Asun Espoossa, kuinka kateellinen olet? 0-10
Espoossa asuu Suomen rikkain eliitti, optiomiljonäärit sekä suuri osa valtakunnanpoliitikoista ja muista virkamiehistä. Käytännössä Suomen potentiaalinen valta on keskittynyt Espooseen. Kunnallisverokin on Suomen matalimmasta päästä. Sieltä löytyisi kakkua jaettavaksi köyhemmillekin, jos sitä vain haluttaisiin jakaa. Miksi Espoo ei ole halukas auttamaan muita? Katoaisivatko miljonäärit muualle?
Vastaus: koska meillä ei ole mitään velvollisuutta elättää muita. Todellinen tasa-arvo on mahdollisuuksien - ei aineellinen tasa-arvo.
Kommentit (83)
Nolla. Olen espoolainen, lisäksi työtön, mielenterveysongelmien vuoksi sairauslomalla enkä omista autoa. Revi siitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nolla, en haluaisi asua Espoossa.
Espoo ja Vantaa ei kiinnosta, todella harvoin tulee edes käytyä ko. paikoissa.Terv. Helsinkiläinen
Olen syntynyt ja elänyt Helsingissä koko elämäni ja taisin olla jo aikuinen kun kävin ensimmäisen kerran Espoossa. Mitä siellä muka on? Aivan, ei mitään.
Tuo ei kerro kuin oman elämäsi säälittävästä rajoittuneisuudesta. Ei siis yhden yhtä tuttua Espoon puolella, joka kotiinsa kutsuisi?
Ette ole perheenä käynyt Nuuksion luonnonpuistossa, että koskaan Tapiolassa teatterissa tai konserteissa. Et koskaan ollut kiinnostunut Leppävaaran tornista tms. ?
Tuollaisella vielä kehut?
Olen itsekin syntynyt Helsingissä ja siellä aina asunut, mutta kyllä minä olen naapurikaupungissa käynyt varmaan jo vauvana.
Kierrettiin Suomea ollessani lapsi, siis Lappia myöten olen nähnyt varmaan Suomea ennemmän kuin kovin moni muu suomalainen. Espoossa ei vaan ollut mitään kiinnostavaa. Ja joo, en tuntenut, enkä tunne vieläkään ketään espoolaista.
On se minusta omituista, kun kivenheiton päässä on miltei 300 000 ihmistä ja missään opiskelu- työ tai muissa merkeissä et ole yhteenkään tutustunut. Espoolaiset paljonkin liikkuvat em. asioissa Helsingissä.
Mutta kiva että tunnet sentään lappilaisia.
Minusta tällainen toisten asuinpaikkojen mollaaminen on jotenkin alkeellista. Ja olen siis edelleen itse helsinkiläinen ja koen Espoon naapuriksi. Kiinnostavuus on aina omien korvien välissä. Voihan olla kiinnostunut esim. Espoon perin omituisesta infrastruktuurista.
Vierailija kirjoitti:
Nolla. Olen espoolainen, lisäksi työtön, mielenterveysongelmien vuoksi sairauslomalla enkä omista autoa. Revi siitä.
Ja lisäksi vielä: en asu Espoon keskuksessa enkä Suvelassa, vaan 'paremmassa kaupunginosassa' omistusasunnossa.
0
Espoo on aina ollut melkoisen ruman näköistä seutua. Ei eroa mitenkään edukseen Vantaasta tai Helsingistä. Stadissa on sentään hienoja taloja, Espoossa vaan hoitamatonta rämettä. Jopa Tapiolassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nolla, en haluaisi asua Espoossa.
Espoo ja Vantaa ei kiinnosta, todella harvoin tulee edes käytyä ko. paikoissa.Terv. Helsinkiläinen
Olen syntynyt ja elänyt Helsingissä koko elämäni ja taisin olla jo aikuinen kun kävin ensimmäisen kerran Espoossa. Mitä siellä muka on? Aivan, ei mitään.
Minä käyn välillä kavereiden luona kylässä Espoossa ja sukulaisilla Granissa (ei toki Espoota, mutta sijainti siellä).
Lisäksi käyn joskus Nuuksiossa ja Espoon saaristossa purjehtimassa, mutta silti tulee käytyä Espoota useammin ulkomaillakin, eli en lue käyväni Espoossa "juuri koskaan".
Kai sieltä kaikenlaista löytyy, ei vain kiinnosta minua eikä minun elämäni ole "Espooseen päin".
Terv. Se helsinkiläinen (tosin syntynyt ihan muualla, käynyt Espoossa ekan kerran vauvaikäisenä :D)
Vierailija kirjoitti:
Kaikkihan riippuu siitä, missä päin Espoota asuu. Itsekin asun Espoossa, mutta en koe kuuluvani mihinkään eliittiin. Huvittaa joidenkin kuvitelma, että Espoossa asuu pelkkiä ökyrikkaita porvareita.
Jep. Joku Espoon keskus ei ole kovin kaukana Itäkeskuksen tasosta... Westendin rannassa asuville liikenee minultakin vähän kateutta, mutta muuten ei.
Olen akateemista eliittiä ja asun täällä peräreiässä eli Espoossa, mutta vain sen aikaa kun lapset ovat pieniä. Sen jälkeen takaisin Helsinkiin. Espoo on sentään 100x parempi kuin Vantaa.
Itse en aitona Hesalaisena jaksa kadehtia maaseudun asukkaita.
Pitäkää lantaiset saappaanne!
Mieheni halusi muuttaa West endiin. En suostunut. Siellä on tylsän näköistä. Asumme Etu Töölössä. Kaikki on kävelymatkan päässä.
En tunne oloani turvattomaksi, vaikka liikun joskus kaupungilla yksin iltaisin. Olen 66 v. Sisareni asuu Olarissa. Kävin siellä viimeksi 2006. Tapaamme aina Helsingissä. Espoossahan ei ole kunnon ravintoloitakaan.
Vierailija kirjoitti:
Itse en aitona Hesalaisena jaksa kadehtia maaseudun asukkaita.
Pitäkää lantaiset saappaanne!
En ole itse Hesalainen, niinkuin sinä, mutta olen samaa mieltä kanssasi. Espoo ei ole houkutteleva paikka ulkopaikkakuntalaisen mielestä.
Minä asun viiden hengen solussa Otaniemessä. Mutta hei, nythän kaikki kadehtivat minua, asunhan sentään Espoossa!
Just kävin siellä keväällä. Ihan kauhea paikka. Tai kauheita paikkoja. Aivan kuten Kaffepulla täällä luetteli. Lisäisin vielä isot valtaväylät ja liikenne, joka halkoo suht kivatkin paikat pilalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
0
Mieluummin HKI, jos joudun sinnepäin muuttamaan.
Toivottavasti en joudu, sillä esim. tämä naisten turvallisuusasia on siellä todella pelottava.
Siellä on kallista - siis koko pääkaupunkiseutu. Kova melu. Saasteita. Ilkeitä, kiireisiä ihmisiä.
:DDD Tosi pelottavaa on joo. Terv. neljännen polven helsinkiläinen
Ja kaikki kolme edellistä on kuolleet? Pitäisikö lohduttaa?
Asun arvokkaalla seudulla Porvoossa.
Espoo on niin old school.
😎
Tiedätte kai, miksi Kaisaniemen metroaseman nimi piti vaihtaa?
Koska Aalto-yliopisto oli saamassa oman pysäkin, niin pitihän Suurimmalla ja Kauneimmallakin olla :D
Vähänkö turhamaista, ja niin tyypillistä helsinkiläistä.
Vierailija kirjoitti:
Tapiola state of mind <3
Tapiola on ihan paras!
Vierailija kirjoitti:
Minä asun viiden hengen solussa Otaniemessä. Mutta hei, nythän kaikki kadehtivat minua, asunhan sentään Espoossa!
Minä kadehdin sinua. Asun Lapissa, ja olen aivan yksin. Kaikki kaverini (jotka olen tavannut netissä ja nuorempana leireillä) asuvat PK-seudulla tai Tampereella. En päässyt haaveilemaani oikikseen eikä ole varaa muuttaa pois täältä korvesta. Asuisin mielelläni solussa Otaniemessä, se on sentään lähellä Helsinkiä ja Tampereellekin pääsee.
Minä ainakin haluan Suomen pääkaupungissa Helsingissä.
En hirveästi kadehdi. Asun itsekin Olarissa, ja olen vain köyhä opiskelija - en siis mitään eliittiä minäkään. Hyviä puolia siinä lähistöllä ovat Iso Omena ja mahtavat ulkoilupaikat. Niitä lukuun ottamatta kaikki aktiviteettini, opiskelu, työt ja kaverien tapaaminen, ovat Helsingissä.
Juuri näin. Mistä näitä kummallisia ennakkoluuloja kumpuaa? Kun on tehty listauksia eri alueiden turvallisuudesta Suomessa, niin Helsinkihän ainakin sijoittuu ihan hyvin niissä, paljon enemmän pikkupaikkakunnilla tapahtuu (siis väkimääräänsä suhteutettuna tietenkin).