Vierailija

Meillä mies ilmestyi paikalle puku päällä vaikkei ollut sovittu edes sellaisesta. Kuvaan tuli sitten homssu ja komea mies puku päällä tukka hyvin. :)

• ylös 2
  • alas 11

Sivut

Kommentit (24)

Vierailija

Aika erikoista jos ei yhtään jutella etukäteen miten pukeudutaan. Lähdittekö te eri osoitteista vihittäviksi, vai miten? Erikoista myöskin pukeutua homssuisesti omiin häihinsä.

• ylös 56
  • alas 0
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Tottahan toki, olihan sen tarkoitus sentään olla juhlapäivä, vaikkei kirkkohäitä pidettykään kun oltiin kumpikin jo toisella kierroksella. Mies hankki itselleen uuden puvun, minä pukeuduin kermanvalkoiseen kotelomekkoon, valkeisiin pitsikäsineisiin ja valkeisiin korkkareihin. Todistajatkin olivat pukeutuneet asianmukaisen juhlavasti. Hyvin päästiin fiilikseen!

• ylös 32
  • alas 0
Vierailija

Tietenkin laitoin, tärkeä ja juhlava päivä.
Ja meillä oli vielä juhlatkin sen jälkeen.
Kumpikaan meistä ei kuulu kirkkoon ja minua ei olisi edes saanut millään menemään kirkossa naimisiin, mutta jälkeen päin mietin, että siviilivihkimisen olisi kyllä voinut järjestää juhlapaikalla. Hyvä tosin näinkin :)

• ylös 21
  • alas 0
Vierailija

Olen kuullut molemmista. Ja Riippuu hankala ei siitäkin mennäänkö vaan naimisiin toimistossa vai sielä "kappelissa". Tosin molemmissa on kyllä ollut molempia.

Outoa vaan tosiaan jos ei keskustella ensin mitä laitetaan päälle jne.

Vierailija

Tottakai. Minulla oli valkoinen polvipituinen kotelomekko ja valkoiset korkkarit. Mies puvussa ja molempien vanhemmatkin oli paikalla "todistajina" asianmukaisesti pukeutuneina. Toimituksen jälkeen mentiin anopille juomaan kakkukahvit. Vihkiminen oli virka-aikaan ihan siellä "toimistolla", mutta olihan se silti tärkeä hetki (varsinkin molempien äideille :D) vaikkei mitään sen kummempia hääjuhlia haluttukaan pitää.

• ylös 19
  • alas 0
Vierailija

Ihan arkivaatteissa, miehellä farkut ja arkinen pystykauluspaita, itselläni punainen, arkinen mekko.Mutta kyseessä olikin ihan vaan "oleskelulupa" liitto:)) ilman rakkautta.

• ylös 0
  • alas 15
Vierailija

No jos se parisuhteen romanttisuus ja avioliiton merkityksellisyys on kiinni siitä mitä on päällä sinä päivänä kun käy allekirjoittamassa papereita, mielestäni ollaan heikolla pohjalla. Mitenkään en väheksy sitä jos joku haluaa panostaa, mutta ei se mun mielestä ole mikään "tottakai".

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
No jos se parisuhteen romanttisuus ja avioliiton merkityksellisyys on kiinni siitä mitä on päällä sinä päivänä kun käy allekirjoittamassa papereita, mielestäni ollaan heikolla pohjalla. Mitenkään en väheksy sitä jos joku haluaa panostaa, mutta ei se mun mielestä ole mikään "tottakai".

Näinpä. Me mentiin naimisiin jo lapset hankittuamme ihan juridisista syistä. Ja päällä oli siistit työvaatteet tyyliin jakkupuku-pikkutakki. Mutta todistajien lisäksi paikalla ei ollutkaan muita, ja yhteisen lounaan jälkeen jatkettiin työpäivää normisti. Jokainen tyylillään.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Näinpä. Me mentiin naimisiin jo lapset hankittuamme ihan juridisista syistä. Ja päällä oli siistit työvaatteet tyyliin jakkupuku-pikkutakki. Mutta todistajien lisäksi paikalla ei ollutkaan muita, ja yhteisen lounaan jälkeen jatkettiin työpäivää normisti. Jokainen tyylillään.

Ei me ainaakaan töihin sinä päivänä menty. Eikö useimmissa työehtosopimuksissa oma vihkipäivä ole palkallinen vapaa?

• ylös 13
  • alas 0
Vierailija

Tietenkin. Minulla on musta juhlapuku (valkoisena olisi ollut sellainen perinteinen hääpuku) ja miehellä smokki. Siitä jatkettiin juhlapaikalle jossa juhlittiin aamuyöhön lähipiirin kanssa. Kyllä meillä oli kaikki ns. vimpan päälle.

Vierailija

Vaihtelua on kirkossa ns. vaivattomissa vihkihetkissä/ hääöissäkin. Joillakin täydet prinssessatällingit, joillakin ihan toimistovaatteet. Suurin osa on tuota puku/puvun takki ja juhla/kotelomekko -linjaa.

Vierailija

Meillä oli siistimmät arkivaatteet. Olin jotenkin taikauskoinen ja ajattelin, että liitto ei kestä, jos on liian hienoa, joten en halunnut mitään turhamaista vihkimiseen, että tärkein asia on rakkaus. Onnea on kestänyt jo 17 vuotta, joten ainakaan vaatimaton alku ei ole ollut pahaksi. Tuskin vaatimattomuudesta mitään hyötyäkään oli, mutta meillä näin.

Vierailija

Tietysti oli paremmat vaatteet päällä, olihan se tärkeä tilaisuus. Miehellä oli puku, minulla polvimittainen juhlamekko ja korkkarit, hiukset ja meikki samaa tasoa. Myös todistajat olivat pukeutuneet asianmukaisesti.

Vierailija

Mulla oli farkut ja bändipaita, miehellä samat. Olivat ne vaatteet jotka päällä tavattiin, ja ajateltiin että se olisi kiva yksityiskohta. Olivat ihan siistit arkivaatteet, todistajina mukana oli molemmilta lapsuudenystävät, jotka pyynnöstämme pukeutuivat myös siisteihin arkivaatteisiin. Vihkimisen jälkeen mentiin sitten ystävien kanssa pitämään pienehköt juhlat, ja lähimpien sukulaisten (miehen vanhemmat, mun äitini ja veljeni) kanssa pidettiin seuraavana päivänä kahvitukset. Aviossa ollaan oltu 8 vuotta. Ei se aina katso vaatteita ja juhlia! Tärkeintä että kaikilla on hyvä olla :)

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.