Asun Espoossa, kuinka kateellinen olet? 0-10
Espoossa asuu Suomen rikkain eliitti, optiomiljonäärit sekä suuri osa valtakunnanpoliitikoista ja muista virkamiehistä. Käytännössä Suomen potentiaalinen valta on keskittynyt Espooseen. Kunnallisverokin on Suomen matalimmasta päästä. Sieltä löytyisi kakkua jaettavaksi köyhemmillekin, jos sitä vain haluttaisiin jakaa. Miksi Espoo ei ole halukas auttamaan muita? Katoaisivatko miljonäärit muualle?
Vastaus: koska meillä ei ole mitään velvollisuutta elättää muita. Todellinen tasa-arvo on mahdollisuuksien - ei aineellinen tasa-arvo.
Kommentit (83)
Vierailija kirjoitti:
Minä asun viiden hengen solussa Otaniemessä. Mutta hei, nythän kaikki kadehtivat minua, asunhan sentään Espoossa!
Tyttäreni asuu Otaniemessä solussa, meren rannalla, ja yksi hänen kaverinsa asuu jotain 20 ihmisen solussa, he opiskelevat ja luovat siellä verkostoja, jotka kantaa läpi elämän. Kyllä on oikeasti syytä kadehtia tätä nuorta polvea, jotka vie Suomea eteenpäin :)
Vierailija kirjoitti:
Espoossa asuu Suomen rikkain eliitti, optiomiljonäärit sekä suuri osa valtakunnanpoliitikoista ja muista virkamiehistä. Käytännössä Suomen potentiaalinen valta on keskittynyt Espooseen. Kunnallisverokin on Suomen matalimmasta päästä. Sieltä löytyisi kakkua jaettavaksi köyhemmillekin, jos sitä vain haluttaisiin jakaa. Miksi Espoo ei ole halukas auttamaan muita? Katoaisivatko miljonäärit muualle?
Vastaus: koska meillä ei ole mitään velvollisuutta elättää muita. Todellinen tasa-arvo on mahdollisuuksien - ei aineellinen tasa-arvo.
Mä olen myös espoolainen ja toivon ettei Länsimetro valmistu ainakaan 5 vuoteen
Vierailija kirjoitti:
0
Espoo on aina ollut melkoisen ruman näköistä seutua. Ei eroa mitenkään edukseen Vantaasta tai Helsingistä. Stadissa on sentään hienoja taloja, Espoossa vaan hoitamatonta rämettä. Jopa Tapiolassa.
Mun mielestä Tapiolassa on jotain yrittämistä siinä Gardenin lähel.
En yhtään, se on aivan liian kaukana.
En ole aloittajalle kateellinen. Olen asunut lapsuuteni ja nuoruuteni Espoossa Haukilahdessa, joten tiedän, minkälaista siellä on asua. No, vaikka asuimmekin meren rannalla, niin naapurit olivat ihan vieressä.
Oletko aloittaja kateellinen, että meillä on 4,2 hehtaaria omaa maata peltoineen ja metsineen? Kadehditko uima-allastamme, sekä kauniisti hoidettua iso ja puistomaista pihapiiriämme? Oletko kateellinen, että voin kirmata uima-altaaseemme ilman rihmankiertämää, koska kukaan ei näe? Kadehditko, että saamme omasta puutarhastamme perunat, porkkanat, salaatit ja sipulit, yrttejä unohtamatta? Kadehdit varmasti myös sitä, että meillä on omana-, kirsikka- ja luumupuita ja sienestys, sekä marjastusmaat ihan omasta takaa? Kadehdit varmasti myös meidän kesäkeittiötä, jossa on sekä kaasu, että puulämmitteinen grilli? Talostamme kadehdit varmasti näitä kolmea kerrosta, talvipuutarhaamme, kuntosaliamme, poreallastamme, yli kolmeasataa neliötämme ja kaikkea muuta?
Kadehdit varmasti myös sitä, että alle tunnissa ajamme pääkaupunkiin, mutta työmatkojamme emme vietä ruuhkassa.
On varmasti raskasta olla Espoolainen.
Kuule, kyllä Espoosta slummejakin löytyy.
En hituakaan. Haukotus. Espoo on hajuton, mauton ja väritön. Jo ajatus siellä asumisesta tylsistyttää. Koko maailma, Suomikin, on täynnä mielenkiintoisia paikkoja.
Vierailija kirjoitti:
En ole aloittajalle kateellinen. Olen asunut lapsuuteni ja nuoruuteni Espoossa Haukilahdessa, joten tiedän, minkälaista siellä on asua. No, vaikka asuimmekin meren rannalla, niin naapurit olivat ihan vieressä.
Oletko aloittaja kateellinen, että meillä on 4,2 hehtaaria omaa maata peltoineen ja metsineen? Kadehditko uima-allastamme, sekä kauniisti hoidettua iso ja puistomaista pihapiiriämme? Oletko kateellinen, että voin kirmata uima-altaaseemme ilman rihmankiertämää, koska kukaan ei näe? Kadehditko, että saamme omasta puutarhastamme perunat, porkkanat, salaatit ja sipulit, yrttejä unohtamatta? Kadehdit varmasti myös sitä, että meillä on omana-, kirsikka- ja luumupuita ja sienestys, sekä marjastusmaat ihan omasta takaa? Kadehdit varmasti myös meidän kesäkeittiötä, jossa on sekä kaasu, että puulämmitteinen grilli? Talostamme kadehdit varmasti näitä kolmea kerrosta, talvipuutarhaamme, kuntosaliamme, poreallastamme, yli kolmeasataa neliötämme ja kaikkea muuta?
Kadehdit varmasti myös sitä, että alle tunnissa ajamme pääkaupunkiin, mutta työmatkojamme emme vietä ruuhkassa.
On varmasti raskasta olla Espoolainen.
Chillaa nyt landepaukku ja tule keskustaan dösällä ens kerral.
Asun Tampereella. Eli en ole kateellinen, enemmänkin säälin sinua.
En ole kateellinen.
Jouduin viettämään aikaa Matinkylässä, ja se betonihelvetti oli lähimpänä - helvettiä, kuin mikään muu tuntemani paikka Suomessa.
En ole myöskään kade. Asumiskokemusta Espoosta löytyy vuosikymmenen ajalta, ja vaikka kehitystä onkin tapahtunut, en muuttaisi sinne takaisin. Espoolaisuus on tylsyyttä.
Missäspäin asut? Jossain korven keskelle rakennetussa neukkukuutiohelvetissä, vai jossain lehmien keskellä rivarissa, vai... oi huokaus, ihan pilalle rakennetussa Tapiolassa?
0, en ole yhtään kateellinen teille pääkaupunkiseudulla, Laita-Suomessa asuville.
0. Asuin itsekin siellä parikymmentä vuotta, sen jälkeen muutin sinne, minne aina olin unelmoinut.
Espoossakin on köyhiä. Riippuu alueesta missä siellä asuu.
Käyppä ap siellä Kirsyinmäessä, missä kuvattiin Jakomäki elokuva kun muualta suomesta ei löytynyt tarpeeksi ankeeta paikkaa. Siinä vieressä on sitten se SUNA (takaperin ANUS), jossa voit sitten käydä ihastelemassa niitä rikkaita. Sitten paluu Satulinnaan kaljalle, josta voitkin hoippua Espoonkeskustan asemalle. Jos siitä hengissä selviät junaan niin hyppää pois Tuomarilassa ja yritä pysyä asemalla tunti saamatta turpaasi.
ts....olisko syytä vähän auttaa niitä köyhimpiäkin.
siellä espoossa olisi lääniä rakentaa niitä paljon kaivattuja asuntoja pääkaupunkiseudulle, köyhille ja mjaahanmjuuttajille. Eliittihän ne mjaahanmjuuttajat suomeen halusi, nyt eliitin pitää huolehtia niille asuminen, joko espooseen kalliisiin rivitaloasuntoihin tai omakotitaloihin vuokralle, tai sitten suomeen muuttotappiokuntiin, mutta ei helsinkiin tai vantaalle yhtään enempää. Pimeät vuokramarkkinat ovat jo syntyneet, joten eliitin tulee toimia ja ottaa vastuu päätöksistään.
Kannattaa yrittää Lapin yliopistoon Rovaniemelle