Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Laitoitko parempaa päälle kun menit maistraatissa naimisiin?

Vierailija
04.05.2017 |

Meillä mies ilmestyi paikalle puku päällä vaikkei ollut sovittu edes sellaisesta. Kuvaan tuli sitten homssu ja komea mies puku päällä tukka hyvin. :)

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika erikoista jos ei yhtään jutella etukäteen miten pukeudutaan. Lähdittekö te eri osoitteista vihittäviksi, vai miten? Erikoista myöskin pukeutua homssuisesti omiin häihinsä.

Vierailija
2/24 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoin kyllä. Lainamekko (ei valkoinen vaan tumma "kotelomekko" ja korkkarit).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottahan toki, olihan sen tarkoitus sentään olla juhlapäivä, vaikkei kirkkohäitä pidettykään kun oltiin kumpikin jo toisella kierroksella. Mies hankki itselleen uuden puvun, minä pukeuduin kermanvalkoiseen kotelomekkoon, valkeisiin pitsikäsineisiin ja valkeisiin korkkareihin. Todistajatkin olivat pukeutuneet asianmukaisen juhlavasti. Hyvin päästiin fiilikseen!

Vierailija
4/24 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin laitoin, tärkeä ja juhlava päivä.

Ja meillä oli vielä juhlatkin sen jälkeen.

Kumpikaan meistä ei kuulu kirkkoon ja minua ei olisi edes saanut millään menemään kirkossa naimisiin, mutta jälkeen päin mietin, että siviilivihkimisen olisi kyllä voinut järjestää juhlapaikalla. Hyvä tosin näinkin :)

Vierailija
5/24 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kuullut molemmista. Ja Riippuu hankala ei siitäkin mennäänkö vaan naimisiin toimistossa vai sielä "kappelissa". Tosin molemmissa on kyllä ollut molempia.

Outoa vaan tosiaan jos ei keskustella ensin mitä laitetaan päälle jne.

Vierailija
6/24 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Safkiksella giftikseen ja siinä kaikki. Sormustakaan ei ole.

Vierailija
7/24 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai. Minulla oli valkoinen polvipituinen kotelomekko ja valkoiset korkkarit. Mies puvussa ja molempien vanhemmatkin oli paikalla "todistajina" asianmukaisesti pukeutuneina. Toimituksen jälkeen mentiin anopille juomaan kakkukahvit. Vihkiminen oli virka-aikaan ihan siellä "toimistolla", mutta olihan se silti tärkeä hetki (varsinkin molempien äideille :D) vaikkei mitään sen kummempia hääjuhlia haluttukaan pitää.

Vierailija
8/24 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehellä oli puku ja mulla kukkamekko. Oli pieni kimppukin.

Vierailija
9/24 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan arkivaatteissa, miehellä farkut ja arkinen pystykauluspaita, itselläni punainen, arkinen mekko.Mutta kyseessä olikin ihan vaan "oleskelulupa" liitto:)) ilman rakkautta.

Vierailija
10/24 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli luonnonvalkoinen istuva pellavainen housupuku, vihkimistä varten hankittu.

Vierailija
11/24 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos se parisuhteen romanttisuus ja avioliiton merkityksellisyys on kiinni siitä mitä on päällä sinä päivänä kun käy allekirjoittamassa papereita, mielestäni ollaan heikolla pohjalla. Mitenkään en väheksy sitä jos joku haluaa panostaa, mutta ei se mun mielestä ole mikään "tottakai".

Vierailija
12/24 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jos se parisuhteen romanttisuus ja avioliiton merkityksellisyys on kiinni siitä mitä on päällä sinä päivänä kun käy allekirjoittamassa papereita, mielestäni ollaan heikolla pohjalla. Mitenkään en väheksy sitä jos joku haluaa panostaa, mutta ei se mun mielestä ole mikään "tottakai".

Näinpä. Me mentiin naimisiin jo lapset hankittuamme ihan juridisista syistä. Ja päällä oli siistit työvaatteet tyyliin jakkupuku-pikkutakki. Mutta todistajien lisäksi paikalla ei ollutkaan muita, ja yhteisen lounaan jälkeen jatkettiin työpäivää normisti. Jokainen tyylillään.

Vierailija
13/24 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näinpä. Me mentiin naimisiin jo lapset hankittuamme ihan juridisista syistä. Ja päällä oli siistit työvaatteet tyyliin jakkupuku-pikkutakki. Mutta todistajien lisäksi paikalla ei ollutkaan muita, ja yhteisen lounaan jälkeen jatkettiin työpäivää normisti. Jokainen tyylillään.

Ei me ainaakaan töihin sinä päivänä menty. Eikö useimmissa työehtosopimuksissa oma vihkipäivä ole palkallinen vapaa?

Vierailija
14/24 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuulipuku on aina tyylikäs.

Vierailija
15/24 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin. Minulla on musta juhlapuku (valkoisena olisi ollut sellainen perinteinen hääpuku) ja miehellä smokki. Siitä jatkettiin juhlapaikalle jossa juhlittiin aamuyöhön lähipiirin kanssa. Kyllä meillä oli kaikki ns. vimpan päälle.

Vierailija
16/24 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihtelua on kirkossa ns. vaivattomissa vihkihetkissä/ hääöissäkin. Joillakin täydet prinssessatällingit, joillakin ihan toimistovaatteet. Suurin osa on tuota puku/puvun takki ja juhla/kotelomekko -linjaa.

Vierailija
17/24 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli siistimmät arkivaatteet. Olin jotenkin taikauskoinen ja ajattelin, että liitto ei kestä, jos on liian hienoa, joten en halunnut mitään turhamaista vihkimiseen, että tärkein asia on rakkaus. Onnea on kestänyt jo 17 vuotta, joten ainakaan vaatimaton alku ei ole ollut pahaksi. Tuskin vaatimattomuudesta mitään hyötyäkään oli, mutta meillä näin.

Vierailija
18/24 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti oli paremmat vaatteet päällä, olihan se tärkeä tilaisuus. Miehellä oli puku, minulla polvimittainen juhlamekko ja korkkarit, hiukset ja meikki samaa tasoa. Myös todistajat olivat pukeutuneet asianmukaisesti.

Vierailija
19/24 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin parempaa oli päällä

Vierailija
20/24 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli farkut ja bändipaita, miehellä samat. Olivat ne vaatteet jotka päällä tavattiin, ja ajateltiin että se olisi kiva yksityiskohta. Olivat ihan siistit arkivaatteet, todistajina mukana oli molemmilta lapsuudenystävät, jotka pyynnöstämme pukeutuivat myös siisteihin arkivaatteisiin. Vihkimisen jälkeen mentiin sitten ystävien kanssa pitämään pienehköt juhlat, ja lähimpien sukulaisten (miehen vanhemmat, mun äitini ja veljeni) kanssa pidettiin seuraavana päivänä kahvitukset. Aviossa ollaan oltu 8 vuotta. Ei se aina katso vaatteita ja juhlia! Tärkeintä että kaikilla on hyvä olla :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kaksi