Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asun Espoossa, kuinka kateellinen olet? 0-10

Vierailija
04.05.2017 |

Espoossa asuu Suomen rikkain eliitti, optiomiljonäärit sekä suuri osa valtakunnanpoliitikoista ja muista virkamiehistä. Käytännössä Suomen potentiaalinen valta on keskittynyt Espooseen. Kunnallisverokin on Suomen matalimmasta päästä. Sieltä löytyisi kakkua jaettavaksi köyhemmillekin, jos sitä vain haluttaisiin jakaa. Miksi Espoo ei ole halukas auttamaan muita? Katoaisivatko miljonäärit muualle?

Vastaus: koska meillä ei ole mitään velvollisuutta elättää muita. Todellinen tasa-arvo on mahdollisuuksien - ei aineellinen tasa-arvo.

Kommentit (83)

Vierailija
61/83 |
05.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä asun viiden hengen solussa Otaniemessä. Mutta hei, nythän kaikki kadehtivat minua, asunhan sentään Espoossa!

Minä kadehdin sinua. Asun Lapissa, ja olen aivan yksin. Kaikki kaverini (jotka olen tavannut netissä ja nuorempana leireillä) asuvat PK-seudulla tai Tampereella. En päässyt haaveilemaani oikikseen eikä ole varaa muuttaa pois täältä korvesta. Asuisin mielelläni solussa Otaniemessä, se on sentään lähellä Helsinkiä ja Tampereellekin pääsee.

Kannattaa yrittää Lapin yliopistoon Rovaniemelle

Vierailija
62/83 |
05.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä asun viiden hengen solussa Otaniemessä. Mutta hei, nythän kaikki kadehtivat minua, asunhan sentään Espoossa!

Tyttäreni asuu Otaniemessä solussa, meren rannalla,  ja yksi hänen kaverinsa asuu jotain 20 ihmisen solussa, he opiskelevat ja luovat siellä verkostoja, jotka kantaa läpi elämän. Kyllä on oikeasti syytä kadehtia tätä nuorta polvea, jotka vie Suomea eteenpäin :) 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/83 |
05.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Espoossa asuu Suomen rikkain eliitti, optiomiljonäärit sekä suuri osa valtakunnanpoliitikoista ja muista virkamiehistä. Käytännössä Suomen potentiaalinen valta on keskittynyt Espooseen. Kunnallisverokin on Suomen matalimmasta päästä. Sieltä löytyisi kakkua jaettavaksi köyhemmillekin, jos sitä vain haluttaisiin jakaa. Miksi Espoo ei ole halukas auttamaan muita? Katoaisivatko miljonäärit muualle?

Vastaus: koska meillä ei ole mitään velvollisuutta elättää muita. Todellinen tasa-arvo on mahdollisuuksien - ei aineellinen tasa-arvo.

Mä  olen myös espoolainen ja toivon ettei Länsimetro valmistu ainakaan 5 vuoteen

Vierailija
64/83 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

0

Espoo on aina ollut melkoisen ruman näköistä seutua. Ei eroa mitenkään edukseen Vantaasta tai Helsingistä. Stadissa on sentään hienoja taloja, Espoossa vaan hoitamatonta rämettä. Jopa Tapiolassa.

Mun mielestä Tapiolassa on jotain yrittämistä siinä Gardenin lähel.

Vierailija
65/83 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En yhtään, se on aivan liian kaukana.

Vierailija
66/83 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole aloittajalle kateellinen. Olen asunut lapsuuteni ja nuoruuteni Espoossa Haukilahdessa, joten tiedän, minkälaista siellä on asua. No, vaikka asuimmekin meren rannalla, niin naapurit olivat ihan vieressä.

Oletko aloittaja kateellinen, että meillä on 4,2 hehtaaria omaa maata peltoineen ja metsineen? Kadehditko uima-allastamme, sekä kauniisti hoidettua iso ja puistomaista pihapiiriämme? Oletko kateellinen, että voin kirmata uima-altaaseemme ilman rihmankiertämää, koska kukaan ei näe? Kadehditko, että saamme omasta puutarhastamme perunat, porkkanat, salaatit ja sipulit, yrttejä unohtamatta? Kadehdit varmasti myös sitä, että meillä on omana-, kirsikka- ja luumupuita ja sienestys, sekä marjastusmaat ihan omasta takaa? Kadehdit varmasti myös meidän kesäkeittiötä, jossa on sekä kaasu, että puulämmitteinen grilli? Talostamme kadehdit varmasti näitä kolmea kerrosta, talvipuutarhaamme, kuntosaliamme, poreallastamme, yli kolmeasataa neliötämme ja kaikkea muuta?

Kadehdit varmasti myös sitä, että alle tunnissa ajamme pääkaupunkiin, mutta työmatkojamme emme vietä ruuhkassa.

On varmasti raskasta olla Espoolainen.

Vierailija
67/83 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuule, kyllä Espoosta slummejakin löytyy.

Vierailija
68/83 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En hituakaan. Haukotus. Espoo on hajuton, mauton ja väritön. Jo ajatus siellä asumisesta tylsistyttää. Koko maailma, Suomikin, on täynnä mielenkiintoisia paikkoja. 

Vierailija
69/83 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole aloittajalle kateellinen. Olen asunut lapsuuteni ja nuoruuteni Espoossa Haukilahdessa, joten tiedän, minkälaista siellä on asua. No, vaikka asuimmekin meren rannalla, niin naapurit olivat ihan vieressä.

Oletko aloittaja kateellinen, että meillä on 4,2 hehtaaria omaa maata peltoineen ja metsineen? Kadehditko uima-allastamme, sekä kauniisti hoidettua iso ja puistomaista pihapiiriämme? Oletko kateellinen, että voin kirmata uima-altaaseemme ilman rihmankiertämää, koska kukaan ei näe? Kadehditko, että saamme omasta puutarhastamme perunat, porkkanat, salaatit ja sipulit, yrttejä unohtamatta? Kadehdit varmasti myös sitä, että meillä on omana-, kirsikka- ja luumupuita ja sienestys, sekä marjastusmaat ihan omasta takaa? Kadehdit varmasti myös meidän kesäkeittiötä, jossa on sekä kaasu, että puulämmitteinen grilli? Talostamme kadehdit varmasti näitä kolmea kerrosta, talvipuutarhaamme, kuntosaliamme, poreallastamme, yli kolmeasataa neliötämme ja kaikkea muuta?

Kadehdit varmasti myös sitä, että alle tunnissa ajamme pääkaupunkiin, mutta työmatkojamme emme vietä ruuhkassa.

On varmasti raskasta olla Espoolainen.

Chillaa nyt landepaukku ja tule keskustaan dösällä ens kerral.

Vierailija
70/83 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun Tampereella. Eli en ole kateellinen, enemmänkin säälin sinua.

Vierailija
71/83 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kateellinen.

Jouduin viettämään aikaa Matinkylässä, ja se betonihelvetti oli lähimpänä - helvettiä, kuin mikään muu tuntemani paikka Suomessa.

Vierailija
72/83 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole myöskään kade. Asumiskokemusta Espoosta löytyy vuosikymmenen ajalta, ja vaikka kehitystä onkin tapahtunut, en muuttaisi sinne takaisin. Espoolaisuus on tylsyyttä.

Vierailija
73/83 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missäspäin asut? Jossain korven keskelle rakennetussa neukkukuutiohelvetissä, vai jossain lehmien keskellä rivarissa, vai... oi huokaus, ihan pilalle rakennetussa Tapiolassa?

Vierailija
74/83 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

0, en ole yhtään kateellinen teille pääkaupunkiseudulla, Laita-Suomessa asuville.

Vierailija
75/83 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole käynyt, en tiedä.

Vierailija
76/83 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

0. Asuin itsekin siellä parikymmentä vuotta, sen jälkeen muutin sinne, minne aina olin unelmoinut.

Vierailija
77/83 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Espoossakin on köyhiä. Riippuu alueesta missä siellä asuu. 

Vierailija
78/83 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsiperheille ihan hyvä.

Vierailija
79/83 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyppä ap siellä Kirsyinmäessä, missä kuvattiin Jakomäki elokuva kun muualta suomesta ei löytynyt tarpeeksi ankeeta paikkaa. Siinä vieressä on sitten se SUNA (takaperin ANUS), jossa voit sitten käydä ihastelemassa niitä rikkaita. Sitten paluu Satulinnaan kaljalle, josta voitkin hoippua Espoonkeskustan asemalle. Jos siitä hengissä selviät junaan niin hyppää pois Tuomarilassa ja yritä pysyä asemalla tunti saamatta turpaasi.

ts....olisko syytä vähän auttaa niitä köyhimpiäkin.

Vierailija
80/83 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

siellä espoossa olisi lääniä rakentaa niitä paljon kaivattuja asuntoja pääkaupunkiseudulle, köyhille ja mjaahanmjuuttajille. Eliittihän ne mjaahanmjuuttajat suomeen halusi, nyt eliitin pitää huolehtia niille asuminen, joko espooseen kalliisiin rivitaloasuntoihin tai omakotitaloihin vuokralle, tai sitten suomeen muuttotappiokuntiin, mutta ei helsinkiin tai vantaalle yhtään enempää. Pimeät vuokramarkkinat ovat jo syntyneet, joten eliitin tulee toimia ja ottaa vastuu päätöksistään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi seitsemän