Miksi käyt työssä josta et pidä?
ja saat huonoa palkkaa. Onko se pari satkua lisää elintasoon ratkaisevaa? Pelkäätkö kokoomuslaisten haukkuja jos olisit työtön? Koetko "kansalaisvelvollisuudeksi" tms?
Kommentit (30)
Vaikea lähteä enää 15v jälkeen. Olisi pitänyt kyllä.
Aikoinaan siksi, että siitä on oli helpompi pyrkiä parempiin hommiin kuin kortistosta käsin. Hyvin on elämässäni toiminut. Itsekin monta rekryä tehneenä on parempi, että insinööri kantaa raksalla lautoja kuin sanoo, ettei paskahommat kiinnosta.
Raha.
Jollain tavalla tunnen, että ihmisen kuuluu hankkia elantonsa itse. Ja varsinkin nyt, kun lapset alkavat olla teinejä ja rahankulutus kasvaa, tarvitsen joka ikisen sentin, jonka saan tienattua.
Olen ollut onnekas, koska olen aina ollut työssä, työpaikat ovat vaihdelleet, mutta jostain syystä sitä hyväpalkkaista tai unelmatyötä ei vielä ole osunut. Koulutusta on (amk) ja olenkin sitä aina välillä päivttänyt vaan pienipalkkainen työ on ja pysynee.
8e tunti takia. Sillä maksaa sentään vuokran ja sähkön mutta vesimaksuun saa sossusta apua ja ruokaan.
Vierailija kirjoitti:
8e tunti takia. Sillä maksaa sentään vuokran ja sähkön mutta vesimaksuun saa sossusta apua ja ruokaan.
Sosiaalituki kattaisi koko paketin Gummi.
Rahan takia. Karenssihan siitä pukkaa jos kieltäytyy töistä.
Vierailija kirjoitti:
Aikoinaan siksi, että siitä on oli helpompi pyrkiä parempiin hommiin kuin kortistosta käsin. Hyvin on elämässäni toiminut. Itsekin monta rekryä tehneenä on parempi, että insinööri kantaa raksalla lautoja kuin sanoo, ettei paskahommat kiinnosta.
Eli siis jos on helkkarin hyvä insinööri, niin jätät palkkaamatta, koska ei mennyt ensin koulutusta vastaamattomaan työhön? Toimisikohan tämä muillakin aloilla? Olisiko kustantajan pitänyt jättää esim. Tuntemanton sotilas julkaisematta, jos Väinö Linna olisi ollut sodan jälkeen työtön?
Rahan takia. Jos olisin työtön, lisääntyneestä vapaa-ajasta ei olisi paljon iloa koska en kuitenkaan voisi rahanpuutteen takia esim. matkustella, vaikka aikaa olisi.
En osaa muutakaan, tätä samaa paskaa olen tehnyt 10 v. En vain uskalla lähteä. Jotain on pakko tehdä että saa vuokran ja laskut maksettua ja ruokaa pöytään. Kukaan ei sitä mun puolesta tee. N28
Anya kirjoitti:
Rahan takia. Karenssihan siitä pukkaa jos kieltäytyy töistä.
Eipä nyt heittäydytä järkeväksi siellä perällä kesken työttömien pummien keskustelun.
Vierailija kirjoitti:
En osaa muutakaan, tätä samaa paskaa olen tehnyt 10 v. En vain uskalla lähteä. Jotain on pakko tehdä että saa vuokran ja laskut maksettua ja ruokaa pöytään. Kukaan ei sitä mun puolesta tee. N28
Olen kuullut, ettei enää nykyään olisi pakko.
Vierailija kirjoitti:
5720 € per kk menettelee
Oli puhe huonopalkkaisista töistä.
Vierailija kirjoitti:
Raha.
Jollain tavalla tunnen, että ihmisen kuuluu hankkia elantonsa itse. Ja varsinkin nyt, kun lapset alkavat olla teinejä ja rahankulutus kasvaa, tarvitsen joka ikisen sentin, jonka saan tienattua.
Olen ollut onnekas, koska olen aina ollut työssä, työpaikat ovat vaihdelleet, mutta jostain syystä sitä hyväpalkkaista tai unelmatyötä ei vielä ole osunut. Koulutusta on (amk) ja olenkin sitä aina välillä päivttänyt vaan pienipalkkainen työ on ja pysynee.
Eli muiden mielipide ( = olet huono ihminen jos et tuota voittoa jollekin firmalle) riittää yksinään perusteeksi, vaikka muuten työ ei antaisi mitään.
Elättääkseni itseni. Ja vaikka työstä en pidä, ei se kuitenkaan ole niin vastenmielistä, etten sitä kestäisi mieluummin kuin työttömyyttä. Se rassaisi enemmän. Että olisi muiden murheiden lisäksi vielä stressi taloudellisesta toimeentulosta.
Koska jollain pitää elää, ansaitsen tällä 300€ enemmän kuin jos olisin kotona ja muuta työtä ei just nyt ole. Lähden kyllä heti, kunhan satun saamaan oman alan työn.
Saan koultustani vastaavaa työkokemusta, jonka avulla saan helpommin parempia työpaikkoja. Raha on myös hyvä motivaattori.
Ansaitakseni elantoni. Palkka ei tosin ole mikään kovin huono. Tässä iässä työpaikan vaihtaminen ei ole enää mikään helppo nakki.
Inhottaa muiden rahoilla loisijat.