Kummalliset kammot---->> ei vitsi joku huutaa ja itkee ku syöty jotain piikkiä.
Kommentit (53)
Kaikkein huvittavin tämän sarjan jakso oli pellekammojakso. Siis miten kukaan, ainakaan aikuinen ihminen, voi pelätä esim. jotain sylilelun kokoista pehmolelupelleä? :D
Vierailija kirjoitti:
Tuohan oli se viivi bäck. Huono iho
Niin kuka se on? Koskaan kuullukaan
Toi blondi... Miten voi olla tollanen piikkikammo jos on kielikoru ja tatuointi? Siis menee hysteeriseksi jo käden suorana pitämisestä, toi tatskahan on melkein samassa kohdassa mistä se verikoe otetaan. Varmaan sitä tehdessäkin on pitäny pitää kättä tolleen esillä ja piikillä on tökitty. Miksi menee nyt sitten noin sekaisin että huutaa ja itkee? Vaikee käsittää tätä, kun itsellä ei oo vastaavia pelkoja.
Ymmärrän et ihmisillä on erilaisia fobioita eikä niitä järjellä käsitellä. Siks ois kiva kun joku osais selittää esim. omien tuntemusten kautta, miksi noi on niin eri asioita? Siis verikokeen ottaminen vs. tatska ja läväri.
En mäkään verikokeista nauti, mutta en pelkääkään. Kielilävistyksen ottaminen on kuitenkin ajatuksena niin karmee, että mä en varmaan pystyisi sitä ottamaan. Miksi tuo nainen sitten on pystynyt, vaikka pelkää piikkejä?
mulle tuli jäätävä neulaällötys tästä ohjelmasta kun ne naiset pelkäs niin pahoin, vaikken tähän asti oo erityisemmin pelänny neuloja ... kiitti nelonen :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuohan oli se viivi bäck. Huono iho
Niin kuka se on? Koskaan kuullukaan
Ja huonolle iholle nyt harvoin itse voi mitää, jos on paha akne tms.... aika typerä kommentti toisen ulkonäöstä
Vierailija kirjoitti:
mulle tuli jäätävä neulaällötys tästä ohjelmasta kun ne naiset pelkäs niin pahoin, vaikken tähän asti oo erityisemmin pelänny neuloja ... kiitti nelonen :D
Sama. :D Mua on yleensä verikokeessa alkanut lähinnä vain heikottaa, mutta nyt myötäelin tuossa jaksossa niin voimakkaasti, että tuntui, että olisin varmaan itsekin alkanut itkemään, jos jakson jälkeen olisin verikokeeseen joutunut.
En ole nähnyt yhtään jaksoa sarjasta, vain joitakin trailereita, mutta se parin kolmen minuutin pätkä, jossa piikkikammoiset kiljuivat kurkku suorana, tuntui aika hurjalta.
Olen itse jonkin asteinen piikkikammoinen ja se kammo on kehittynyt iän myötä. Lapsena ja nuorena en moista kammoa kokenut. Miksi sitten aikuisena. Muutama tumpelo verikokeen ottaja on saanut sen aikaan. Kun hoitaja tökkii neulallaan useita kertoja ja motkottaa samalla, kun minulla on kuulemma pakenevat suonet, joten koe ei onnistu, niin ei ole ihme, jos alkaa huipata. Eikä sen tumpelon tarvitse edes olla aloittelija, vaan kokenut hoitaja. Pari kertaa on käynyt niinkin, ettei kyynärtaipeesta ole "löytynyt" suonta, joten näyte on sitten otettu kädenselästä, jossa suonet ovat hyvin näkyvillä. Toinen otti näytteen niin taitavasti, ettei tuntunut missään, mutta toinen sai aikaan melkoisen kivun. Kun näitä kokemuksia kertyy riittävästi, ei ole ihme, jos alkaa kammota verikoetta. Hengissä olen selvinnyt enkä ole edes kiljunut, mutta pyörtymisvaaran takia näyte otetaan joko maaten tai siten, että tuolin selkämys käännetään niin alas kuin suinkin. - Toisaalta luulen, että myös äitini käytös on syypää kehittyneeseen kammooni. Aina kun piti mennä rokotettavaksi, niin hän höpötti, miten se ei satu yhtään, että sitä ei edes tunne, kun hoitaja pistää piikin kankkuun. Valehteli muoripaha! Kun olin lapsi, niin rokotusneulat olivat jotakin ihan muuta kuin nykyään. Menkää nuoret museoon katsomaan!
No nää ei kyllä välttämättä liity yhtään toisiinsa.
Mä kammoan verikokeita ja piikkejä, en nyt noin pahasti mutta meinaan pyörtyä ja nousee kylmä hiki jo kun tietää joutuvansa piikitettäväksi.
Löytyy kielikoru, aikasemmin ollut muitakin lävistyksiä ja tatuointi. Mikään niistä ei pelottanut tippaakaan. En tiedä mistä johtuu tää ero, mutta itse ainakin kammoan piikkejä vain verikokeissa, rokotuksissa ym.
Foobikko kirjoitti:
Mitä NORMAALIA on neulan myöntämisestä ihon alle. Sairasta on pitää sitä normaalina
Se on niin ohut, ettei se tee mitään vahinkoa vaan keho kestää sen kyllä ja sillä on erittäin fiksu tavoite selvittää sinun terveydentilaasi, nesteyttää tai antaa lääkettä. Jos ei tätä tajua, on hiukan re tardi.
Se pellekammo eniten ihmetytti. Ihan kuin opittu jostain amerikkalaisesta sarjasta tai elokuvasta.
Vähän asian vierestä mut tuo terapeutti Milja on aivan ihana.
Älkää ruokkiko näitä trolleja täällä, thanks.
Haha toi yks muija :D siis iiik piikit pelottaa mua ! ...paitsi sillon ku niillä saa jotai kivoi ulkonäköjuttuja, kuten tatuoinnin, lävistyksen tai huulten kestopigmentoinnin :D seuraavaks varmaan mikroneulaus ja botoxia, ei tunnu missään
minä pelkään tarantelloja kuollakseni. viime vuonna voitin pahan hämähäkki pelkoni altistuksen avulla. katselin tarantellojen kuvia ja kammo loppui siihen. tosin en uskalla katsoa hämähäkkejä suoraan silmiin. en pitäisi tarantellaa kädessä enkä ottaisi lemmikiksi. toinen pahin pelkoni on valkohai kun sillä on suu auki ja terävät hampaat näkyvät.
Miksi siltä nuorelta tytöltä ei tullut verta kun koetta otettiin.. väärin pistetty, tuskin tahallaan?
Hmm, minä kammoksun verikokeita. Hieman epäloogista kun ajattelee että omaan myös tatuointeja ja lävityksiä ihan kiitettävän määrän. Ne eivät aiheuttaneet ahdistusta mutta verikokeet kyllä.
Minä jo ihmettekin kellä siellä on ja mikä hätänä, kun karmea parku kuului telkkarista,..
Kammoja on erilaisia. Osa pelkää käärmeitä, osa neuloja. Osa ei pelkää mitään, mutta aika monelta joku kammo löytyy.
Tatuointipyssy näyttää hyvin erilaiselta kuin ruisku, josta näkyy neula. Tatuointi myös tuntuu erilaiselta, saattaa toki sattua muttei voi verrata siihen tunteeseen kun neula uppoaa suoneen...
Itsellä on lapsena, ampumalla , otetut korvikset ja pari tatskaa mutten ikinä uskaltaisi ottaa lävistystä!
Mie inhoon kans tota verikokeenottoa tai kun laitetaan tippa suoneen, hyi hitto, inhotti jo kirjottaakki aiheesta, hrrr😓