Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Normaalipainoisen laihdutus, auttakaa

Vierailija
04.05.2017 |

Laihdutan ensimmäistä kertaa elämässäni. Mitä muuta pitää huomioida paitsi tietysti se että kaikki herkut pois? Ja pitää miettiä ennen jokaista syömiskertaa huolellisesti se että onko nyt oikeasti nälkä vai onko vain mielihalu syömiseen? Liikun jo valmiiksi paljon, arkiliikuntaa päivittäin ja kovaa treeniä kahtena tai kolmena päivänä viikossa mutta vielä yksi tai kaksi lenkkikertaa mahtuisi kalenteriin. Uskon että runsas liikkumiseni myös auttaa siihen ettei tule pahaa lihaskatoa. Painoindeksi on nyt noin 22 ja tavoitteessani noin 20. Eli alipainoiseksi en ole laihduttamassa ja olen tuossa tavoitepainossa ollut vuosikausia aikuisiälläkin

Erityisesti tuohon syömisen mielitekoon kaipaisin apua. Olen tunnesyöjä ja monesti tulee syötyä jotain pientä makeaa kun on paha mieli. Tai sitten tuntuu syömisen jälkeen ettei vatsa mukamas ole vielä täynnä ja vielä pari leipää tai vähän jogurttia mahtuisi... Olen yrittänyt tähän mennessä huijata nälkää sillä että juon paljon teetä, rouskuttelen porkkanoita tai kurkkua. Onko muita hyviä vinkkejä? Kiitos paljon! :)

Kommentit (77)

Vierailija
1/77 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile vhh:ta.

Vierailija
2/77 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vhh ei sovi yhteen urheilun kanssa. On kokeiltu. Tulokset tulivat alas kuin lehmän häntä. En myöskään voisi noudattaa koko loppuelämääni sellaista ruokavaliota. Ja urheilu on minulle kuitenkin vielä tärkeämpää kuin laihdutus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/77 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua auttoi kasvissyönti. Herkkuhimo katosi lähes kokonaan ja syön nyt plajon terveellisemmin. Laihduinkin pari kiloa, mutta painoindeksini oli jo 20 hujakoilla, joten suurta muutosta en odottanutkaan.

Vierailija
4/77 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä muut teette kun tulee tuo kauhea napostelunhalu? Itsestäni tuntuu että juurikin joku rouskuva on hyvää pureskeltavaa.

Vierailija
5/77 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö rutkasti protskua ja liiku helevetisti, kyllä se siitä!

Vierailija
6/77 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä muut teette kun tulee tuo kauhea napostelunhalu? Itsestäni tuntuu että juurikin joku rouskuva on hyvää pureskeltavaa.

Just siitä napostelunhalusta pitää opetella eroon, eikä ruokkia sitä pureskelemalla. Saat jatkaa taisteluasi hamaan ikuisuuteen, jos et opettele pois napostelusta. Syö kellon mukaan, muulloin ei tarvita mitään porkkanoita.

Vierailija
7/77 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Panostan varsinaisiin aterioihin, niin ei tule mitään napostelun halua.

Vierailija
8/77 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sokeri, vehnä yms nopeat hiilarit kokonaan pois.

T: bmi 25->19

Vierailija
9/77 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syö rutkasti protskua ja liiku helevetisti, kyllä se siitä!

Kyllä liika proteiinikin lihottaa. Rasvaksi se muuttuu jos syö enemmän kuin kuluttaa.

Vierailija
10/77 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Just siitä napostelunhalusta pitää opetella eroon, eikä ruokkia sitä pureskelemalla. Saat jatkaa taisteluasi hamaan ikuisuuteen, jos et opettele pois napostelusta. Syö kellon mukaan, muulloin ei tarvita mitään porkkanoita.

Minulla on säännölliset ruoka-ajat. Silti tulee jatkuvasti sellainen olo että pitää syödä vielä lisää, vatsa ei ole vielä täysi. Ja sitten rouskutan porkkanaa ruuan päälle. En oikeasti tiedä miten voin olla ajattelematta ruokaa jos tuntuu että vieläkin on NÄLKÄ.

Vierailija
11/77 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi laihduttaa jos olet jo normaalipainossa? Nauti elämästä ja unohda turha painon vahtaaminen.

Vierailija
12/77 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sokeri, vehnä yms nopeat hiilarit kokonaan pois.

T: bmi 25->19

Venhää ei muutenkaan kuulu ruokavalioon juuri lainkaan. Mutta sokeri taas... Olen syönyt pahimmillaan suklaata melkein päivittäin :(

Vierailija
13/77 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on säännölliset ruoka-ajat. Silti tulee jatkuvasti sellainen olo että pitää syödä vielä lisää, vatsa ei ole vielä täysi. Ja sitten rouskutan porkkanaa ruuan päälle. En oikeasti tiedä miten voin olla ajattelematta ruokaa jos tuntuu että vieläkin on NÄLKÄ.

Joten sulla on ruuan sisällössä muutoksen tarve.

Vierailija
14/77 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi laihduttaa jos olet jo normaalipainossa? Nauti elämästä ja unohda turha painon vahtaaminen.

Näytin huomattavasti paremmalle muutaman kiloa sitten. Minulla on urheilusta huolimatta päärynävartalo eikä tätä lantiota voi täysin vaatetuksellakaan peittää.

Vierailija
15/77 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Just siks lopeta se napostelu! Koska se on vain olo, ei oikea nälkä. Ja nälkääkin voi vähän opetella sietämään, ei se tapa. Ja saat sä sitä ruokaa ajatella, kunhan et syö. Mitä monimutkaista siinä on? Et voi syödä, jos haluat laihtua, se on ihan simppeliä.

Vierailija
16/77 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä katso peiliin niin usein! Vartalotyyppi on jokaisella omansa, opettele hyväksymään runsas lantiosi.

Edelleen turha stessata - nauti nuoruudestasi, harrasta,elä!

Vierailija
17/77 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua auttoi kasvissyönti. Herkkuhimo katosi lähes kokonaan ja syön nyt plajon terveellisemmin. Laihduinkin pari kiloa, mutta painoindeksini oli jo 20 hujakoilla, joten suurta muutosta en odottanutkaan.

Oho tämä viesti välissä jäi huomaamatta.

Olen ollut kasvissyöjä suurimman osan elämääni. Vatsaongelmaani auttoi suuresti, ilmeisesti minun vatsani ei osaa sulattaa lihaa lainkaan kun enää ei ole sellaista huonoa raskasta jumahtanutta oloa suolistossa. Käytän kuitenkin maitotuotteita jonkin verran, lähinnä raejuustoa ja voita, ja joskus harvoin rahkaa tai juustoa. Jogurtitkin syön kasviperäisinä, maustamattomina versioina enimmäkseen. Luomumunia syön aika harvoin, ehkä niiden määrää voisi yrittää lisätä. Kaikki juurekset käyvät vatsalleni ja saan taatusti kasvikuituja tarpeeksi. Mietin lähinnä sitä että saanko tarpeeksi rasvaa, toki siemenet ja voi kuuluu päivittäiseen ruokavalioon. Kyllähän rasvan määrä lisää ruoan täyteläisyyttä. Ehkä jotain avokadoja voisi ostaa...

Vierailija
18/77 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Just siks lopeta se napostelu! Koska se on vain olo, ei oikea nälkä. Ja nälkääkin voi vähän opetella sietämään, ei se tapa. Ja saat sä sitä ruokaa ajatella, kunhan et syö. Mitä monimutkaista siinä on? Et voi syödä, jos haluat laihtua, se on ihan simppeliä.

Nälkää ei tarvitse kärsiä, vaikka laihduttaakin. Se, mitä syö, vaikuttaa myös niihin mielitekoihin. Jos on jatkuva napostelun tarve, on korjattava ruuan sisältöä eikä olla nälissään.

Vierailija
19/77 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin. Miten opetella sietämään sitä oloa? Minusta tuntuu että aivotkin menee jotenkin jumiin kun on tuo valenälkä, vaikea keksittyä mihinkään kun koko ajan tuntuu että vatsa olisi tyhjä. Ja helpommin palelee kun on tuo valenälkä. Ja jos menen liian "nälkäisenä" nukkumaan niin myöskin herään siihen keskellä yötä enkä saa enää unta koko yönä. En ymmärrä mikä on aineenvaihdunnassani vikana. Ja liikunta tuntuu minulla lisäävän nälän tunnetta, mutta toisaalta nautin liikkumisesta todella paljon. Eli parempi opetella sietämään valenälkää kuin lopettaa liikkuminen.

Vierailija
20/77 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin. Miten opetella sietämään sitä oloa? Minusta tuntuu että aivotkin menee jotenkin jumiin kun on tuo valenälkä, vaikea keksittyä mihinkään kun koko ajan tuntuu että vatsa olisi tyhjä. Ja helpommin palelee kun on tuo valenälkä. Ja jos menen liian "nälkäisenä" nukkumaan niin myöskin herään siihen keskellä yötä enkä saa enää unta koko yönä. En ymmärrä mikä on aineenvaihdunnassani vikana. Ja liikunta tuntuu minulla lisäävän nälän tunnetta, mutta toisaalta nautin liikkumisesta todella paljon. Eli parempi opetella sietämään valenälkää kuin lopettaa liikkuminen.

Ei sun aineenvaihdunnassa mitään vikaa ole, vaan syöt väärin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi seitsemän