Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaihdevuodetko?

mummotauti
04.05.2017 |

4.5.2017 14:16
Olen 47 vuotias (tänä vuonna 48) ja ihmettelen kun on menossa kierron 38 päivä eikä kuukautisia näy. Kierron oletettavassa puolessa välissä tuli ruskeaa välivuotoa ja rinnat oli tosi arat. Nyt olisi siis kuukautisten pitänyt alkaa jo viikko sitten ja taas on rinnat arat ja turvonneet. Huomaa kun riisuu rintsikat, niin tuntuu että ne painaa tonnin ja sattuu. Kerran viime talvena jäi yksi kuukausi välistä. Onko tässä vaihdevuodet jo alkanu vai onko tämä jotain esivaihdevuosia menossa? Ja kuuluuko rintojen painavuuden tunne ja arkuus vaihdevuosien alkamiseen?
Millaisia oireiluja on ollut muilla kun on vaihdevuosi ikä lähestynyt? Onko syytä mennä lääkäriin?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvii mennä lääkäriin. Odottelet nyt vaan rauhassa mitä seuraavaksi tapahtuu.

Vierailija
2/22 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rintojen arkuus viittaa myös raskauden mahdollisuuteen. Onnistuu se joillakin vielä tuollakin iällä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan esivaihtarit.Tosin joillakin loppuu kuukautiset kerta laakista.

Vierailija
4/22 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaista mahdollisuutta ei ole ;)

Vierailija
5/22 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaihdevuodet mikään sairaus ole, johon tarvitsee lääkäriä. Aivan luonnollinen vaihe naisen elämässä.

Vierailija
6/22 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rintojen arkuus viittaa myös raskauden mahdollisuuteen. Onnistuu se joillakin vielä tuollakin iällä.

Raskaus ei tosiaan ole edes mahdollinen ;)

Vierailija
7/22 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tai sitten ei. Onko sillä jotain väliä elämääsi?

Vierailija
8/22 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko av joku lääkärin esikarsina??

Vierailija
9/22 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei vaihdevuodet mikään sairaus ole, johon tarvitsee lääkäriä. Aivan luonnollinen vaihe naisen elämässä.

Haluaisin vaan varmistaa että on kyse alkavista vaihdevuosista vai joku muu hormonaalinen häiriö.

Vierailija
10/22 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama tilanne! Olen 47-vuotias ja kuukautiset myöhässä toista viikkoa ensimmäistä kertaa elämässäni. Mietin ihan samaa, että nytkö ne vaihdevuodet alkoivat. 

Vierailija
11/22 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan sama tilanne! Olen 47-vuotias ja kuukautiset myöhässä toista viikkoa ensimmäistä kertaa elämässäni. Mietin ihan samaa, että nytkö ne vaihdevuodet alkoivat. 

Mulla ei ole edes ollut mitään välivuotoa saatikka rinnat kipeät. Raskaana en voi olla, kun viimeksi olin sukupuoliyhteydessä puoli vuotta sitten. Menkat ovat tähän asti olleet tosi säännölliset, mutta ilmeisesti tässä on vaihdevuosien esiaste tai jotain. 

Vierailija
12/22 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

mummotauti kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluaisin vaan varmistaa että on kyse alkavista vaihdevuosista vai joku muu hormonaalinen häiriö.

Käytkö useinkin lääkärissä vain varmistaaksesi, ettet ole sairas?

Vierailija
13/22 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yäk, kun pitää tänne tulla kertomaan.

Vierailija
14/22 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi on lopun alkua. Mulla tulee viel menkat satunnaisesti vaikka olen 50v ja ovishimotuksetkin rulaa. 

Vierailija
15/22 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yäk, kun pitää tänne tulla kertomaan.

No hyvä kun tuli kertomaan, kun itsekin pohdin samoja asioita. Mielelläni kuuntelen asiasta muiden kokemuksia. 

Vierailija
16/22 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toi on lopun alkua. Mulla tulee viel menkat satunnaisesti vaikka olen 50v ja ovishimotuksetkin rulaa. 

Luonto yrittää sut saada vielä lisääntymään viime metreillä :)

Vierailija
17/22 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös vaihdevuodet ole loogisin selitys tuossa iässä? Jos esim. rinnat kipuilee kovin, voit progesteronivoidetta. Voidetta hierotaan rintoihin ja sen pitäisi auttaa. Siis muihinkin vaihdevuosioireisiin, mutta jos rinnat on nyt isoin ongelmasi.

Vierailija
18/22 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luonto yrittää sut saada vielä lisääntymään viime metreillä :)

Siltä vähän vaikuttaa. Tuntuu, että ovis on ihan koko ajan. Ainakin 2-3 kertaa kierron aikana. Kai mulla on sitten vielä liuta käyttämättömiä munasoluja, jotka pitää käyttää äkkiä loppuun kaikki yhdellä rysäyksellä. 

Vierailija
19/22 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mummotauti kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko niin että jos oma terveys mietityttää, niin lääkäriin ei ole asiaa??

Vierailija
20/22 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

mummotauti kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mummotauti kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko niin että jos oma terveys mietityttää, niin lääkäriin ei ole asiaa??

Lääkärit hoitavat sairautta, eivät terveyttä. Ei mikään ihme, että sairaat eivät saa lääkäriaikoja, kun nämä "varmuuden vuoksi" lääkärissä käyvät kuormittavat systeemiä.