Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sukupuolineutraalit vessat

Vierailija
04.05.2017 |

http://www.iltalehti.fi/kotimaa/201705042200120043_u0.shtml

Voisihan miesten ja naisten vessan yhdistää ja annetaan toinen vessa sukupuolineutraaleille henkilöille.

Kommentit (61)

Vierailija
41/61 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ainakin helpompi mennä panemaan jos haluaa kun kukaan ei kiinnitä huomiota.

Myös hiljaiseen aikaan isoon vessatilaan on helppo piiloutua ja odottaa uhreja ja eipä voi ajaa poiskaan kun ollaan neutraaleja :)

Vierailija
42/61 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän ne pisuaaritkin ole sitten kaikille vapaa alue ja saa naisena sinne mennä patsastelemaan? Miksi sitä eristää kun sehän pilaa idean että on miesten alue jos alueen kuuluisi olla sukupuolineutraali?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/61 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sen vessan sitten ainakin  luulisi pysyvän siisteimpänä kaikista ja vähätöisimpänä siivota.

Vierailija
44/61 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en naisena ikinä menisi vessaan jossa on monta koppia ja vieraita miehiä. En vaan pysty.

No sit pyydät invavessan avaimen ja selität tarvittaessa miksi.

Ihan yhtä hyvin nää marginaaliset vähemmistöt vois pyytää sen avaimen.

Mä en ymmärrä tapauksia missä ne sukupuolitetut wc:t otetaan KOKONAAN pois sillonki kun ne vois jättää yhdeks vaihtoehdoks. Miksei miehet, naiset ja unisex, "jokaiselle jotakin"-tyylillä?

Vähän niin kuin tummaihoiset voisivat edelleen istua bussin perällä, koska valkoiset tahtovat niin?

Vierailija
45/61 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän ne pisuaaritkin ole sitten kaikille vapaa alue ja saa naisena sinne mennä patsastelemaan? Miksi sitä eristää kun sehän pilaa idean että on miesten alue jos alueen kuuluisi olla sukupuolineutraali?

Mä en miehenä välttämättä kaipaa laumaa naisia ympärille, kun itse olen pisuaarilla. Jos kuitenkin tarkoitus on vain asioida vessassa eikä esitellä naisille jormaa. Harvempi nainenkaan varmaan pyllistelisi ilman koppia pöntölle miesten seuratessa ympärillä.

Vierailija
46/61 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä heteronaiset sitten käyvät vessassa ja missä esim hoidetaan imetys??

Minä en naisena todellakaan ota pöksyjä pois tai imetä jos paikalla on vieraita miehiä. Ne vessakopit on yhtä tyhjän kanssa.

Vierailija
47/61 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musliminaiset eivät voi mennä vessaan, jossa voi olla vieraita miehiä.

Vierailija
48/61 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen siivonnut vessoja ravintolassa.Naisten vessat ovat usein törkeässä kunnossa ja miesten vessat siistejä.

Vierailija
49/61 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko jollakulla kodissan jokin muu kuin sukupuolineutraali vessa?

Junissa on tainnut aina olla sukupuolineitraalit vessat.

Kaikki näkemäni invavessat on sukupuolineutraaleja.

Jos vessa on yksittäinen koppi ei ole oikein mitään syytä, miksi vessa ei voisi olla sukupuolineutraali.

Ainoastaan, jos vessassa on miehille pisuaareja niin on järkeä rajoittaa vessa vain miehille.

Tästä nyt on toki aikaa, mutta kyllä, joillain on kotonaan naisten- ja miestenvessat.

Vierailija
50/61 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täkäläisessä kauppakeskuksessa on nyt muutaman viikon ollut käytössä unisex wc. Epäilevällä kannalla olin ennen sen avaamista, mutta todella hyväksi olen havainnut vaikka vähän oudolta tuntuukin miesten kanssa vessaan jonottaa.

Vierailija
51/61 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin kerran virossa kusella baarin vessassa kopin ovi auki ja siihen ovelle tuli kurkkimaan lauma naisia.

En tiennyt että vessa oli unisex.

Vierailija
52/61 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suhtaudun erittäin epäilevästi moisiin vessoihin. Toimii jossain gaybaarissa, mutta ei muualla.

Kyllä toimi ainakin sillä pikku huoltoasemalla, jolla kesällä vierailin. Pönttö oli ehjä ja veti ihan hyvin, oven sai lukkoon ja auki, ja kädet pestyä ja kuivattua. 

53/61 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko jollakulla kodissan jokin muu kuin sukupuolineutraali vessa?

Junissa on tainnut aina olla sukupuolineitraalit vessat.

Kaikki näkemäni invavessat on sukupuolineutraaleja.

Jos vessa on yksittäinen koppi ei ole oikein mitään syytä, miksi vessa ei voisi olla sukupuolineutraali.

Ainoastaan, jos vessassa on miehille pisuaareja niin on järkeä rajoittaa vessa vain miehille.

Hyviä pointteja. Ongelmaksi ilmenisi vaan se, että transsukupuoliset, sukupuolineutraalit ihmiset ynnämuut suuttuisivat viimeisestä kohdasta. Eihän tuolla tavalla saa määritellä ja jaotella, se puoli vessaa olisi silloin vain MIEHILLE eikä tuollaista voi sallia enää vuonna 2017. 

Vierailija
54/61 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun työpaikalla on naistenvessoissa lukot, ja avaimet niihin vain naisilla.

Miesten vessoihin on laitettu kyltit, että jalkojen ja sukupuolielimien pesu kielletty käsienpesualtaassa. Vessakopissa kuva, että kakka tehdään istualtaan ei renkaalla seisomalla.

Aika katastrofi olisi yhteiset vessat.

Vierailija
55/61 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun työpaikalla on naistenvessoissa lukot, ja avaimet niihin vain naisilla.

Miesten vessoihin on laitettu kyltit, että jalkojen ja sukupuolielimien pesu kielletty käsienpesualtaassa. Vessakopissa kuva, että kakka tehdään istualtaan ei renkaalla seisomalla.

Aika katastrofi olisi yhteiset vessat.

No huh. Onneksi en ole samassa paikassa töissä, jos teillä on porukka tuota tasoa.

Vierailija
56/61 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen siivonnut vessoja ravintolassa.Naisten vessat ovat usein törkeässä kunnossa ja miesten vessat siistejä.

Mun kokemuksen mukaan naistenvessoissa on yleensä lattioilla paperia ja lavuaareissa/tasoilla saippuaa ja vettä. Miesten vessassa taas huomattavasti enemmän eritteitä pitkin pönttöä ja lattiaa, lavuaarit yleensä siistimpiä ja paperia ei ole kulunut paljon ollenkaan. Johtuu siitä että miestenvessoja ei yleensä käytetä niin paljon ja miehet ei ilmeisesti pese käsiä (varsinkaan saippualla) yhtä ahkerasti kuin naiset.

Vierailija
57/61 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en naisena ikinä menisi vessaan jossa on monta koppia ja vieraita miehiä. En vaan pysty.

En pysty minäkään. Ahdistaa pelkkä ajatus.  En ymmärrä, miksi  vähemmistön ahdistusta ajatellaan, mutta ei enemmistön. Ja tällä en mitenkään väheksy vähemmistöä. Miksi ei voisi olla miehet/naiset/ihan samantekevää. 

Vierailija
58/61 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täkäläisessä kauppakeskuksessa on nyt muutaman viikon ollut käytössä unisex wc. Epäilevällä kannalla olin ennen sen avaamista, mutta todella hyväksi olen havainnut vaikka vähän oudolta tuntuukin miesten kanssa vessaan jonottaa.

Tavaratalossa, jossa ruokaostokseni usein teen, on naistenvessaan paljon useammin jonoa. Miestenvessa siinä vieressä olisi tyhjillään. Olisi siis ihan kätevää, jos vessat olisivat sukupuolineutraaleja. Saisin oikein luvan kanssa käyttää hädän hetkellä sitä, joka on vapaana.

Vierailija
59/61 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tavaratalossa, jossa ruokaostokseni usein teen, on naistenvessaan paljon useammin jonoa. Miestenvessa siinä vieressä olisi tyhjillään. Olisi siis ihan kätevää, jos vessat olisivat sukupuolineutraaleja. Saisin oikein luvan kanssa käyttää hädän hetkellä sitä, joka on vapaana.

Tämä juuri. Monessa paikassa sama tilanne. Unisex vessoihin pääsee paljon nopeammin. Vielä kun joitain naisia tuntuu niin asia ahdistavan, etteivät halua sinne edes mennä. En kyllä käsitä miksi. Ainakin nuo kauppakeskuksen vessat (7 koppia + lastenhoitotila) ovat ihan kunnollisia koppeja, joissa paksut seinät lattiasta kattoon ja oveenkaan ei jää mitään rakoja ylä- tai alareunoihin. Ihan rauhassa siellä saa istua eikä edes kuulu naapurikoppien äänet.

Vierailija
60/61 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En pysty minäkään. Ahdistaa pelkkä ajatus.  En ymmärrä, miksi  vähemmistön ahdistusta ajatellaan, mutta ei enemmistön. Ja tällä en mitenkään väheksy vähemmistöä. Miksi ei voisi olla miehet/naiset/ihan samantekevää. 

Et taida olla enemmistössä ahdistuksesi kanssa. En minäkään tykkäisi käydä sellaisessa unisex vessassa, jossa koppien seinät/ovet ei ole lattiaan asti ja sieltä voisi joku pervo vaikka kuvata tai tirkistellä, mutta ei niitä vessoja tarvitse niin rakentaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kahdeksan