Helsingin keskustan alueen ja eteläisen kantakaupungin asukit, missä käytte kunnon ruokaostoksilla?
Olen aina ihmetellyt että missä Keskustan, Kallion, Töölön, Punavuoren, Ullanlinnan, Eiran, Kaartinkaupungin yms. eteläisen kantakaupungin alueiden asukkaat käyvät kunnon ruokaostoksilla?
Siis silloin kun pitäisi saada jotain muutakin kuin lähikaupan antimia. Nämä alueethan ovat ihan täynnä jotain kuppaisia kääpiö-K-marketteja ja kämäisiä mini-Alepoita. Eihän siellä ole lähelläkään mitään Prismoja/Citymarketteja? Ja kun monella ei ole autoakaan? Niin missä ihmeessä käytte, miten ja kuinka usein? Vai ettekö käy?
Kommentit (42)
Onhan siellä mm. Sokoksen S-Market, ympyrätalon S-Market ja Ruoholahden Cittari.
Stockan Herkku on myös kattava ja jos välttämättä Prismaan haluaa, pääsee Kalliosta suht. nopeasti Viikkiin ja keskustasta menee steissiltä 15min Malmille.
Töölöstä suht. nopea bussilla Kantsuun.
Pienet pikaostokset lähi-Alepasta ja erityistuotteet kivijalkakaupoista.
Kerran viikkoon ei ole iso homma käydä isommilla ostoksilla julkisilla lähimmässä marketissa, jos haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Asun Ullanlinnassa ja käyn melko usein Kampin Lidlissä. Sieltä saan jauhelihat,paahtoleivät,pastat ja riisit... Lähikauppoja käytän myös usein. Erikoisjuustot ja lihat ostan kauppahallista.
Heh.
Mäkin asun ullanlinnassa, ja olen käynyt viimeksi kampissa kai viitisen vuotta sitten...
Mutta olen kyllä käynyt lauttasaaren lidlissä.
Tilaan kotiin Ruoholahden cittarin kauppiaalta 2-3 krt/vko
Kampissa on Lidl ja sieltä pähkinöitä
S-Market, Stockmann, "kuppainen" Alepa. En kaipaa elämääni mitään hypermarketteja hyi helvetti.
Vierailija kirjoitti:
Tilaan kotiin Ruoholahden cittarin kauppiaalta 2-3 krt/vko
Siis per kk
Jo mainitut Kampin K-market ja Ruoholahden Cittari ovat hyväksi testattu.
Vierailija kirjoitti:
S-Market, Stockmann, "kuppainen" Alepa. En kaipaa elämääni mitään hypermarketteja hyi helvetti.
Samaa mieltä! En tajua mitä jostain kammottavasta hehtaari-Prismasta tai Citmarketista saa, jota ei saisi lähikaupasta tai kauppahallista.
Hakaniemen s-market on oikein hyvä kauppa.
Olen joskus käynyt lähimmästä Prismassa tai cirymarketissa (oisko ollut Ruoholahden) mutta totesin kalliimmaksi kuin tuo lähipulju, eikö muutenkaan kiinnosta jättimarketeissa käydä montaa tuntia tuhlata ruokaostoksiin !
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Stockan herkku
Kampin kmarket
Bulevardin S-marketin
Ruoholahden Cittari
Prisma saisi tullaTähän listaan vielä Kampin alakerran iso K-Market ja Ruohonjuuri (Kamppi). Mutta enimmäkseen tilaan ruoat netistä himaan, en jaksa kuljeskella isoissa marketeissa tai Herkussa. Miks sinne menis kuluttaan aikaansa.
Joskus muutama vuosi sitten, kun ruoan verkkokauppa oli juuri aloitettu Suomessa ja olin oppinut sen helppouden, sain av:lla haukut ihmispelosta, kun en edes itse kaupassa käy 😀. Ikään kuin kaupassa käyminen olisi sosiaalista elämää. Joo, olen löytänyt parempia tapoja viettää aikaa ja olla sosiaalinen kuin kaupassa käyminen.
Hahhah :)) lievän läpinäkyvä blogimainos. Söpöä.
On niin aurinkoista ja ihanaa ja ruisleipää joka päivä... ja tota.. "a journal of discovery as we explore our own home town" ..ja löysit s-marketin?
En ole koskaan käynyt Prismassa, mutta Citymarketissa kyllä mökkimatkalla Kuopiossa. Minä en koskaan löydä mitään hyvää sieltä, ihan bulkkikamaa vain. Sen sijaan Nilsiän Artomarketissa(K-supermarket) on hyvä palvelu ja laadukas valikoima.
Vierailija kirjoitti:
Onhan siellä mm. Sokoksen S-Market, ympyrätalon S-Market ja Ruoholahden Cittari.
Stockan Herkku on myös kattava ja jos välttämättä Prismaan haluaa, pääsee Kalliosta suht. nopeasti Viikkiin ja keskustasta menee steissiltä 15min Malmille.
Töölöstä suht. nopea bussilla Kantsuun.Pienet pikaostokset lähi-Alepasta ja erityistuotteet kivijalkakaupoista.
Kerran viikkoon ei ole iso homma käydä isommilla ostoksilla julkisilla lähimmässä marketissa, jos haluaa.
Oletko ikinä käynyt Malmin Prismassa? Se on kokoluokaltaan enemmänkin iso S-market. Valikoimat ovat aivan luokattoman surkeat. Ja se LÖYHKÄ! Koko paikka läpeensä täynnä haisevia puliukkoja. Pari kertaa erehtynyt sinne ja oli pakko molemmilla kerroilla lähteä samantien pois kun en saanut henkeä. Ilmastointi siellä ei tunnu pelaavan. Onneksi Viikissä on kunnollinen Prisma.
Kalliossa asuessamme meillä oli oma auto, jolla mentiin aina isoihin kauppoihin keskusta-alueen ulkopuolelle. Käytiin myös niissä Alepoissa, mutta eihän niiden valikoima ole yhtään samaa kaliiberia kuin näissä automarketeissa on. Käydään aika harvoin kaupassa, joten oli ihan toimiva systeemi...
Postitalon K-supermarketissa tai joskus Itiksen Prismassa kun oon siellä päin duunissa :)
Bulevardin s-market sekä Kampin Lidl. :D
Asun Ullanlinnassa ja käyn melko usein Kampin Lidlissä. Sieltä saan jauhelihat,paahtoleivät,pastat ja riisit... Lähikauppoja käytän myös usein. Erikoisjuustot ja lihat ostan kauppahallista.