Paljonko teinilläsi on nostoraha Visa Electronilla?
Millaiset nostorajat olette siis asettaneet teini-ikäiselle päivittäiseksi nostorajaksi automaatilta ja korttimaksuihin? Lapsen ikä?
Kommentit (17)
Itsepähän rahansa tililleen tienaa niin ei olla laitettu mitään rajojakaan. Turha tosin tulla pyytämään rahaa jos omansa tuhlaa. Ikää 16v.
Online debit teineillä ja nosto- ja ostoraja 300 euroa/vrk. Yläkouluikäisiä.
Selvitin tätä asiaa juuri hiljattain kun nuori oli lähdössä ulkomaanmatkalle ja hänen korttinsa tiedot eivät näy verkkopankissani. Kuulemma 200€/vrk voi nostaa tai shoppailla. Ikää 16 vuotta.
Tyttö sai S-Visansa 10-vuotiaana ja aluksi turvamekanismina toimi se, ettei pidetty tilillä juuri 50€ enempää rahaa. Kertaalleen kortti hukkuikin ja siirsin rahat tililtä pois & kuoletin kortin.
Ihan ne perusrajat mitkä on valmiina. Omiapa on rahansa, siinäpä tuhlaa vaikka kaikki kerrallaan jos mieli tekee.
Hänellä on noin 700 euroa rahaa josta 670e sai rippilahjaksi VUOSI sitten, niistä rahoista on tuhlannut ehkä 30 euroa, eli en olisi ihan ekana huolissani hänen rahankäytöstä.
100e/vrk osto- ja nostoraja. 15v. Harvemmin hänellä niin paljon rahaa edes on.
Vierailija kirjoitti:
Ihan ne perusrajat mitkä on valmiina. Omiapa on rahansa, siinäpä tuhlaa vaikka kaikki kerrallaan jos mieli tekee.
Hänellä on noin 700 euroa rahaa josta 670e sai rippilahjaksi VUOSI sitten, niistä rahoista on tuhlannut ehkä 30 euroa, eli en olisi ihan ekana huolissani hänen rahankäytöstä.
Eihän ne rajat pelkästää lasta hillitsemään ole, vaan myös jos kortti joutuu vääriin käsiin.
16 vuotias, ja mä en tiedä/muista mikä se raja on?
Meidän 11 -vuotiaalla ei edes ole varsinaista korttia. Hänellä on vain Aktia Wallet -tarra, jossa rahaa kerrallaan on korkeintaan satanen. Tätä hän käyttää koulussa välipaloihin, eipä juuri muuhun.
Ja mitenköhän se kadonnut kortti sitten tyhjentäisi tilin? Pin-koodi kun pitää näpytellä joka ainoa kerta.
Jos kortti katoaisi, minun ei tarvitsisi edes avainlukua käyttää kun saisin rahat siirrettyä omalle tililleni.
Vierailija kirjoitti:
Ja mitenköhän se kadonnut kortti sitten tyhjentäisi tilin? Pin-koodi kun pitää näpytellä joka ainoa kerta.
Jos kortti katoaisi, minun ei tarvitsisi edes avainlukua käyttää kun saisin rahat siirrettyä omalle tililleni.
Lähimaksumahdollisuus joka on esim. OP:n electronissa. Tosin en tiedä, miten nostorajat siihen vaikuttaa.
200€ raja, mutta ei tuolla ole varmaan ikinä ollut tilillä niin paljoa rahaa. Ikää lapsella on 13 vuotta.
En tiedä, vaihtavat sitä tarpeen mukaan. Teinit 15 ja 17 v.
Teini itse pystyisi ne rajat nostamaan, koska nettipankki tunnukset.
Veikkaisin että varmasti pari tonnia ainakin nostoraja.
Tyttö on 17
Meidän Niko-pertillä on oma musta amexi