Mitä lahjaksi 40 vuotiaalle naiselle?
Jotain pientä muistamista vain, alle 20 euroa maksavaa. En haluaisi ostaa mitään turhaa rihkamaa, kun varmasti saa kalliimpia koruja ym lähisuvulta. Jotain hemmottelu lahjakorttia mietin, mutta siinä taas on ongelmana se että asuu hyvin pienellä paikkakunnalla, eli melko rajalliset mahdollisuudet moiselle. Iso kaupunki on noin 50 km päässä, mutta onko taas tyhmää ostaa lahjakorttia sinne, kun en tiedä vieraileeko siellä päin miten usein tai ollenkaan?
Onko kukkakimppu tai viherkasvi kortin kanssa liian tylsä ja perus? En muista nähneeni hänellä huonekasveja, eli onko sitten taas turha pölyn kerääjä, joka kuihtuu nurkassa?
Mietin myös jotain hyväntekeväisyys lahjakorttia, kuten oppikirjoja sota-alueen lapsille (työskentelee lasten parissa) tai hänen harrastukseensa liittyvää lahjoitusta kehitysmaahan, eli lapset saisivat urheiluvälineitä. Onko taas ihan tyhmä?
Ideoita kehiin!
Kommentit (18)
En ehkä ostaisi tuolla summalla hemmotteluakorttia. Hän joutuisi laittamaan huomattavasti lisää rahaa itse lisää ja se voi olla kurjaa jos ei ole ajatellut maksaa tuon tyyppisestä "laukauksesta". Toki jos tiedät hänen käyvän usein laittamassa kynnet, ripset jne. on lahjakortti kyseiseen paikkaan ok.
Nuo "syydä kehitysmaihin rahaa" lahjat on minusta vähän sellainen "haista kukka" juttu. Jokainen auttakoot itse kohdetta joka kiinnostaa, jos haluaa auttaa.
20 euroa on todella vähän, hankala antaa lahjakorttia sellaisella summalla.
Oiskohan ihan vaan parempi viedä jotakin syötävää tai juotavaa?
Tai entä, jos tilaisit jonkin lehden hänelle? Parillakympillä saa jo muutamaksi kuukaudeksi luettavaa ja yleensä myös tilaaja-lahjan, jonka voit panna lahjaan mukaan.
Esim. tämmöinen tuli esille, ilmestyy kerran kahdessa kuussa ja 25 eukilla saa vuoden lehdet:
Ai niin ja mikä olisi OK, ehkä kukkakimppu, joku kevään uutuus kuohuviini, hyvää suklaata jne. Ja nuo siis ajatuksella jos ei ole allerginen, juo alkoholia, ei laihduta jne...😉
Älä mieti ikää vaa mieti naisen persoonaa. Lehtitilaus ei ole ok jos lahjansaaja ei halua puhelinmyyjiä kimppuunsa eivätkä kaikki pidä siitä että heidän yhteystietojaan levitellään. Joten unohda no 3:n vihje.
Jokainen nelikymppinen nainen on omanlaisensa, mutta mulle tervetullein olisi tuo hyväntekeväisyyslahjoitus.
Siinä ei myöskään luoda turhia paineita, noissa kauneushoitoloissa on aina se tausta-ajatus, että pitää mennä ja tehdä ja tulla jotenkin nätimmäksi.
Paketti tena-ladyjä sanomalehdestä tehtyyn lahjapakettiin käärittynä.
tee niin kuin minun ystävä eli älä mitään.
Nyt entinen ystävä.
Skumppapullo + kesäkukka ulos ( jos asuu siten, että kukan saa ulos)
Pieni herkkupaketti: teetä, keksejä, yms
Joku hyväntuoksuinen esim. suihkuvaahto
Viini on aina hyvä lahja - tosin on ihmisiä, jotka ei juo viiniä. Tunnet ystäväsi. Eli tuo 11 viestissä oleva kuohuviinipullo, shampanjapullo.
.
Syötävä/kukat on siitä hyvää, että ei kerry krääsää kirjahyllyyn. Itse pidän tästä.
.
30 v sain kasvonaamiota ja kondomeja (olin sinkku). Hyvä lahja. ;-)
Vierailija kirjoitti:
Nyt entinen ystävä.
Mulla ainakin karissut tuollainen diivailu nelikymppiseksi mennessä. Ne ystävät, jotka säilyneet ruuhkavuosissa, saavat anteeksi paljon isompiakin unohduksia.
https://www.kiva.org/ Onhan näitä - nämäkin kivoja, jos juhlija on varakas, eikä kaipaa tavaraa ja on kriittinen mm. kasvohoitosarjan, viinin, sisustamisen (kukat) suhteen. .. eli hlö, jolle on erittäin vaikea ostaa mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt entinen ystävä.
Mulla ainakin karissut tuollainen diivailu nelikymppiseksi mennessä. Ne ystävät, jotka säilyneet ruuhkavuosissa, saavat anteeksi paljon isompiakin unohduksia.
ei unohtanut. Pisti peräti kortin. Samoin 30 v. synttärinäni.
Sen pitunen se.
-keittokirja
-paistinpannu jos ei ennestään ole
-imuri
-sixpack makeaa siideriä
Jep, ikä ei merkitse mitään vaan se tyyppi jolle lahjaa ostat.
Mulle mieluiten kuivaa skumppaa, sisko inhoaa viiniä yli kaiken 😅
Rakastan suklaata, sisko on allerginen 🤔
Kirjat on intohimoni, mutta ei tietenkään mikä tahansa kirja. Sisko ei ole lukenut mitään peruskoulun jälkeen....
Mulla on nelikymppiset ajankohtaiset ja mieluiten huolisin parilla kympillä pullon kuohuvaa ja kukkia (leikko- tai ulkokukkia). Kiitos!;-)
Huippukivan perhepakkaus!