Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

HOIKKA joka ET harrasta liikuntaa: laita tähän päivän ruokasi.

Vierailija
03.05.2017 |

Haluaisin tietää mitä syödä jotta laihtuisin. Liikkumaan en ylipainon vuoksi vielä paljon pysty, kävelemään ja joskus uimaan vain. Painan 120 kg. Kun saan painoa pois, alan toki liikkumaan enemmän.

Kommentit (80)

Vierailija
61/80 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvia ja suklaata

Tonnikalapiirasta ja salaattia, kahvia

Maustettu kreikkalainen jogurtti

Suklaata, lakritsia pitkin päivää

Suklaajäätelöpuikko

Tonnikalapiirasta, vettä, maustettu kreikkalainen jogurtti

Syön epäsäännöllisesti ja aika huonosti, elän kahvilla ja turvaudun monivitamiinitabletteihin. Herkkuja menee joka päivä niin etten edes ajattele niitä enää herkkuina. Ei ehkä kannata ottaa mallia minusta ainakaan.

Vierailija
62/80 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla kahvi kermalla, kaksi riisikakkua päällä avokadoa.

Lounas. kanaa ja ohrattoriisiä, kupillinen pikkutomatteja.

Välipala pari taatelia, kuivattuja omenoita.

Illalla smoothie, auringonkukansiemenä ja pala leipäjuustoa.

167/52

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/80 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä olenko se vain minä, mutta todella monen ruuat täällä vaikuttaa ihan liian kevyiltä. Sillee hyvä jos saa 1000kcal täyteen, ja jos ei ole lyhytkasvuinen niin se on ihan liian vähän. Ei saa tarpeeksi mitään ravintoaineita ja hivenaineita vaikka sillä pärjäisikin, ja iän myötä se alkaa sit näkyyn elimistössä.

Sitten on se toinen puoli joka syö just jotain pelkkää herkkuja ja ei myöskään saa mitään.

Vierailija
64/80 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

aamu skyr, joka päiväinen salaattibuffet, illalla jotain rasvaista

Vierailija
65/80 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerron eilisen ruoan: aamupalaksi banaani jogurttia, lounaaksi ei mitään, päivälliseksi riisiä ja kanakastiketta ja iltapalaksi 2x juusto leipää paprikalla

53kg/165cm

Vierailija
66/80 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskin että minulla 1700kaloria, mikä on kyllä ohan riittävästi. T. Sinua edellinen riisikakku&avokado tyyppi

Vierailija
67/80 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laskin että minulla 1700kaloria, mikä on kyllä ohan riittävästi. T. Sinua edellinen riisikakku&avokado tyyppi

Sinun ruokasi kuulostaa ihan hyvältä ja ravitsevalta :)

Toki tää on myös ruuan koosta kiinni. Jotkut tykkää syödä ison annoksen kerran päivässä ja sit jotkut on kuten minä eli syö mielummin kaksi vähän pienempää. Tai pääosin, joskus tyyliin herkuttelen pizzalla ja sit en syö loppupäivänä juuri mitään.

Vierailija
68/80 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamiainen: Kulhollinen riisimuroja rasvattomalla maidolla + mukillinen kahvia lorauksella rasvatonta maitoa, en käytä kahvissa sokeria.

Lounas: Valmis 200 g ruoka-annos, esim. pinaattikeitto, kinkkukiusaus, kaalikääryleitä ja perunaa. Yleensä lisäksi jogurtti (ihan niitä tavallisia sokerillisia pikkupurkkeja) ja jos juon kahvit päälle, donitsi tai pulla.

Välipala: Kauraleipää Floralla ja vaihtelevalla leikkeleellä, mukillinen kahvia.

Päivällinen: Samaan tapaan kuin lounaskin, poislukien jogurtti ja kahvittelu.

Pitkin iltaa napostelua, esim. perunalastuja, suklaata, hedelmiä, pizzaa, jogurttia.

Vierailija
69/80 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä olenko se vain minä, mutta todella monen ruuat täällä vaikuttaa ihan liian kevyiltä. Sillee hyvä jos saa 1000kcal täyteen, ja jos ei ole lyhytkasvuinen niin se on ihan liian vähän. Ei saa tarpeeksi mitään ravintoaineita ja hivenaineita vaikka sillä pärjäisikin, ja iän myötä se alkaa sit näkyyn elimistössä.

Sitten on se toinen puoli joka syö just jotain pelkkää herkkuja ja ei myöskään saa mitään.

Jatkan:

Itse tulin tänne katsoon mitä ihmiset syö kun liikuntaharrastuksen takia jotenkin tajusin että en osaa syödä. Syön joko ihan liikaa (silloin kun syön herkkuja) tai liian vähän (silloin kun en syö herkkuja). Mut nää monet kyl tuntuu liian vähältä minulle, saman pituisillakin. Tai sitten en vain osaa arvioida.

Vierailija
70/80 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään en ole vielä ehtinyt juuri mitään syömään, mutta eilinen oli jotenkin näin:

Varhaisen aamun aamiainen: maustamatonta jugurttia.

Aamupäivällä; salaattia, fetasnack, kermakahvia.

Iltapäivällä: kermakahvia, raejuustolaatikkoa (sika-nauta, pekoni, raejuusto, kermaa, munia), muutama kirsikkatomaatti ja pätkä kurkkua.

Illalla: kupillinen marjoja, ranskankermaa puoli purkkia, siemennäkkäriä voilla, juustolla ja paprikalla, teetä.

Vierailija
71/80 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun luontainen saamattomuuteni ajaa mut noudattamaan vähän 5/2-ruokavaliota: syön mitä sattuu epäsäännöllisesti ja joinakin päivinä en yksinkertaisesti viitsi tehdä edes voileipää vaan juon vaan kahvia tai teetä. Ja jos olen syönyt erikoisen paljon, tyyliin juhlaruokailua, ei parina seuraavana päivänä tee mieli oikein mitään, se tasaantuu siinä vaivatta. Enkä oikeasti edes hyötyliiku.

Vierailija
72/80 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilinen:

- aamupala: kananmuna, banaani ja puuroa johon lisäsin pienen kourallisen siemeniä, 2 kuppia kahvia täysmaidolla

- lounas: katkarapusalaatti (katkarapuja, pinaattia, juustoa, kananmuna, ananasta, siemeniä)

- välipala: kuppi kahvia täysmaidolla, kaksi ruisleipäpalaa kinkulla ja juustolla (tai joskus omena ja pähkinöitä)

- päivällinen: mozzarella-pakastepizza.. :D tätä en kyllä usein tee mutta poikaystävällä oli rankka duunipäivä ja käskin sitä tuoda töistä tullessaan pizzat kaupasta ettei tarvii alkaa laittaa ruokaa iltapäivällä. Hyvä mieli tuli. Yleensä me tehdään kyllä ihan perus kotiruokia. Päivälliseksi (ja lounaaksi) syön yleensä keittoja, laatikkoruokia ja ruokaisia salaatteja.

- iltapala: omena, viinirypäleitä, teetä ja pieni lautanen jossa oli kasa juustosiivuja ja kinkkuviipaleita. En tiedä oonko ainut joka syö leivänpäälisiä pelkältään mutta on hyvvee :D

En ehkä ole näillä syömisillä kovin hyvä esimerkki ihmiselle joka haluaa laihduttaa, sillä itse olen alipainoinen ja yritän hinata painoa ihan inasen ylemmäs. Opiskelen kotona, mutta käyn ulkona päivittäin ehkä 30min kävelyllä vähintään enkä harrasta mitään hikiliikuntaa tällä hetkellä. Vinkkinä voisin kuitenkin antaa sen, että syö todella runsas aamupala, jossa proteiinia. Kun aamulla syö täyttävästi, tulee päivään kierre jolloin etenkään ilta-aikaan ei ole sitten ahmimisnälkä :)

Vierailija
73/80 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

172cm/60kg, eilisen menu:

Aamulla maustamatonta jogurttia pähkinöillä

Lounaalla hernekeitto ja näkkileipä

Välipalaksi omena ja proteiinirahka

Iltaruoaksi tonnikalapastaa raejuustolla

Iltapalaksi appelsiini, kaurapuuroa (veteen, ilman kiisseliä) ja teetä

En ole varsinainen salihirmu, mutta niinä päivinä kun käyn, syön enemmän proteiinia, esim. rahkaa jogurtin sijasta. Muuten en harrastakaan kuin arkikävelyä.

Vierailija
74/80 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokavalioni on aina ollut suunnilleen tämä, myös niinä 51vnä kun en harrastanut liikuntaa:

Aamulla maitokahvi+ jugurtti ja 1 juustoleipäsiivu tai paahtis (täysjyvä) ja hilloa tai marjasmoothie tai puuro 3dl voilla ja sokerilla

Lounas ruokaisa salaatti tai 3dl keittoa ja leipäsiivu ilman pällistä tai 1 peruna ja 1/2 broilerin file ja kasvksia

Välipala pähkinöitä pieni kourallinrn

Päivällinen kotiruokaa n 3dl ja salaattia

Iltapala: maitokahvi+ pulla tai banaanirahka 1/2 banaanista.

Vierailija
75/80 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilinen ruokailuni:

Aamulla pari lasia vettä, kahvi ilman lisukkeita, paahtispala kinkku- ja juustosiivulla, puolikas avokadoa,  iso kupillinen pensasmustikoita.

Päivällä kahvi ja cocis.

Illansuussa keskikokoinen lautasellinen kinkkukiusausta ja vettä.

Illalla banaani ja vettä.

Suurinpiirtein noin päiväruokailut menevät ja pysyn hoikkana ilman liikuntaa.

Vierailija
76/80 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla aamupuuro soijamaidolla, mustikoilla ja banaanilla.

Välipalaksi vihreä omena ja musta kahvi

Lounaaksi 2x itsetehtyä kasvistortillaa (sis. avokadoa, sipulia, soijatomaattikastiketta, kasviksia)

Välipalaksi kuppi vihreää teetä ja pala tummaa suklaata.

Illalliseksi uunijuureksia ja paahdettuja papuja ja pähkinöitä kastikkeessa.

Vierailija
77/80 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilisen ruuat:

Aamupala: grahamsämpylä, margariinia, viipale sulatejuustoa, 2 viipaletta maksamakkaraa, kuppi kahvia maidolla. (Yleensä syön myös sokerijugurtin mutta eilen en ehtinyt.)

Lounas: uuniperuna yrttiraejuustotäytteellä, hiukan salaattia, viipale leipää, margariinia, lasi maitoa, iso Tupla-patukka.

Välipala: pari kourallista lakupaloja, kourallinen sipsejä.

päivällinen/iltapala: hernekeittoa, 2 viipaletta saaristolaisleipää, margariinia, viipale juustoa ja kananmuna.

Join vielä baarissa illalla kaasotapaamisessa yhden ison oluen.

N25, 177/68

Vierailija
78/80 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamupala: banaani, mysliä mantelimaidolla

Välipala: omena + tee

Lounas: kaksi isoa paahtoleipää avokadolla ja tomaatilla

Välipala: banaani

Illallinen: falafel-pyöryköitä, riisiä, salaattia. Reilu annos

Olen 20-vuotias ja mitat 165/50

Vierailija
79/80 |
10.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

161 cm ja 52 kg:

Aamu: pieni kupillinen kahvia kevytmaidolla, 2-3 pientä kaurakeksiä. Lautasellinen kaurapuuroa/maustamatonta jogurttia/mysliä ja mustikoita, pari saksanpähkinää. 2-3 krt/vko myös keitetty kananmuna. Vettä ja tuoremehua.

Päivä: Nuudeliannos/munakas/salaattiannos

Iltapäivä: Teetä, hedelmä, ehkä pala kakkua/pullaa

Ilta: Kotiruoka (esim. nuudeli-liha-kasvisannos, siskonmakkarakeitto, spagetti ja jokin kastike). Lisäksi kasviksia pilkottuna

Iltapala (ei aina): Paahdettua ruisleipää, juustoa, kimchiä. Juomana useimmiten vesi, kivennäisvesi tai rasvaton maito, joskus kasvimaito.

Vierailija
80/80 |
10.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

166/56, en siis laiha mutta puoliso jaksaa hämmästellä narukäsiä, huvittavan kapeita reisiä ja suht. kapoista vyötäröä. Äskenkin tokaisi tunnustellessaan, että "ihan kuin sulta olis tästä poistettu pari alinta kylkiluuta :o" Tykkää kyllä kosketella minua sitä enemmän mitä kevyemmässä kunnossa olen. En osaa sanoa, johtuuko se siitä että hän pitää hoikemmista naisista, vai siitä, että tykkään itse olla hoikempi ja näytän ulospäin tyytyväisemmältä, jolloin minua on mukavempi koskettaa.

Juon n. 3l nestettä per päivä. Laihdutin viime vuonna kuutisen kiloa, mutta siitä tuli kolme takaisin. Nyt sain karistettua ne pois ketoosin avulla. Jutun juju on siis hiilihydraattien määrän laskeminen minimiin ja tilalle rasvaa ns. hitosti. Nälän tunne on mulla olematon, joten närpin aamulla pari kananmunaa, kahvin kermalla/täysmaidolla ja juon tuopillisen vettä. Päivälliseen havahdun vasta illansuussa. Se on useimmiten ollut broileria tai lohta vihreiden kasvisten kanssa. Iltapalaksi olen syönyt kermajuustoa ja meetvurstia salaatin kanssa, joskus raejuustoa. Suklaanhimoon, jota on esiintynyt tasan kerran tämän viikon aikana, tein kuohukermasta ja tummasta kaakaojauheesta vanukasmaisen vaahdon. Oli pahaa, mutta mieliteko lähti.

Eilen oli sosiaalinen tilanne, jossa oli mukamas pakko syödä mäkkärissä. Tuli 80g hiilihydraatteja. Hämmästys oli suuri, kun ketoosi ei hävinnytkään. Rajani taitaa ollakin suurempi. Kiva juttu, "saan" siis syödä enemmän vihanneksia ja myös marjoja, ehkä vähän puuroa ja leipääkin harkitusti.

Olen siis tyytyväisempi kehooni kun se on hoikempi, vaatteet näyttää paremmilta. Vähän kyllä askarruttaa muiden suhtautuminen, "oletpa hoikistunut ja kaunistunut", ikään kuin olisivat synonyymejä. Olinko ennen rumempi, vaikka olin normaalipainoinen? Ehkä ylianalysoin. Tuntuu, että pakko tiputtaa vielä vähän kiloja, mutta samalla syödä vähän enemmän/fiksummin jottei tämä homma karkaa ihan käsistä ja mene syömishäiriöisen käyttäytymisen puolelle. Koen outoa mielihyvää katsoessani peilistä solisluitani ja ylimpiä kylkiluita rintakehässäni tietyssä valossa, salaa tietenkin. Tuttujen ihastelevat kommentit eivät tietenkään auta, kun tuntuvat niin hyviltä :/