Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Päiväkodissa käy yksi äiti, jolla on ollut eri vaatteet ihan joka päivä tällä viikolla.

Vierailija
04.05.2017 |

Siis takki, kengät ja ihan kaikki! Muten pienen lapsen äidillä voi olla varaa tollaseen?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se käy vaikka töissä?

Vierailija
2/22 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä on vaan todella paljon parempi  palkka kuin sulla ap. Ryydy siihen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helposti voi olla rahaa. Kun siellä päiväkodissa on myös varakkaiden lapsia.

Vierailija
4/22 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirppis. Lahjutukset. Vaatemalli

Vierailija
5/22 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko päiväkodissa töissä? Jos olet, niin miten sulla on aikaa (saati kiinnostusta) kytätä vanhempien vaatetusta noin tarkkaan?

Vierailija
6/22 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kans mietin, että miten edes huomaa tuollaista? :D En minä ainakaan ehdi katsomaan että millaisissa vaatteissa vanhemmat tuo lapsiaa, eikä oikeastaa kiinnostakkaan, ellei nyt sitten ole selvä merkki jostain elämänhallinnan puutteesta (tyyliin tulee ilman housuja tms.).

Vierailija
7/22 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä vaatteitahan ei ole voinut hankkia ennen lapsen syntymää?

Vierailija
8/22 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi monet ajattelee, että kaikilla olisi rahasta tiukkaa?

Vierailija
9/22 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä viikolla aamuisin on ollut hyvin vaihtelevat kelit, tuo äiti olisin voinut olla minä, vaikka en ole edes varakas.

Vierailija
10/22 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki ei ole köyhiä.

Vierailija
11/22 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis lol. Eihän tuohon tarvita kuin neljä paria kenkiä, housuja, takkia jne. Ei kai se nyt mikään varakkuuden merkki edes ole - itseltäni löytyisi varmasti myös, vaikka olen pienipalkkainen pienen lapsen äiti.

Vierailija
12/22 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sinunko mielestäsi kaikki oli ostettu juuri tänä keväänä, niinkö? Vaatteet on voitu ostaa useamman vuoden aikana. Jotkut ihmiset osaavat hoitaa vaatteensa niin, että ne näyttävät pitkään lähes uusilta. Sama koskee kenkiä. Ja jos pukeudutaan säätilan eikä kalenterin mukaan, niin onko tuo nyt mikään ihme, että kolmena päivänä peräkkäin on eri vaatteet ja jalkineet: pitkä takki / poplari, kevyttoppatakki, lyhyt takki;  kävelykengät, lenkkarit, avokkaat noin niin kuin esimerkiksi. Kuljetko sinä sitten jatkuvasti yhdessä ja samassa palttoossa, satoi tai paistoi, paukkui pakkanen tai roiskiko räntää. Ja jalassa aina tennarit paljain nilkoin.

Vierailija
13/22 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on torstai eli siis kolmena päivänä ollut eri vaatteet? No johan on.

Vierailija
14/22 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi monet ajattelee, että kaikilla olisi rahasta tiukkaa?

Ei riitä ymmärrys siihen että elintasoja ja -tapoja on monia?

Vierailija
15/22 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinaako -ap-, että ison lapsen vanhemmilla on rahaa, mutta pienen lapsen ei...???

Vierailija
16/22 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me olemme molemmat opiskelijoita miehen kanssa, eli eletään alle toimeentulotuen perusosan. Minulla on yli 100 paria kenkiä, vaatteita en ole laskenut, mutta mekkoja varmaan myös yli sata, siihen kaikki housut ja paidat päälle. Takkeja on myös useita erilaisia kaikille keleille.

Vierailija
17/22 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän vuodenaikaan tulee pidettyä erilaisia vaatteita lyhyen ajan sisällä. Vai oletko itse niin köyhä että pidät talvitakkia vuoden ympäri?

Vierailija
18/22 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimerkiksi mulla on 3 talvitakkia, kaikki sopii eri käyttötarkoituksiin. Samoin kevyempiä takkeja on 3 sekä vielä 1 täysin vedenpitävä ulkoilutakki, jota en työmatkalle kuitenkaan laittaisi. Eli jos viikolla on joka aamu eri lämpötilat ja kelit, niin helposti tähän aikaan vuodesta voisikin käydä niin, että on joka aamulle eri takki päällä.

Kenkiä löytyy vielä enemmän kuin takkeja.

Eikä niihin niin paljon rahaa ole mennyt. En osta uusia takkeja ja kenkiä joka vuosi, mutta kun ostan, ostan sitten hieman kalliimpia sekä kestäviä ja ajattomia. Välillä vähän käytettyinä. Huollan myös vaatteitani, että ne pysyy hyvinä.

Vierailija
19/22 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin...? Siis mikä se kysymys tässä oli? Etkö sinä itse sitten vaihda vaatteita?

Vierailija
20/22 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh he... Mä, jolla on ehkä vähiten vaatteita naiseksi, olen onnistunut pukeutumaan koko viikon eri vaatteisiin. Ekana päivänä oli ns. normaalit, siistimmät vaatteet työjuttujen takia. Sitten piharytkyt kumppareineen ja nyt ihan verskat lenkkareilla. Huomenna voisin kaivaa ainokaiset korkkarini kaapista ja pistää mekkoa päälle :D

Okei, ei ehkä haettu ihan tätä...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kuusi