Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Helsingin keskustan alueen ja eteläisen kantakaupungin asukit, missä käytte kunnon ruokaostoksilla?

Vierailija
03.05.2017 |

Olen aina ihmetellyt että missä Keskustan, Kallion, Töölön, Punavuoren, Ullanlinnan, Eiran, Kaartinkaupungin yms. eteläisen kantakaupungin alueiden asukkaat käyvät kunnon ruokaostoksilla?
Siis silloin kun pitäisi saada jotain muutakin kuin lähikaupan antimia. Nämä alueethan ovat ihan täynnä jotain kuppaisia kääpiö-K-marketteja ja kämäisiä mini-Alepoita. Eihän siellä ole lähelläkään mitään Prismoja/Citymarketteja? Ja kun monella ei ole autoakaan? Niin missä ihmeessä käytte, miten ja kuinka usein? Vai ettekö käy?

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun Ullanlinnassa ja käyn melko usein Kampin Lidlissä. Sieltä saan jauhelihat,paahtoleivät,pastat ja riisit... Lähikauppoja käytän myös usein. Erikoisjuustot ja lihat ostan kauppahallista.

Vierailija
22/42 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herkussa ja ruohiksessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan siellä mm. Sokoksen S-Market, ympyrätalon S-Market ja Ruoholahden Cittari.

Stockan Herkku on myös kattava ja jos välttämättä Prismaan haluaa, pääsee Kalliosta suht. nopeasti Viikkiin ja keskustasta menee steissiltä 15min Malmille.

Töölöstä suht. nopea bussilla Kantsuun.

Pienet pikaostokset lähi-Alepasta ja erityistuotteet kivijalkakaupoista.

Kerran viikkoon ei ole iso homma käydä isommilla ostoksilla julkisilla lähimmässä marketissa, jos haluaa.

Vierailija
24/42 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asun Ullanlinnassa ja käyn melko usein Kampin Lidlissä. Sieltä saan jauhelihat,paahtoleivät,pastat ja riisit... Lähikauppoja käytän myös usein. Erikoisjuustot ja lihat ostan kauppahallista.

Heh.

Mäkin asun ullanlinnassa, ja olen käynyt viimeksi kampissa kai viitisen vuotta sitten...

Mutta olen kyllä käynyt lauttasaaren lidlissä.

Vierailija
25/42 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilaan kotiin Ruoholahden cittarin kauppiaalta 2-3 krt/vko

Vierailija
26/42 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kampissa on Lidl ja sieltä pähkinöitä

Vierailija
27/42 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

S-Market, Stockmann, "kuppainen" Alepa. En kaipaa elämääni mitään hypermarketteja hyi helvetti.

Vierailija
28/42 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tilaan kotiin Ruoholahden cittarin kauppiaalta 2-3 krt/vko

Siis per kk

Vierailija
29/42 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruskean talon kummitus linnassa.

Vierailija
30/42 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruoholahden cittari ihan jes. 

Vierailija
31/42 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo mainitut Kampin K-market ja Ruoholahden Cittari ovat hyväksi testattu.

Vierailija
32/42 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

S-Market, Stockmann, "kuppainen" Alepa. En kaipaa elämääni mitään hypermarketteja hyi helvetti.

Samaa mieltä! En tajua mitä jostain kammottavasta hehtaari-Prismasta tai Citmarketista saa, jota ei saisi lähikaupasta tai kauppahallista.

Vierailija
33/42 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hakaniemen s-market on oikein hyvä kauppa.

Olen joskus käynyt lähimmästä Prismassa tai cirymarketissa (oisko ollut Ruoholahden) mutta totesin kalliimmaksi kuin tuo lähipulju, eikö muutenkaan kiinnosta jättimarketeissa käydä montaa tuntia tuhlata ruokaostoksiin !

Vierailija
34/42 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Stockan herkku

Kampin kmarket

Bulevardin S-marketin

Ruoholahden Cittari

Prisma saisi tulla

Tähän listaan vielä Kampin alakerran iso K-Market ja Ruohonjuuri (Kamppi). Mutta enimmäkseen tilaan ruoat netistä himaan, en jaksa kuljeskella isoissa marketeissa tai Herkussa. Miks sinne menis kuluttaan aikaansa. 

Joskus muutama vuosi sitten, kun ruoan verkkokauppa oli juuri aloitettu Suomessa ja olin oppinut sen helppouden, sain av:lla haukut ihmispelosta, kun en edes itse kaupassa käy 😀. Ikään kuin kaupassa käyminen olisi sosiaalista elämää. Joo, olen löytänyt parempia tapoja viettää aikaa ja olla sosiaalinen kuin kaupassa käyminen.

Vierailija
35/42 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hahhah  :))  lievän läpinäkyvä blogimainos. Söpöä.

On niin aurinkoista ja ihanaa ja ruisleipää joka päivä... ja tota.. "a journal of discovery as we explore our own home town" ..ja löysit s-marketin?

Vierailija
36/42 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan käynyt Prismassa, mutta Citymarketissa kyllä mökkimatkalla Kuopiossa. Minä en koskaan löydä mitään hyvää sieltä, ihan bulkkikamaa vain. Sen sijaan Nilsiän Artomarketissa(K-supermarket) on hyvä palvelu ja laadukas valikoima.

Vierailija
37/42 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan siellä mm. Sokoksen S-Market, ympyrätalon S-Market ja Ruoholahden Cittari.

Stockan Herkku on myös kattava ja jos välttämättä Prismaan haluaa, pääsee Kalliosta suht. nopeasti Viikkiin ja keskustasta menee steissiltä 15min Malmille.

Töölöstä suht. nopea bussilla Kantsuun.

Pienet pikaostokset lähi-Alepasta ja erityistuotteet kivijalkakaupoista.

Kerran viikkoon ei ole iso homma käydä isommilla ostoksilla julkisilla lähimmässä marketissa, jos haluaa.

Oletko ikinä käynyt Malmin Prismassa? Se on kokoluokaltaan enemmänkin iso S-market. Valikoimat ovat aivan luokattoman surkeat. Ja se LÖYHKÄ! Koko paikka läpeensä täynnä haisevia puliukkoja. Pari kertaa erehtynyt sinne ja oli pakko molemmilla kerroilla lähteä samantien pois kun en saanut henkeä. Ilmastointi siellä ei tunnu pelaavan. Onneksi Viikissä on kunnollinen Prisma.

Vierailija
38/42 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalliossa asuessamme meillä oli oma auto, jolla mentiin aina isoihin kauppoihin keskusta-alueen ulkopuolelle. Käytiin myös niissä Alepoissa, mutta eihän niiden valikoima ole yhtään samaa kaliiberia kuin näissä automarketeissa on. Käydään aika harvoin kaupassa, joten oli ihan toimiva systeemi...

Vierailija
39/42 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Postitalon K-supermarketissa tai joskus Itiksen Prismassa kun oon siellä päin duunissa :)

Vierailija
40/42 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bulevardin s-market sekä Kampin Lidl. :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kahdeksan