Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Johanna ja Viuhti

25.03.2006 |

Aloitin uuden pinon kun edellinen alkoi taas olemaan pitkä.

Kyllä tämä raskaus oli nyt tässä, ei ehditty siitä montaa päivää iloitsemaan. Tänään on ollut niin paljon vuotoa että on kuin ihan normaalit menkat meneillään, kipuineen kaikkineen. Tein äsken huvikseni vielä yhden testin ja kaksi vahvaa viivaa tuli, hcg ei siis vielä ole laskenut, en kyllä tiedä kuinka nopsaan se laskee, voihan se näyttää plussaa vaikka viikonkin päästä varmaan.

Nyt vain toivon että kaikki tulee itsekseen ulos ettei tarvitse kaavintaan lähteä. Menen varmaankin heti alkuviikosta väestöliittoon tarkastukseen.

Tämä on niin epäreilua että ei pysty ymmärtämään. Meni tämä viikonloppu ihan harakoille, eipä ole paljon levätty ja oon laihtunutkin 3 kiloa, kai se suru vie energiaa niin paljon. Päätettiin lähteä etelään toukokuussa jos vaan lomat menee OK.

Nyt täytyy sitten jossain vaiheessa repiä itsestä tahtoa ja uskoa lähteä uuteen hoitoon, edes pas:iin. Ei varmaan ihan heti tule mieleen, toipuminen varmaan kestää jonkun aikaa.

Kiitokset teille tuesta, ei oikeen kellekään muulle voi puhua miehen lisäksi, ihanaa kun tänne saa purkaa kaiken.

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
08.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin ihan varma että oon vastannu ton Johannan viimeisen kirjoituksen jälkeen. Mutta en sitten vissiin olekaan! Mulla oli teille jotain asiaakin, tänään tuli jotain mieleen suihkussa ollessani (saan muutenkin aina parhaiten ajateltua asioita suihkussa=)) mutta totaalisesti unohdin mitä se oli. Nyt harmittaa!

Mun miehellä on tänään polttarit... tää päivä on ollu ihan kamala! =) Tiesin etukäteen että ne on tänään mutta mies ei tiennyt, ja aamulla olin juonessa mukana että sain porukan tänne kun mies nukkui ja ne säikäyttivät raukan henkihieveriin. Hyvää se tekee välillä, on tämä kevät ja viime syksy ollu niin rankkoja, että hyvä että pääsee kunnolla alottamaan rämäpäisen meiningin heti aamulla. En ole mitään kuullut hänestä vieläkään, puhelin on kyl mukana, mutta bestmanin hoteissa eikä ole saanut näköjään vielä soittaa kotiin. No, eiköhän kaikki ole kunnossa kun olishan joku soittanut jos ei olis. Sanoin vaan bestmanille että toimittakaa se yöksi kotiin, kun ensin hän sanoi että ehkä toimittavat miehen tänään kotiin tai vasta huomenna, pakotin lupaamaan että tänään=) Enhän mä hitto mitenkään pystyis nukkumaan jos toinen olis jossain missä lie! En mä muusta ole huolissani kuin tapaturmista, onneks häihin on aikaa vielä niin kerkee murtumat parantua... Nyt sitten omia polttareita odottelemaan ja panikoimaan joka lauantai-aamu että tänäänkö ne tulee...=) Johanna, sähän oot naimisissa, oliko sulla polttareita? Ihan näin vauva-asian vierestä... Viuhti ei tainnut olla naimisissa, vai menikö nyt väärinpäin?

Kaiken lisäks musta tuntuu että mulla on huomenna ovis, mitenköhän huonossa kunnossa mies meinaa huomenna olla..=) Se on kyllä niin sitoutunut tähän vauvan hankintaan että suostuu hommiin varmasti vaikka pää kainalossa. Tai vessanpöntössä.

Mikä aika kierrosta sulla Johanna on meneillään nyt? Ajattelin vaan että sun käynti VL:llä tulee olemaan tod.näk. kp 15-20 välillä, ihan varmasti pääset jo ensi kierrosta. Siellä toimii asiat nopsaan kunhan ensin saavat sen lähetteen katsottua, sitten pääsee nopeesti käynnille, kierron mukaan tietysti. Sumut alkaa sitten melkein heti sen käynnin jälkeen.

Mitäköhän mun piti teille sanoa... no, tuun uudestaan kirjottamaan kun/jos muistan myöhemmin. En edes muista liittyikö se hoitoon vai ei. Sama pää kesät talvet, itse asiassa just blondasin hiukset ja suihkuttelin väriä pois kun se asia tuli mieleen, eli se voi selittää ettei mun päässä liiku mitään=)

Kivaa viikonloppua molemmille!

Vierailija
22/42 |
08.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iltaa naiset!! Olo alkaa olla jo onneksi parempi. Hassua, kun otit just polttaris puheeksi, koska mä ajattelin tänään, että eikös teillä ole kohta ne häät?

Mä olen naimisissa, oikein muistit. Ollut jo kohta neljä vuotta. Mutta ei me heti häiden jälkeen vauvaa ruvettu yrittään.

Mulla ei ollut polttareita eikä miehelläkään, koska mentiin salaa naimisiin. Toivottavasti sun miehellä oli kivat polttarit.

Oletteko kattoneet satuhäitä? Mä katon joskus, eilen siinä oli naispari, joista molemmat odotti vauvaa. Olivat käyneet inseminaatiossa. Mä olen kyllä suvaitsevainen, mutta se oli musta jotenkin luonnottoman oloista. En tiedä, vaikkei mulla mitään naispareja vastaan ole niinkuin yleensä.

Kiva, että jaksat Possukka olla niin positiivinen mun hoitoon pääsemisen suhteen. Eihän tässä muuten mitään paniikkia, jos ei olis tota kesätaukoa. Mulla on nyt kp 23 eli menkat alkaa ens vkon torstaina näillä näkymin, tosin viimeks menkat tuli jo kp 25. Tuu sitten kertomaan, kun muistat mitä asiaa sulla oli, heh.

Just kun mainostin, että tiputtelu on vähentynyt niin nyt se taas alkoi : (. Joten eipä tainnut kapseleilla ollakaan vaikutusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
08.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä Johanna että influenssa on poissa! Mulla on ollut se kerran, ihan kamala tauti.

Tottakai pääsette hoitoon ennen kesätaukoa, ihan varmasti ens kierrosta. Eli ensikäynti on n. 3 viikon päästä, usko pois=)

En ole muistanu katsoa satuhäitä vaikka aina on ollut tarkotus! Se tulee jotenkin huonoon aikaan, vaikka ollaankin aina perjantaisin kotona (ei me koskaan käydä missään, ollaan aina vaan kotona kun kotiviikonloput on NIIN ihania) niin ei vaan muista koskaan katsoa. Viime vuonna katsoin kun se tuli. Joo, täytyy myöntää että tuo naisparin raskaus on jotenkin " outoa" vaikka minulla ei olekaan mitään mielipidettä asiasta lapsettomuushoitojen kannalta, enkä edes halua asiaa miettiä kun ei ole omalla kohdalla tarpeellista=)

Muistin juuri mitä mun piti teille sanoa! Tää on ihan tyhmä juttu, muistin että olis ollut jotain tärkeempääkin...=) Mutta siis: Oletteko kuullu sellasesta, että kun nainen tulee raskaaksi, toiseen korvaan tulee sellainen valkoinen näppylä siihen korvalehden ylös kuoppaan? Olen sen joskus kuullut ja naureskellut että onpa kummallinen uskomus. Mutta silloin keskenmenoviikonloppuna maattiin miehen kanssa sohvalla, ja yhtäkkiä se rupes tutkimaan mun vasenta korvaa. Sanoi että siinä on joku finni. Kysyin että onko se punanen, ja hän sanoi että ei kun valkoinen. Olin ihan hämmästyksissäni että onko se oikeasti sitten totta, näppylä siis tulee!? Se ei ole kuulemma siinä aikasemmin ollut (en itse voisikaan sitä huomata, se näppylä on pieni ja sellaisessa kohdassa ettei sinne pääse edes peilin kanssa tutkaamaan) ja nyt se on taas hävinnyt. Lieneekö sattumaa, vai oikeasti joku ihme hormoninäppylä... nyt sitten mies saa jatkossa tutkia mun korvaa kerran kuussa=)

Ei ole miestä vielä näkynyt, ei kuulunut. Kännykkä on edelleen suljettuna, ärsyttävää! Kun ei tiedä yhtään missä kunnossa herra mahtaa olla, tajuuko se edes enää että BM:llä on sen puhelin ja tajuuko BM antaa sille avaimet kun se lähtee kotiin... silleen olis ollu kivaa jos olis ollut polttarit samana päivänä niin kummankaan ei tarttis olla kotona yksin huolissaan ja miettiä. Koiran hoidon kannalta se olis ollut tietty hankalampaa.

Miten teillä taloprojekti etenee, onko siis ihan rakennusvaiheessa jo? Koska teidän pitäis päästä muuttamaan? Mekin EHKÄ ens kesänä, eli vuoden päästä aloitetaan rakentaminen. Kesällä ruvetaan kyselemään tarjouksia.

Vierailija
24/42 |
09.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Himasta yhteys poikki ja viime viikko on ollut töissä ihan hulabaloota, mutta kun tulin kerran nyt töissä käymään, niin pari sanaa tännekin :)

Johanna, hyvä että tauti alkaa jo helpottamaan. Itsellä on ollut monena päivänä tosi viluinen olo ja nenä tukossa, välillä taas ei mitään, joten hieman pelottaa, että mahtaako joku tauti yrittää iskeä. Toivottavasti ei.

Possukka, mä en ole naimissa. En ole koskana katsonut sitä oman elämäni kannalta mitenkään tärkeäksi. Enkä ole siis menossa naimisiin nytkään, vaan itse asiassa toiseen suuntaan. Olemme päättäneet laittaa kamat kasaan ja lähteä eri suuntiin. 10 yhteistä vuotta ja niiden " selvittely" tulee varmaan kestämään oman aikansa, eikä tässä nyt voi tietenkään varma olla, että mihin suuntaan elämä vie. Joka tapauksessa vauva-haaveet on mun osalta nyt ohi.. Ja elämä voi jatkua normaalisti.

Niin ja Possukka, älä ole siitä miehestäsi huolissasi. Polttarit on vaan " kerran" , joten ne saattavat olla hieman pidempikestoiset. Mä olen tietysti eri tavalla tottunut tollaiseen erossa oloon ja siihen, ettei toisesta kuule mitään, kun mies on muusikko ja paljon reissussa sekä pois himasta. Ollaan siis niin erilainen pari kuin te, eli ei oltu hirveästi himassa. Tai tietysti joskus, vaihtelee aika tavalla kauden mukaan. Itse olen sen verran sosiaalinen, että menoja ja ystäviä riittää ja oma elämä + oma tila on äärimmäisen tärkeää. Se kyllä vaatii sitten sen, että toinenkin on samanlainen.. :)

Tulen aina välillä vilkaisemaan teidän kuulumisia, vaikkei tämä homma enää ns. kuulukaan mun elämään. Menee varmaan jonkun aikaa, että osaa päästää irti. Toivon molemmille hyvää kevättä, onnistuneita hoitoja ja ihania raskauksia. Sekä tietysti Possukalle hyviä häitä ja Johannalle tsemppiä talonrakennukseen!

Vierailija
25/42 |
09.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viuhti, älä häviä minnekään jos jaksat vielä täällä käydä vaikka aihe ei olekaan sinulle nyt ajankohtainen! Kiva kuulla sun kuulumisia ihan muutenkin. Ei tämä elämä pelkkää vauvakuumeilua ole, mahtuu paljon muutakin mistä voi kirjoitella. Onhan tässä jo ainakin vuosi " tunnettu" joten haluan toki kuulla jatkossakin että miten sulla menee. Varmasti kymmenen vuoden suhteen jälkeen selvittelyä on paljon, mutta uskon että olet päättänyt tehdä niin kuin sinusta tuntuu oikealta, joten selviät tilanteesta varmasti! Ja hyvä ettei päätös ollut pikaistuksissa tehty, kannattaa aina katsoa suhde ns. loppuun, ettei kaduta sitten myöhemmin.

Mies palasi kahden aikaan yöllä polttareista suht hyvässä kunnossa olosuhteisiin nähden=) Oli kyllä ollut paljon huonommassa kunnossa jossain vaiheessa, onneks en ollu siitä tietoinen.. ei muuten, mutta olisin huolehtinu liikaa, hyvähän se on oikeen kunnolla juhlia polttareita kun ne on vaan yhden kerran elämässä. Hauskaa oli ollut ja se on pääasia. Eikä mitään älytöntä nolaamista, vaan hyvän maun rajoissa niin että polttarisankarillakin oli ollut hauskaa. Nyt sitten omia polttareita jännittämään, apua!!

Ovulaatiota tässä yritän tunnistella, eilen tuntui jo että se olis just tulossa mut nyt taas ei tunnu.. voi olla ettei se tulekaan ollenkaan kun keskenmeno pisti elimistön sekaisin.

Hyvää sunnuntaita molemmille, tämä tosi-TV narkomaani siirtyy katsomaan Noora menee naimisiin...=)

Vierailija
26/42 |
10.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi!

Eipä mulla hoitojen suhteen ole mitään uutta kerrottavaa, tää on vaan niin raastavaa tää odottelu, kun ei tiedä mistään mitään. Eilen olimme ristiäisissä ja tunsin taas oman vajavaisuuteni.. Ei mahda mitään. Melkein kaikilla kavereilla alkaa olla jo vähintään kaksi lasta.

Possukka:En ole kuullut tuosta korvanäpystä. Mekin viihdytään hyvin kotona. Saatiinkin just kuulla, että se meidän talotoimitus tuleekin jo kesällä eli muutto olis jo loppukesästä. Tänään käytiin katsomassa tapetteja sinne, mutta osa huoneista varmaan maalataan. Onhan tässä tätä härdelliä kyllä muutenkin, ilman hoitojakin. Ja lauantaina käytiin omakotimessuilla.

Viuhti: Olipa ylläri kuitenkin tuo teidän päätös jatkaa eri suuntiin. Ja minä haluan myös kuulla jatkossakin, miten sulla menee. Ollaan tosiaan " tunnettu" niin kauan. Sulla alkaa sitten tosiaan aivan uusi elämänvaihe.

Vierailija
27/42 |
10.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mäkään muuten ole kuullut mistään tollaisesta korvanäpystä..

Mulle tämä päätös ei ollut ylläri (olisikin aika kamalaa, jos tällainen tulisi yllärinä :)). Muutenkin päätös on oikeastaan mun, ei yhteinen. Mä en vain voi enää elää näin, kun toinen tuntuu olevan niin maassa ihan mitättömistä asioista, mutta ei vastaanota apua eikä anna auttaa mitenkään. Omakin jaksaminen alkoi olla ihan kortilla, samoin talous kuralla, kun toinen on ollut viimeksi syksyllä töissä, eikä ole hoitanut raha-asioita kuntoon sen jälkeen. Mitä lie muusikon luomisen tuskaa :)

No joo, lisänä tässä on vielä se, että olen alkanut itse viihtyä liiankin hyvin toisen ihmisen seurassa. Siitä ei kuitenkaan ole tulossa mitään uutta parisuhdetta, eikä perhettä perusteta, mutta kaikki tuntuu hyvältä näin. Saan olla vapaasti, tulla ja mennä, mutta silti on joku tosi tärkeä ihminen, jolle myös mä olen tärkeä.

Tässä tulee kulumaan varmaan pitkän aikaa, ennen kuin tilanteet alkavat olemaan selvillä. Kaikki asunnon myynnit yms ovat edessä, mutta niissä asioissa ei kiirehditä. Eikä sitä tosiaan koskaan tiedä, että miten tästä eteenpäin. Voihan se olla, että syksyllä ollaan taas yhdessä entistä onnellisempina (itse en kyllä hirveästi usko, sillä jos toinen mustasukkainen, niin se taipumus tulee varmaan pysymään). Aika aikaansa kutakin :)

Kyllä mä varmasti välillä tulen lukemaan teidän kuulumisia, mutta sitten taas toisaalta nämä Vauva-lehden sivut eivät ehkä ole se luontevin paikka mulle jatkossa.. Varmaan tulee niitäkin hetkiä, jolloin harmittaa ihan sikana se, ettei perheen perustaminen onnistunut. Jos olisikin natsannut heti, olisi lapsi jo yli vuoden ikäinen, eikä näitä juttuja olisi varmaan tapahtunut. Tietysti sitten olisi voinut tapahtua jotain ihan muuta - näistä kun ei voi koskaan tietää.

Vierailija
28/42 |
11.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin alkuvuodesta vyöhyketerapiassa ja yksi kerta terapeutti oikein hätkähti kun aloitti hoitoa (aloittaa aina korvasta). Sanoi, että ei kyllä yhtään ihmettelisi, vaikka olisin raskaana. Eli luultavasti korvaan kyllä tulee joku " merkki" tietystä hormonivaiheesta. Mähän en kyllä ollut raskaana, mutta vastaava merkki voi tulla myös ovulaatiosta. Myöhemmin selvisi, että tuona päivänä mulla oli ollut yksi harvoista luomuoviksista, mutta eipä siitä sen kummempia seurannut.

Eli Possukka, kyllä se merkki varmaan on ollut just se " hormonipallukka" josta mun vyöhyketerapeuttikin puhui!

Viuhtille hyvää jatkoa, tiedät kyllä, kun olet oikean päätöksen tehnyt.

-Osse

Vierailija
29/42 |
11.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki Osborne tänne saa tulla kirjottelemaan=) Eli näköjään tuo korvanäppy ei olekaan ihan vaan pelkkä uskomus, mutta ei sinänsä liitykään välttämättä raskauteen. Tosin minähän olin raskaana silloin kun se näppy ilmeisesti ensimmäistä kertaa ilmestyi.

Johanna, sulla taitaa olla aika samanlainen fiilis kuin mulla pari kuukautta sitten. Olin tosi masiksessa, ja hoidon aikana myöskin. Mutta jostain ihmeen syystä nyt keskenmenon jälkeen olo on parempi, jotenkin tuli usko että me saadaan vauva vielä, vaikka rupeekin heti pelottamaan jos rupean ajattelemaan uutta hoitoa. Siihen en haluisi enää ryhtyä, mutta ryhdyn kyllä jos/kun on pakko. Oon ihan varma että mieli ei tule olemaan näin hyvä pitkään, mutta täytyy nauttia tästä nyt niin pitkään kun pystyy. Ja etelänmatka tosiaan kohta edessä, mikä piristää paljon!

Teilläkin Johanna on kohta hektiset vaiheet meneillään talon rakennuksessa. Tehän otitte myös avaimet käteen-paketin, eikö? Me otetaan myös, muuten tulisi liian rankaksi. Kyselen sulta sit vinkkejä kun joskus taloprojekti on ajankohtaisempi! Siinä kyllä varmasti vauva-asia vähän jää taka-alalle kun rakentaminen pääsee kunnolla käyntiin, ihanaa päästä valkkaamaan kaikki sisustusmateriaalitkin itse!

Viuhti, ymmärrän kyllä jos ei huvita täällä enää kauheesti pyöriä.. mutta pääasia että sulla on elämä juuri siinä paikassa missä haluat sen olevan. Kun yksi ovi sulkeutuu, toinen avautuu. Jos kuitenkin jaksat ja huvittaa, niin tulehan kurkkimaan meitä jatkossakin välillä, kiva kuulla sun kuulumisia!

Ja Johanna tule kertomaan heti kun saat kuulla käyntiajan!

Vierailija
30/42 |
11.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi!

Tänään alkoi ottaan taas päähän tää jatkuva odottaminen, että koska niihin hoitoihin oikein pääsee. Jos tietäisin, että vaikka vasta elokuussa niin sekin olisi parempi, kuin odottaa soittoa, jota ei tule. Nyt lähetteestä on tasan kolme viikkoa, taidan taas soittaa sinne VL:lle ja tiedustella tilannetta.

Joo Possukka kyllä meille tulee avaimet-käteen periaatteella. Kysy vaan vinkkejä, tosin mun mies on näissä asioissa fiksumpi ja hoidellut enempi noita papereita ym. Sisustukseen sitten minäkin osaan ottaa osaa : )

Ja tsemppiä Viuhtille uuteen elämänvaiheeseen.

Vierailija
31/42 |
12.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti tulla heti kertomaan, että soitin sinne VL:lle tänään ja valitin, että lähetteestä on jo kolme vkoa eikä vieläkään ole soitettu. No sain sitten ajan!! se on toukokuun ekalla vkolla eli näillä näkymin päästäisiin hoitoon seuraavasta kierrosta. Itse pitää nähtävästi olla aktiivinen.

Vierailija
32/42 |
12.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loistavaa että sait ajan. Mikä kp se aika on? Mulla oli kp 18, ja tasan 4 viikkoa sen käynnin jälkeen mulla oli punktio. Se neljä viikkoa menee äkkiä, kun ravaa lääkärissä vähän väliä ja käyttää hormoneja, kehossa tapahtuu niin omituisia asioita että niitä seuraillessa aika kuluu kuin siivillä=) Sulla on siis kesäkuun alussa tärkeät hetket!

Meillä on tiistaina lääkäri, suunnitellaan jatkoa. Tehdään pas vasta ei seuraavaan kiertoon vaan sitä seuraavaan vasta. Nyt ei tee heti mieli, kun pelkäisi uudestaan keskenmenoa niin paljon. Eli mikäli menkat ei kauheen sekaisin ole, niin joskus kesäkuun alussa olisi varmaan siirto meilläkin.

Onko pääsiäisreissua tiedossa? Me ollaan ihan vaan kotosalla, ihanaa toisaalta kun ei ole mitään suunnitelmissa, lauantaina shoppailemaan oikeen kunnolla mutta muuten ollaan vaan kotona. Ihanaa!

Vierailija
33/42 |
14.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi!

Mulla on lääkäriaika vasta kp 23, toivottavasti ei oo liian myöhään. No kaipa ne siellä tietää, kun sanoin, että menkat alkaa perjantaina (alkoivat kyllä jo torstaina), mutta käskivät soittaa, jos eivät ala suunnilleen perjantaina. Ja taas joutuu täyttämään kasan papereita, kumma vaikka paperit lähti naistenklinikalta, niin silti joutuu taas täyttämään.

On varmaan Possukka ihan fiksua pitää välikierto, jos siltä tuntuu. Kyllä sitä Passiin ehtii sitten, kun on valmis.

Me ollaan pääsiäisenä ihan pk-seudulla, käydään noissa lähikunnissa sukulaisissa, mutta ei sen pidempänä.

Mua alkoi jo jännittämään ne hoidot, lähinnä mitä ne sumut aiheuttaa ja se punktio. Huh.

Vierailija
34/42 |
15.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne varmasti tietää siellä että millon antavat sulle ajan ettei ole liian myöhään.. voihan olla että ne on suunnitelleet sulle lyhyen kaavan IVF:ää eli ilman sumuja. Mä haluaisin sellasen kanssa, ne sumut teki niin kauheen olon, pahemman kuin puregon. Ny sit tiistaina täytyy keskustella lääkärin kanssa kaikesta, harmi kun tulee se kesätauko niin ei kerkee tekemään mitään muuta kuin sen yhden pas:in ennen kesää.

Kysele sitten ihan mitä vaan kun hoidot on käynnissä. Ja ota rennosti, ne hormonit aiheuttaa mielialanvaihtelua... varoita miestäkin etukäteen ettei lähde mukaan tappeluun jos yhtäkkiä raivoot jostain=) Mä onneksi varoitin miestä etukäteen ja hän otti tosi hyvin mun yhtäkkiset kiukkupuuskat, oli vaan ihan rauhallinen. Eihän sulle ne välttämättä vaikuta niin kuin mulle tietenkään. Ja mitään muuta ei oikeen pysty hoidon aikana ajattelemaan, kun se asia pyörii koko ajan mielessä. Mutta aika menee tosi nopeesti hoidon aikana jostain syystä!

Mä oon yrittäny bongailla ovista, mutta huonolla menestyksellä. Luulen että se mahdollisesti oli sunnuntai-tiistai akselilla mutta en ole yhtään varma. Aina ennen on ollu tosi varmat oireet mutta nyt ne oli vähän niin ja näin.. ollaan kuitenkin yritetty kovasti koko ajan, antoi vähän uskoa luomuiluunkin se miehen arvojen mieletön parantuminen. Kuitenkaan en usko luomumahikseen, mutta ihan eri innolla sitä yrittää nyt joka tapauksessa=) Ja vaikka se keskenmeno oli TOSI rankka kokemus, niin nyt jälkeenpäin kun ajattelee niin hyvähän se oli että se huono alkio edes yritti kiinnittyä, ehkäpä hyvä alkio kiinnittyy sitten vielä helpommin. Vika ei siis ole kohdussa ainakaan!

Odottelen että mies herää niin lähdetään ostoksille oikeen pitkän kaavan mukaan. Se varmaan ei haluu herätä ettei tarvii lähteä=)

Hyvää pääsiäistä!

Vierailija
35/42 |
15.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi! Kyllä siellä VL:llä oli puhetta sumuista, katoinkin noista papereista, että ensimmäinen käynti on kolme vkoa kuukautisten alusta ja mulla olis silloin n. kolme vkoa. Tosin jos menkat alkaisikin etuajassa, niin en tiedä miten sitten käy. Mulla on joskus alkanut menkat jopa kp 25, mut yleensä on se kp 28.

Hyvä tietää, että mielialat heittelee. Täytyy yrittää vaan ajatella, että se on väliaikaista ja koittaa kestää.. Täytyykin varoittaa miestä sitten.

Toivottavasti teitte hyviä löytöjä tänään kaupasta. Niin tosiaan hyvä, jos miehesi näyte oli parantunut huomattavasti, onko hän tehnyt jotain, mikä olisi voinut parantaa tulosta? Mua vähän pelottaa, kun oltiin molemmat korkeassa kuumeessa just, että se on saattanut heikentää tulosta, mutta eipä sitä vielä tiedä. Tähän mennessä ollut normaali eikä siltikään mitään ole tapahtunut.

Mukavaa loman jatkoa!

Vierailija
36/42 |
16.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sumut aloitetaan juuri kolme viikkoa menkkojen jälkeen, joten sun aika on varmasti sen takia juuri silloin, sumut alkaa sitten heti käynnin jälkeen. Jännää!

En keksi mitään syytä miks miehen arvot oli niin huomattavasti parantuneet. Siis icsiähän ei tarvinnut edes tehdä (tehtiin silti kolmasosalle muniksia varmuuden vuoksi) vaan kaikki mitkä hedelmöitettiin ivf:llä hedelmöittyivät. Hänellä on aina ollut terveelliset elämäntavat, joten siitäkään ei voi olla kiinni. Vitamiineja hän on syönyt nyt vuoden, joten sehän voi tietty vähän auttaa, se huono näyte otettiin vuosi sitten. Ja mietin että voiskohan sillä olla vaikutusta, että hän urheili ihan kamalasti viime keväänä ja kesänä, jospa se voi huonontaa arvoja? Nyt talvella urheilu on jäänyt hänellä pelkkään punttikseen, keväällä ja kesällä nimittäin juoksi monen kymmenen kilsan lenkkejä monta kertaa viikossa. Hmm... täytyykin vähän yrittää vihjailla ettei kannattais rääkätä itseensä niin kauheesti...=)

Punktiota ei tarvitse pelätä muuten yhtään, mulla se ei ainakaan sattunu yhtään, en tuntenut mitään. Punktion jälkeen ja siirron jälkeen varsinkin oli itku tosi herkässä ja mitään muuta ei tietty pystynyt ajattelemaan kuin pelkäämään että onnistuuko hoito. Kaiken kaikkiaan inhottavin olo fyysisesti tuli mulle sumuista, hikoilu hävisi kun piikit alkoi ja muutenkin jotenkin olo parani. Sitten piikityksen loppuvaiheessa alkoi olemaan silleen tukala olo, ettei voinut rappusia kävellä ja muutenkin kävelin ihan kippurassa. Töissä selitin että selkä on kipeä=) Mutta mullahan oli muniksia ihan älyttömästi, siis munarakkuloita oli vissiin yli 30 mutta munasoluja löytyi 22.

Hyvää loman jatkoa sinnekin, pari viikkoa odottelua sulla enää!

Vierailija
37/42 |
17.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi!

Joo, kyllä liiallinen urheilu voi vaikuttaa miehen siittiötuotantoon, niinkuin myös huonot elämäntavat (mutta siitähän ei ollut teillä ainakaan kyse). Ja voihan niillä vitamiineillakin olla vaikutusta.

Mä syön nyt foolihappoa, jos sillä olisi suotuisia vaikutuksia. Ainakin se tiputtelu on vähentynyt, kyllä sitä vielä esiintyy, mutta ei niin paljoa kuin ennen.

Kiva kuulla, ettei sulla ainakaan ollut punktio kamala. Ja hyvä tuo sinun vinkki siitä selkäkivusta. Mulla on muutenkin selkä joskus kipeä, jos töissä ihmettelevät kävelyä, jos niitä muniksia tulee paljonkin. No sitä kun ei tiedä, täällä palstalla jollain ei ollut mitään punktioitavaa. Se vasta olisikin kauheaa. No enpä mieti sitä etukäteen.

Meillä on ollut oikein vauvapääsiäinen, lauantaina oltiin kaverin lapsen synttäreillä ja siellä oli 3 vauvaa ja eilen oltiin kylässä, jossa oli yksi vauva. Mutta kaverit oli jo toisella kierroksella, joten pahimmalta hössötykseltä vältyttiin eikä ollut kamalaa vaan meni ihan hyvin.

Sumuista vielä kysymys: monta kertaa päivässä sun piti ottaa niitä? Ja voiko esim. ajoittaa sen oton niin, ettei töissä tarvitse ottaa?

Vierailija
38/42 |
18.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sumut pitää ottaa kaksi kertaa vuorokaudessa, tasan 12 tunnin välein. Otin aamulla klo 6.30 ennen töitä (meen aina aikasin töihin) ja illalla vastaavasti klo 18.30. Ei siis tarvinnut ottaa töissä!

Kirjottelen myöhemmin lisää, vähän kiirus...

Vierailija
39/42 |
18.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johanna, hienoa kuulla että sait viimein ajan. Siitä se homma lähtee etenemään.

Pidän molemmille tosi kovasti peukkuja, että kesä toisi teille sen kauan kaivatun plussan :)

Vierailija
40/42 |
20.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva Viuhti kun kävit meitä kurkkimassa ja mulle on ainakin ihan sama että mihin tarkoitukseen tämä palsta on tarkoitettu, joten jos jaksat kirjotella niin mielellään kuulen sun kuulumisia jatkossakin. Vaikka ei liittyisi vauva-asiaan yhtään mitenkään.

Käytiin tosiaan tiistaina VL:ssä ja kaikki oli OK. Ovis oli tapahtunut tässä kuussa ja limis oli loppukiertoon nähden juuri niinkuin pitääkin. Tuhru alkoi eilen, joten eiköhän ne menkat tule ihan ajallaan. Seuraavien menkkojen jälkeen tehdään pas, olis tehty jo nyt jos oltais haluttu, mutta oli tuo keskenmeno niin rankka että pelkään uutta ihan kauheesti, joten parempi pitää edes vähän taukoa ennenku jatketaan. Pas on sitten kesäkuun alussa, soitan kun seuraavat menkat alkaa, ja sitten käynti on kp 10-11, siirto muutaman päivän sen jälkeen ilmeisesti. Meillähän jäi vain kaksi alkiota pakkaseen, joten jännityksellä odotellaan että selviääkö kumpikaan sulatuksesta. Lääkäri oli edelleen sitä mieltä että siirretään vain yksi vaikka molemmat selviäisi pakastuksesta. Jos tuoresiirrossa ei olisi tapahtunut mitään kiinnittymistä niin siirrettäisiin kaksi. Mulla oli hcg senkin verran korkea että olis ihan hyvin kuulemma voinut raskaus jatkua normaalisti, ei sitten ole tietoa että miks niin ei käynyt. Tietenkin tulee mieleen että onko mussa joku vika ettei alkio pysy kiinni... kun tuhruttelen muutenkin aina ennen menkkoja. Joka tapauksessa sulatettuja alkioita viljellään vielä yksi päivä sulatuksen jälkeen jolloin nähdään kumpi alkaa paremmin jakautumaan lisää, eli 6 tai 8 soluinen siirretään jos jompikumpi selviää. Jos molemmat jakautuu noin hyvin (tuskin) niin sitten pakotan siirtämään molemmat, koska muuten vaivaisi ikuisesti että olisko se toinen selvinnyt, jos se siirretty ei selviä.

Uusi ivf aloitetaan sitten sumuilla varmaan heinä-elokuun vaihteessa. Mikäli on tarpeen.

Kylläpäs sataa ulkona, ja tarkoitus on lähteä kohta shoppailemaan. Mukavaa illanjatkoa kaikille!