Mitä tehdä jos luokkalainen käy hermoille.
Okei, aluksi sanon, etten itse ole suomalainen. Mutta asunut jo 20v Suomes ja ikää 24v.
Ongelmani on luokkalainen, joka ei puhu melkeen ollenkaa suomee.
Palasin siis koulun penkille ja luokallani oli hän (venäläinen nainen), hän kuuli että olin puhutun puhelimes venäjää ja tuli juttusille.
Ei siinä mitään, olen todella avoin ja sosiaalinen persoona.
Mutta ajan myötä hän on alkanut käydä todella hermoille. Jatkuva kysely "mitä tämä tarkoittaa" "mitä hän sanoi" ja valitus "en ymmärrä" "en osaa" ja "auta" "selitä" "näytä" jne.
Autan aina kaikkia (olin jättänyt opinnot kesken ja tullut vetää loppuun), koska osaan hommani hyvin. Mutta tämä tapaus menee jo oli kaiken.
En enää ehdi palauttaa työni ajoissa ja teen typeriä virheitä, koska en voi keskittyä työhöni.
Jatkuvasti pälättää omia asioita ja ei anna jutella edes muille opiskelijoille.
Vie kaikki mun voimat ja hermot.
Mulle ei makseta siitä että suomennan jatkuvasti ja opetan venäjän kielellä ammattia.
Häneltä ei suju edes perus jutut. Ja sit alkaa ininä.
Ongelma siis, että oon liian "kiltti" ja haluan pois tästä "suhteesta".
Ihmettele miksi häntä ei laitettu kielikokeeseen (koska ei varmasti pääsisi läpi) ja mut laitettiin (koska en syntynyt Suomessa).
Olen näyttänyt hänelle turhautumiseni ja sanonu jo pariin otteeseen, että en pysty auttaa. Ei vaa mee perille.
Koulun jälkee tunnen itseni henkisesti raiskatuksi ja motivaatio nolla.
Mitä teen?
P.s hän ei viiti edes oppii kunnolla suomee tai haluu. Deittailee suomalaisii miehii ja imee niistä rahaa ja vie heitä vaimoiltaan.. Ihmisenä todella epämiellyttävä.
P.s kirjoitusvirheitä kyllä on, pyydän anteeksi.
Kommentit (12)
Vierailija kirjoitti:
Pane sitä.
Olen tyttö ja en lesbo..
Se on sitä yhteiskunnan jäseneksi kasvamista. Kaikista ei tarvitse pitää, mutta kaikkien kanssa on opittava tulemaan toimeen.
Ota yhteyttä johonkin vastuussa olevaan opettajaan ja kerro huolesi kaverisi kielitaidosta. Voit myös sanoa, että toivot, ettei henkilölle kerrota sitä, kuka asiasta otti yhteyttä. Luulisi, että kielitaitotestin voi tehdä myös näin takautuvasti, jos huoli pärjäämisestä herää.
Vierailija kirjoitti:
Lopetat auttamisen. Piste.
Yritän, mutta ihminen ei ymmärrä.
Hän ei osaa edes kysyä opettajalta apua..
Alat vaan välttelemään tyyppiä. Käyttäydyt kuin hän olisi ilmaa ellei muuten mene perille. Tee selväksi että voit jutella ja olla muuten tekemisissä mutta et auta tippaakaan opinnoissaan. Lopetat siis vain vastaamisen kuin inttää ja kyselee.
Kerro opettajalle, tämä oppilas tarvitsee oman avustajan, sinun tehtäväsi on opiskella itse ei auttaa muita.
Vierailija kirjoitti:
Ota yhteyttä johonkin vastuussa olevaan opettajaan ja kerro huolesi kaverisi kielitaidosta. Voit myös sanoa, että toivot, ettei henkilölle kerrota sitä, kuka asiasta otti yhteyttä. Luulisi, että kielitaitotestin voi tehdä myös näin takautuvasti, jos huoli pärjäämisestä herää.
Olen ajatellut tehdä juuri niin. Koska en ole ainoa, joka on sitä mieltä.
Joku järki tässä pitää nyt olla.
Jatkuvasti soittelee ja en vastaa ikinä, usein öisin. En vaa jaksa kuunella.
Hän ei ole kaverini, vain luokkalaiseni. Kaiken lisäksi mun äidin ikäinen.
Haluan saada vaa paperit ulos koulusta ja jatkaa töitä.
Vierailija kirjoitti:
Kerro opettajalle, tämä oppilas tarvitsee oman avustajan, sinun tehtäväsi on opiskella itse ei auttaa muita.
Kiitos, että ymmärrät.
Ens viikolla meen. en vaa haluaisi, että hän saisi tietää. Mutta ei oo muutakaan vaihtoehtoa.
En vaa tiedä mikä käytäntö nykyään on kouluissa.
Vierailija kirjoitti:
Alat vaan välttelemään tyyppiä. Käyttäydyt kuin hän olisi ilmaa ellei muuten mene perille. Tee selväksi että voit jutella ja olla muuten tekemisissä mutta et auta tippaakaan opinnoissaan. Lopetat siis vain vastaamisen kuin inttää ja kyselee.
Välttelen häntä nyt kuukauden, tyylillä puhelin käteen ja menoks. Seuraa ja odottaa että lopetan puhelun. Istuu viereeni jos istun kauas.
Laitan kuullokkeet korville, huutaa kysymyksiä niistä läpi.
PARAS! Jatkuvasti korjailee mun venäjänkielen taitoja ja nauraa aksentille, mä en jaksa.
Ja jos puhun suomee nii inistään ettei tajua..
Vierailija kirjoitti:
Se on sitä yhteiskunnan jäseneksi kasvamista. Kaikista ei tarvitse pitää, mutta kaikkien kanssa on opittava tulemaan toimeen.
Entä omaa tilaa? Tulen toimee kaikkien kanssa, mutta kaikella on rajansa.
Autocorrect XD