Asun Espoossa, kuinka kateellinen olet? 0-10
Espoossa asuu Suomen rikkain eliitti, optiomiljonäärit sekä suuri osa valtakunnanpoliitikoista ja muista virkamiehistä. Käytännössä Suomen potentiaalinen valta on keskittynyt Espooseen. Kunnallisverokin on Suomen matalimmasta päästä. Sieltä löytyisi kakkua jaettavaksi köyhemmillekin, jos sitä vain haluttaisiin jakaa. Miksi Espoo ei ole halukas auttamaan muita? Katoaisivatko miljonäärit muualle?
Vastaus: koska meillä ei ole mitään velvollisuutta elättää muita. Todellinen tasa-arvo on mahdollisuuksien - ei aineellinen tasa-arvo.
Kommentit (83)
Häh, miksi siitä on kukaan kateellinen. Sieltä on pidempi matka Stadin ytimeen kuin Stadin ytimestä.
Vierailija kirjoitti:
Kuka haluaa asua landella?
Minä ja vielä syrjemmässä ko Espoo. Espoosta tarjottiin ilmaista asuntoa, mutta päätin jäädä tänne Kainuun metsiin.
Jos haluaisin asua Espoossa, muuttaisin sinne. En muuta.
Asuisin mielelläni Tapiolassa.
Mutta esim. Haukilahti ja Westend eivät ole minun makuuni hienosta maineesta huolimatta. Autosta riippuvaa elämää, jossa jokainen naapuri on perin samanlainen. Tykkään heterogeenisemmästä ympäristöstä.
Mieluiten asuisin Etu-Töölössä. Nyt asun Etelä-Haagassa, joka on ihan miellyttävä paikka. Espoossa on kamalia paikkoja, paljon kamalampia kuin Helsingin pahimmat.
Eli en ole kateellinen pl. ehkä tilanne, että asut Tapiolassa kivalla paikalla. (Oikeasti, en ole kateellinen, mutta jos tässä nyt katellinen pitäisi olla, niin vain tässä tapauksessa)
Tykkään tästä Ranskan vuoristosta enemmän.
0. En halua asua landella. T. stadilainen
Olisi kamalaa, jos sinne pitäisi muuttaa. Varjelkoon joku korkeampi voima siltä (jos sua joskus olisin ymmärtämättömyyttäni sinne muuttamassa)
Muistaakseni on olemassa sanonta, että Espoossa yhdistyy kaupungin ja maaseudun huonot puolet.. Itse asun Helsingissä enkä muuttaisi Espooseen mistään hinnasta.
Vierailija kirjoitti:
Nolla. Asun itsekin Espoossa.
Jos asut radanvarren suunnalla niin ei ihme. Mutta Etelä-Espoo merenrantoineen on eri asia.
Asun Granissa ja säälin sinua hiukan.
0
Mieluummin HKI, jos joudun sinnepäin muuttamaan.
Toivottavasti en joudu, sillä esim. tämä naisten turvallisuusasia on siellä todella pelottava.
Siellä on kallista - siis koko pääkaupunkiseutu. Kova melu. Saasteita. Ilkeitä, kiireisiä ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Nolla, en haluaisi asua Espoossa.
Espoo ja Vantaa ei kiinnosta, todella harvoin tulee edes käytyä ko. paikoissa.Terv. Helsinkiläinen
Olen syntynyt ja elänyt Helsingissä koko elämäni ja taisin olla jo aikuinen kun kävin ensimmäisen kerran Espoossa. Mitä siellä muka on? Aivan, ei mitään.
Vierailija kirjoitti:
0
Toivottavasti en joudu, sillä esim. tämä naisten turvallisuusasia on siellä todella pelottava.
Siellä on kallista - siis koko pääkaupunkiseutu. Kova melu. Saasteita. Ilkeitä, kiireisiä ihmisiä.
:DDD Tosi pelottavaa on joo. Terv. neljännen polven helsinkiläinen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Espoo ja Vantaa ei kiinnosta, todella harvoin tulee edes käytyä ko. paikoissa.Terv. Helsinkiläinen
Olen syntynyt ja elänyt Helsingissä koko elämäni ja taisin olla jo aikuinen kun kävin ensimmäisen kerran Espoossa. Mitä siellä muka on? Aivan, ei mitään.
Tuo ei kerro kuin oman elämäsi säälittävästä rajoittuneisuudesta. Ei siis yhden yhtä tuttua Espoon puolella, joka kotiinsa kutsuisi?
Ette ole perheenä käynyt Nuuksion luonnonpuistossa, että koskaan Tapiolassa teatterissa tai konserteissa. Et koskaan ollut kiinnostunut Leppävaaran tornista tms. ?
Tuollaisella vielä kehut?
Olen itsekin syntynyt Helsingissä ja siellä aina asunut, mutta kyllä minä olen naapurikaupungissa käynyt varmaan jo vauvana.
Nuorena muutin miehen perässä Espooseen. Leppävaara oli ihan ok, mutta heti eron tultua halusin äkkiä takaisin Tampereelle. Eli 0.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo ei kerro kuin oman elämäsi säälittävästä rajoittuneisuudesta. Ei siis yhden yhtä tuttua Espoon puolella, joka kotiinsa kutsuisi?
Ette ole perheenä käynyt Nuuksion luonnonpuistossa, että koskaan Tapiolassa teatterissa tai konserteissa. Et koskaan ollut kiinnostunut Leppävaaran tornista tms. ?
Tuollaisella vielä kehut?
Olen itsekin syntynyt Helsingissä ja siellä aina asunut, mutta kyllä minä olen naapurikaupungissa käynyt varmaan jo vauvana.
Kierrettiin Suomea ollessani lapsi, siis Lappia myöten olen nähnyt varmaan Suomea ennemmän kuin kovin moni muu suomalainen. Espoossa ei vaan ollut mitään kiinnostavaa. Ja joo, en tuntenut, enkä tunne vieläkään ketään espoolaista.
Vierailija kirjoitti:
0
Pöh, Helsinki on hyvinkin puhdas kokoonsa ja liikennevirtoihin nähden. Kiitos meri-ilmaston. Melua on tietyin paikoin, mutta täysin hiljaisiakin asuinalueita on hyvinkin lähellä keskustaa mm. Taka-Töölö monin kohdin. Paljon meluisampaa voi olla asuminen näiden viritettyjen mopojen valtakunnassa maaseudulla tai pikkutaajamissa.
Helsinki ei ole väkilukuunsa nähden erityisen turvaton Suomen mittapuulla. Olet oikeassa vain kalleuden suhteen. Se on totta, että palvelut ovat yleisestä vuokra- ym. tasosta kallimpia kuin suurimmassa osassa muuta Suomea.
Eli tutisevan maalaisen pelkotilojen kuvausta koko kommenttisi.
Asteikolla 0-10 ehkä yksi?
Asun Vantaalla ja perhe asuu omakotitalossa sillä hinnalla, millä Espoosta saisi hikisen rivarin jos sitäkään. Sen lisäksi suuri osa Espoota on samaa betonilähiö-öklötystä kuin koko pk-seudulla. Metrokaan ei harmita, kun se taitaa nostaa neliöhintoja ihan vitusti.
Ainoa mitä voisi kaivata on meri, mutta vain kesällä. Syksystä kevääseen Espoossa rantakaupunginosissa on vain kylmempää, kun tuulee koko ajan.
En ole kateellinen. Ei kiinnosta olla rikas.