Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi työttömälle on nykyään mahdotonta hakea 4 työpaikkaan kuukaudessa?

Vierailija
04.05.2017 |

Hirveä ulina täällä ja muilla palstoilla. "Köyhää kyykytetään" ja "Porvari vie rahat".. onko suomalaiset tosiaankin jo näin luusereita? Ei tätä maata pelasta enää mikään jos ihmiset ovat näin laiskoja.

Kommentit (55)

Vierailija
21/55 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei se jumalauta sentään jaksamisesta tai ehtimisestä ole kiinni vaan siitä ettei ole mitä hakea! Vittu miten tyhmiä jotkut ovat.

Suomessa on tuhansia yrityksiä. Ne kaikki ottavat vastaan avoimia hakemuksia.

Miten tyhmiä jotkut voivatkin olla.

Vierailija
22/55 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi aloittelet joka päivä näitä työttömien viha keskusteluja? Ilmiannan tästälähtien jokaisen ketjun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/55 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työttömät on yksiä syöpäläisiä. Myrkyttää pitäs pois kulkemasta.

Olet hyvin sisäistänyt sen ideologian, jota hallitus tuo ilmi teoillaan. Sen sijaan omaa ajattelukykyä, järkeä saati inhimillisyyttä sinulla ei ole tippaakaan.

Vierailija
24/55 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap taitaa lähteä kuvitelmasta, että kaikki työttömät ovat vaikkapa sairaanhoitajia, myyjiä tai siivoajia, joilla on työmarkkinoilla tarjolla töitä (on toki hakijoitakin, joten ei heillekään duunin SAAMINEN) ole helppoa.

Näin ei kumminkaan ole.

Minä esimerkiksi olen toimittaja, akateemisesti koulutettu alalleni ja työkokemusta on erikoistoimittajan töistä neljännesvuosisata.

Vaikka meitä toimittajia on Journalistiliiton jäsenrekisterissä yli 15 tuhatta, oman alani töitä ei ole ollut auki vuosiin. Juu, voisin toki tehdä muitakin toimittajan töitä, mutta niihin tuppaa olemaan muitakin hakijoita.

Tutkiva journalismi ei ollut varmaan alaasi tai sinulle olisi selvinnyt että yritykset palkkaavat monien eri koulutuksen ja kokemuksen ihmisiä eri tehtäviin. Ihmiset voivat, kauhistus, myös tehdä töitä jotka eivät 100% vastaa omaa koulutustaan.

Tai sitten olet vassari tai retardi. Toisaalta, sehän on sama asia.

Vierailija
25/55 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis omg, miten mä en ole itse tajunnut, että töitä hakemalla voi saada töitä?! Kiitos hallituksen keksin lähettää työhakemuksia! Elämäni on muuttunut.

Vierailija
26/55 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ei niitä itselle sopivia paikkoja ole tarjolla paljoa. Jossain voi töksähtää hankaliin työmatkoihin. Jossain voi tökkiä viikonloppu työ. Ei lapsille hoitopaikkaa, tai jos on, mahdoton yhtälö viedä ja hakea ja keretä töihin.

Itse en voisi jäädä nykyiseen työpaikkaan, jos tulisi puolisosta ero. Tässäkin olisi esteenä vain aika ja raha.

Jännä, mutta tosi.. ei olisi varaa käydä nyk. työpaikassa ilman puolisoa..

Sitten varmaan pitää muuttaa. Et kai tosissasi ajattele että noista syistä yhteiskunta elättää ihmisen koko elämän?

Millä rahoilla joku muuttaa jostain Toritusta työn perässä isoon kaupunkiin? Puhelinmyyjän palkalla?

Vierailija
27/55 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työttömät on yksiä syöpäläisiä. Myrkyttää pitäs pois kulkemasta.

Jos on pokkaa puhua työttömien tappamisesta, niin arvostaisin sitä jos olisit valmis tekeen sen ihan itse, tappamisen siis!

Helppoahan se olisi ulkoistaa jollekin "viranomaiselle."

Vierailija
28/55 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun jää työttömäksi, voi olla helppoakin löytää vaikka 10 työpaikkaa kuukaudessa, joihin voi hakea. Mutta kun on ollut 3 vuotta työttömänä ja laittanut avoimen hakemuksen kaikkiin sellaisiin firmoihin, joissa saattaisi ehkä olla jotain sellaista työtä, jota osaa tehdä, eikä ole tärpännyt, se 4 hakemusta joka ikinen kuukausi alkaa tuntumaan ahdistavalta. Paitsi jos tuohon lasketaan se, että pitää samoja avoimia hakemuksia voimassa kuukaudesta ja vuodesta toiseen.

Vierailija
29/55 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti siksi että asia esitettiin niin että jos et hae niin saat rangaistuksen. Eli päällimmäisenä oletuksena on ettei hae töitä.

Siksi.

Suurin osa työttömistä hakee 10x enemmän kuin neljästi kuussa töitä.

Vierailija
30/55 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

MiäsHenkilö kirjoitti:

Määrä ei korvaa laatua. Varsinkin korkeakoulutetuille paikan sopivuus on hyvin tärkeä, koska työnantajat haistelevat motivaatiotasi erittäin tarkkaan. Ja pienikin epäily siitä, että saattaisit kyllästyä kyseisessä duunissa, pudottaa hyvin helposti jatkosta.

Miettikää sitä laatua sitten kun olette duunissa. Duunin voi aina vaihtaa!

Vierailija
31/55 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselleni lähtökohtaisesti ihan kaikki työ on arvokasta.

Olen korkeasti koulutettu ja tästä huolimatta tehnyt ihan kaikenlaista työtä. Esim. tehtaissa erilaisia pakkaustöitä ja siivoustyötä. Laittanut avoimia hakemuksia ja ottanut vastaan muutaman kuukauden pätkiä.

Koen, että olen mielummin itsenäinen ja omillani toimeentuleva kuin muiden almuilla elävä työtön.

Vierailija
32/55 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kaikki ole jotain myyjiä, hoitajia tms. joille oikeasti on useita paikkoja, joita hakea. Mun alalla on tänä vuonna ollut tähän mennessä 3 paikkaa auki, pitääkö sitten tehdä jotain feikkihakemuksia lisäksi?

No eipä ole myyjienkään paikkoja kovin montaa kuukaudessa auki ainakaan täällä missä mä asun. Omalle alalle saan haettua kuussa ehkä kahteen paikkaan ja loput hakemukset on sit jonnekkin ihan muualle kuin myyjän töihin. 

Vierailija
33/55 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veljeni oli 3 kk ajan työtön, omilla säästöillään eleli, sillä sattuneista syistä ei saanyt työttömyyskorvauksia.

Sitten hän haki yhtä ainutta työpaikkaa, ja sai sen.

Mitä hyötyä siitä olisi, vaikka lähettäisin 4 työhakemusta päivässä, jos joka paikkaan hakee joku veljeni kaltainen, nuorempi, kokeneempi ja vähemmän aikaa työttömänä ollut. Minulla ei ole mahdollisuuksia päästä edes haastatteluun.

Kyllä se vaan tänä päivänä on niin, että jos ei puolen vuoden sisällä työttömäksi jäämisestä onnistu saamaan uutta työtä, niin aika heikossa alkaa hommat olemaan.

Vierailija
34/55 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei oikeesti, nyt vähä selkärankaa lusmut! Ei ne kaikki työt tietenkään mitään parhaita duuneja ole, mutta jos saat työttömyyskorvausta niin sinulla on myös velvollisuuksia! Töitä kyllä on, mutta palkasta ja duunista pitää tinkiä. Ei se ole muiden homma kustantaa teidän kermaperseiden lusmuilua kun "paska duuni ei kelpaa".

Vierailija
35/55 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Veljeni oli 3 kk ajan työtön, omilla säästöillään eleli, sillä sattuneista syistä ei saanyt työttömyyskorvauksia.

Sitten hän haki yhtä ainutta työpaikkaa, ja sai sen.

Mitä hyötyä siitä olisi, vaikka lähettäisin 4 työhakemusta päivässä, jos joka paikkaan hakee joku veljeni kaltainen, nuorempi, kokeneempi ja vähemmän aikaa työttömänä ollut. Minulla ei ole mahdollisuuksia päästä edes haastatteluun.

Kyllä se vaan tänä päivänä on niin, että jos ei puolen vuoden sisällä työttömäksi jäämisestä onnistu saamaan uutta työtä, niin aika heikossa alkaa hommat olemaan.

Jos kaikki luovuttaa kuten sinä, menee maa konkkaan.

Vierailija
36/55 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselleni lähtökohtaisesti ihan kaikki työ on arvokasta.

Olen korkeasti koulutettu ja tästä huolimatta tehnyt ihan kaikenlaista työtä. Esim. tehtaissa erilaisia pakkaustöitä ja siivoustyötä. Laittanut avoimia hakemuksia ja ottanut vastaan muutaman kuukauden pätkiä.

Koen, että olen mielummin itsenäinen ja omillani toimeentuleva kuin muiden almuilla elävä työtön.

Olen minäkin hakenut siivoojaksi. En päässyt kun ei ole koulutusta. Hain juuri eräälle tehtaalle. Sieltä ei ole kuulunut mitään, joten oletan, etten ole päässyt. Olen kahden viime viikon aikana lähettänyt kymmeniä hakemuksia. Mistään ei ole kuulunut mitään. 

Vierailija
37/55 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei se jumalauta sentään jaksamisesta tai ehtimisestä ole kiinni vaan siitä ettei ole mitä hakea! Vittu miten tyhmiä jotkut ovat.

Suomessa on tuhansia yrityksiä. Ne kaikki ottavat vastaan avoimia hakemuksia.

Miten tyhmiä jotkut voivatkin olla.

Mikähän mahtaa olla todellisuus, lukevatko yritykset edes avoimia hakemuksia? Onko joku saanut töitä sellaisen kautta? Olen jättänyt avoimen hakemuksen jokaiseen yritykseen, jonka vain olen keksinyt, mutta mistään ei ole kuulunut mitään. 

Vierailija
38/55 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka haet syrjäkylältä paikkoja, jos niitä on tosi vähän?  Olen seurannut entisen kotikyläni työpaikkoja. Suurin ryhmä on peruskoulun ja lukion opettajan paikat, joita aukeaa keväisin. Myyjän ja siivoojan paikat menevät yleensä tutun tutuille, sukulaisille yms.Hakemuksia pitäisi lähettää lähikaupunkeihin, bussiyhteyksiä on karsittu paljon syrjäseuduilla. Tästä tulisi ongelma autottomalle.

Vierailija
39/55 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostaisi tässä se, kuinka kohdellaan yrittäjyyttä harkitsevia työttömiä?  Kaikkien suunnitelmathan eivät ole vain omaehtoista työnhakua. Itselläni meni 6 kk työstäessä liiketoimintasuunnitelmaa ja markkinatutkimusta te-toimiston osoittaman yrityspalvelukeskuksen/yrityskummin kanssa. Sain myönteisen starttirahalausunnon, mutta määrärahat loppuivat kesken. Tällaisten nollausten jälkeenkö vielä karenssia?

Vierailija
40/55 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se hakeminen olekaan vaikeaa vaan se,että joka työpaikkaan vaaditaan pilkun tarkka täsmä koulutus joten siinä tuhlataan vaan työnhakijan,työnantajan ja näiden hakemusten laittamisen tarkastajien aikaa kun haetaan ilman pätevyyttä työpaikkaa.

ymmärrän kyllä,että tällainen äkikseltään tuntuu hyvältä idealta,mutta kulut ja seuraukset ovat negatiiviset.