Olen 30v, naimisissa, vakituisessa työpaikassa. Ollaan oltu yhdessä 8 vuotta, 2 vuotta naimisissa. Olen raskaana ja kun kerroin tästä työkaverille, niin
..työkaveri kysyi aionko pitää sen (siis vauvan)? Ja kun kerroin, että tottakai, tätähän olen toivonut jo pitkään, niin työkaveri kysyi, onko miehenikin samaa mieltä. Siis siitä, että me pidetään tämä vauva.
Työkaveri tasan tarkkaan tietää minkä ikäinen olen, kuinka pitkä parisuhde on taustalla, on tavannut puolisoni, on niin sanotusti kartalla elämäntilanteestani.
HÄH!?! Kuinka tyhmä ja ajattelematon voi ihminen olla!?
Kommentit (42)
Mulla naispuolinen 50-vuotias työparini ei onnitellut vaan tiuskaisi kiukkuisesti, että "mitä se mua liikuttaa?! Evvk!" Onnitteluja en luonnevikaiselta ja omaan elämäänsä katkeroituneelta fossiililta odottanutkaan, vaan ajattelin että haluaisin kyllä itse kuulla etukäteen, jos mun työpari jäisi pois parin kuukauden päästä ja joutuisin ainakin jonkin aikaa työskentelemään projektissa yksin... No sitten kun palasin takaisin kuulin, että oli valittanut isoon ääneen kaikille, kun joutui tekemään nii-iii-iiin paljon töitä poissaollessani (vaikka mulla oli sijainen) :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja lisään vielä: ei onnitellut ollenkaan.
ap
Miksi sä kirjoitat ylipitkiä otsikoita?
Tyypillistä porvoolaisille.
Näppärästi sitten kääntyi mies pettää bimbon kanssa provo.
Kateellinen. Ei välttämättä just lapsesta, mutta siitä onnesta mikä susta täytyy huokua.
No on tuo aloittajan Bimboksi nimittelykin työkaverista melkoista kieltä, ehkäpä vastaa niin kuin olet huutanut.
Oneksi olkoon ap. Työkaverisi on kateellinen sinulle. Saat lapsen onnellisessa parisuhteessa, jota hänellä ei kenties ole nyt olemassa. Lisäksi hänellä 'ei ole kaikki muumit siellä laaksossa', kai.
Olin ollut mieheni (myös ensimmäinen poikaystäväni, jolle olen ollut täysin uskollinen) kanssa 15 vuotta, kun tulin suunnitellusti raskaaksi. Yksi työkaveri kysyi multa huolissaan, että tiedänkö, kuka on lapsen isä.
Kahvit tuli saman tien nenän kautta ulos...
Itse olen 42v nainen, joka ei osaa automaattisesti onnitella raskaudesta, koska itselleni se olisi aina ollut katastrofitilanne, joten huomioin sen, ettei se välttämättä ole kaikille muillekaan onnittelujen paikka.
Ensimmäisenä tuli mieleen että jospa tuo on ollut sille työkaverillesi tilanne? Ehkä tehnyt abortin tai mies on sanonut ettei tahdo lasta. Ehkä hän ei silloin kykene ajattelemaan että joku pariskunta tahtoo lasta ja sitä tekemällä tekee.
Tätä vartenhan on olemassa myös lapsettomuushoitoja, koska sitä lasta ei ole yrityksestä huolimatta saatu alkuun, samaten adoptiot.
Ehkä sillä naisella olisi itsellään kaipuu saada perhe ja se purkaantuu noin.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen 42v nainen, joka ei osaa automaattisesti onnitella raskaudesta, koska itselleni se olisi aina ollut katastrofitilanne, joten huomioin sen, ettei se välttämättä ole kaikille muillekaan onnittelujen paikka.
Häh? Pahaako toivot, kun onnittelut tiukassa? Katastrofitilanteessaha sitä onnea tarvitaan tuplasti
Voi ap, älä suotta vaivaa asialla mieltäsi. Työkaverisi kommentointi kertoo enemmän hänestä itsestään kuin mistään muusta.
Tyhmä työkaveri sinulla. Ikä mikä hyvänsä, ei tuollaista kuuluisi laukoa suusta. Varmasti vain kateellinen, monet naisethan ovat jos eivät ole vielä äidiksi tulleet. Olen kokenut vähän samankaltaista.
Äiti 26v
Minun reaktioni olisi ollut täysin sama kuin työkaverillasi, vaikka haluaisin ajatella, että olisin pitänyt ajatukseni itselläni. :D
Mitäpä tuosta. Typeryyksiä. Vesi hanhen selästä, sanon.
Itse aloin odottaa esikoista 31-vuotiaana. Kerroin asiasta silloiselle esimiehelle (mies), joka kommentoi uutista sanomalla "Voi vittu." Sillä tavalla.
Ihan vain tahdittomuutta ja hänelle uusi asia että joku tuttava tekee lapsia. Sanoin minäkin ystävälleni joka ilmoitti ensimmäisestä raskaudestaan että: "Oliko ihan suunniteltu vai vahinko?". Vastasi että suunniteltu ja ilmeestä näin oli tyhmä kysymys. Sen jälkeen on kaveripiiriin alkanut lapsia tulla ja nyt osaankin sitten kohteliaasti heti sanoa "Onneksi olkoon!" vaikka ei erityisesti nämä uutiset hetkauta suuntaan eikä toiseen.
Haters gonna hate, mutta kun itse ei ikinä halua lapsia, niin se onnittelu on tosi väkinäisen tuntuista. Onnea... sitä tulet tarvitsemaan!
Itse onnittelen kun kuulen tuttavan raskaudesta, mutta samalla joskus tulee outo fiilis, jos toista ja sen henkilökohtaista elämää ei tarkemmin tunne. Ei koskaan oikein tiedä onko kyseessä onnellinen asia vai ei. Työtehtävien luonteen vuoksi näistä raskauksista tulee usein kuultua aika aikaisessa vaiheessa vielä, silleen että abortti olisi hyvinkin mahdollinen.
Ei ole pakko onnitella, mutta onko pakko olla silti kusipää? Kyllä mä onnittelin aikanaan, vaikka en itse silloin lapsia halunnutkaan ja raskaus ois ollu henkilökohtainen katastrofi. Eihän se toisen onni (missään asiassa) oo multa pois. Jos joku on naama rutussa, kun kerrot vauvauutisen, niin kyllähän selkeä viesti silloin on että tällä ihmisellä ei oo kaikki kunnossa tuon asian suhteen. Jos ois tyytyväinen omaan lapsettomuuteensa, niin eihän se onnittelu ois pois mitenkään tältä ihmiseltä. Ihan sama kuin onnittelis uudesta työpaikasta, avioliitosta, kodista, koirasta, syntymäpäivästä, nimipäivästä jne. Tai pahoittelis toisen kohtaamasta tragediasta tai murheesta, jos toinen on surullinen.
Ihme empatiakyvyttömiä juntteja. Luulisi että peruskäytöstavat ois aikuisilla ihmisillä, mutta näköjään ei. Mutta osallahan on jo perhetaustansakin vuoksi niin vakavia vammoja, ettei osaa ajatella kuin itseään ja omia tunteitaan. Näitähän oman napanöyhtän nuuskijoita tässä maassa riittää.
Itse ajattelisin noin niin kuin työtoverina, että jos asiasta ilmoitetaan julkisesti niin se on lähtökohtaisesti hyvä uutinen ja kyseessä toivottu lapsi, koska miksi ihmeessä siitä muuten kerrottaisiin? Useimmat kai vain tekisivät hissukseen abortin ilman sen kummempia seremonioita jos asia olisi toisin. Ilman muuta siis onnittelut tältä vanhapiikatädiltä
Itse en muutama vuosi sitten tiennyt että sitä ruukataan onnitella jos henkilö kertoo olevansa raskaana. Tämä tuli ilmi kun olin poikaystäväni kanssa ulkomailla ja samassa hotellissa ollut suomalaispariskunta kertoi odottavansa esikoistaan. Vastasin siihen jotai "okei kiva" tms. Myöhemmin poikaystävä kysyi minulta et eikö sitä ole tapana onnitella.. no mistäs minä olisin sitä voinut tietää kun lähipiirissä kenelläkään ole 20 vuoteen ollut vauvoja tai missään muuallakaan asia ole tullut vastaan. Että voi niitä olla muitakin joille ei ole kukaan koskaan sanonut tai tullu ilmi että on kohteliasta onnitella kun joku kertoo olevansa raskaana 🙄😅
N23
Mistähän tämä johtuu? Onko mennyt päässä jotain sekaisin vai pitääkö vanhemmat niin tiukasti vielä kiinni?