Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nyt paljastui Patrick Tiaisen lähdön syy!

Vierailija
03.05.2017 |

Hän on kirjoittanut omalla facebook-tilillään, että on ollut suhde mieheen ja on myös ollut auto -onnettomuudessa ( yritti itsemurhaa??) Ja on itse irtisanoutunut uskon sanan johtotehtävistä, jotta voi laittaa kuntoon omaa elämää. Toivon viime kesänä vihitylle vaimolle jaksamista.

Kommentit (77)

Vierailija
61/77 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole helppoa olla homo nuorimies raamattuvyöhykkeellä. Pohjanmaalla on ihan erilainen kulttuuri mitä pk-seudulla.

Patrick teki väärin pettäessään vaimoaan, mutta yhtä syyllinen on koko pohjanmaan perivanhoinlinen ja tuomitseva "raamatulla päähän" -meininki. Oksettaa Patrickia "kannustavat" viestit julkaisun alla, nämä "Jumala eheyttää sinut" ym. Ei tsiisus! 

Ei Kokkola ole raamattuvyöhykkeellä. Ei siellä yleisesti ottaen ole ahdasmielistä. Toki uskovaispiireissä homoutta ei varmaankaan kovin hyvällä katsota. Mutta se pätee varmaankin 90 % kaikkiin kiihkouskovaisiin muutenkin.

Vierailija
62/77 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumala varmaan lähetti tuon marian patrikin pelastukseksi mutta ei kestänyt koetusta ja homous otti vallan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/77 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole helppoa olla homo nuorimies raamattuvyöhykkeellä. Pohjanmaalla on ihan erilainen kulttuuri mitä pk-seudulla.

Patrick teki väärin pettäessään vaimoaan, mutta yhtä syyllinen on koko pohjanmaan perivanhoinlinen ja tuomitseva "raamatulla päähän" -meininki. Oksettaa Patrickia "kannustavat" viestit julkaisun alla, nämä "Jumala eheyttää sinut" ym. Ei tsiisus! 

Ei Kokkola ole raamattuvyöhykkeellä. Ei siellä yleisesti ottaen ole ahdasmielistä. Toki uskovaispiireissä homoutta ei varmaankaan kovin hyvällä katsota. Mutta se pätee varmaankin 90 % kaikkiin kiihkouskovaisiin muutenkin.

Sori vaan mutta Kokkola ON raamattuvyöhykkeellä. Sieltä tulee mm. paljon ruotsinkielisiä teologeja .

Vierailija
64/77 |
07.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

arkkipiispaMäkinen kirjoitti:

Jumala varmaan lähetti tuon marian patrikin pelastukseksi mutta ei kestänyt koetusta ja homous otti vallan

LOL

Vierailija
65/77 |
08.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko joku välittää tämän tekstin Tiaiselle, kun en itse kuulu mihinkään googleen, tai muuhun, jotta voisin hänen blogiinsa tämän julkaista?

Please!!!

Se on Patrick sillä tavalla, että sairastut mieleltäsi, ellet ole sitä jo tehnyt, jos yrität "parantua" homoudestasi. Uskoontulosi vuonna 2008 viittaa jo siihen, että olet kaivannut ja tarvinnut henkistä ohjausta ja tukea, mutta löysit sitä hieman väärästä paikasta.

Miltä tuo sinun kuviosi minulle vaikuttaa, voin kertoa:

Olet kertonut että sinua kiusattiin lapsena koulussa. Yleensä hinteliä, vähän homomaisia poikia kiusataan.  Asia on ollut rankka, niin kuin se meille monelle on, mutta sen sijaan että olisit hyväksynyt itsesi, hakenut tukea kaltaisiltasi, tullut ns "barrikadeille", löysitkin jeesuksen.  Raamattu yhtäkkiä kertoikin kaikkeen vastauksen, löysit sen tahon joka sinua ehdoitta rakastaa, pitää poikanaan, eikä salli mitään pahaa tapahtuvan sinulle, kun vain luotat itsesi ja elämäsi hänen käsiinsä. Tavallaan näin, tavallaan ei.   

Minä näen että jumalaan turvautuminen on elämään turvautumista, sillä Jumala=rakkaus=elämä. Moni uskovainen näkee jumalaan turvautumisen sellaisena, että aletaan palvomaan jotain itsen ulkopuolella olevaa henkilöä. Että pappi on minua tavallista kuolevaista ylempänä, ja että joku muu ymmärtää uskonasiat paemmin, ja on ne kykenevä minulle selittämään. Tämä johtaa pahimmissa skenaarioissa vainoamiseen. Vainotaan  vääräuskoisia, vainotaan väärintoimivia, vainotaan pakanoita, vainotaan homoja, ja kaikkia jotka eivät elä kirjan oppien mukaan. Jumala itsessään ei edellytä keneltäkään mitään kirjaa. Ihminen on yhtä Jumalan kanssa, vaikka hän ei olisi koskaan kuullutkaan raamatusta, tai vaikkapa koraanista, sillä Jumala on. Jumala on yhtälailla läsnä meissä jokaisessa, meidän jokaisen sisällä.  Jumala on tarkoittanut meidät elämään meidän omia elämiämme tänne, ja ainoa mitä koen että minulta pyydetään on se, että en tietoisesti tee kenellekään toiselle pahaa, kuten en itsellenikään saa tehdä. 

Sinun homoutesi ei loukkaa ketään, eikä tee kenellekään pahaa. Se, että olet mennyt naimisiin naisen kanssa, vaikka olet homo, saattaa loukata sitä vaimoa, mutta silloin se olet sinä itse joka häntä on loukannut, ei homoutesi. Sinä itse olet toiminut väärin, homoutesi ei. Se mitä jossain lukee, se miten joku toinen käsittää raamatun, se mitä joku jossain saarnaa totuutena.. Millään näistä ei ole mitään merkitystä.  On olemassa vain yksi Jumala, ja me olemme tuo kaikki itse. Sinulla on nyt paikka ymmärtää mistä tässä kaikessa on oikeasti kyse. Oikea Jumala sallii kyllä kyseenalaistamisen, sillä Jumala on itse kyseenalaistaminen. Jumala on kaikki.  Jumala on rakkaus, ja se kaikki hyvä mikä meissä on. Jumala on kaikessa mitä maa päällään kantaa, Jumala on armo itselle ja muille.  

Jatkuu

Vierailija
66/77 |
09.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jatkatko edellinen kirjoittaja tätä tarinaasi vai et???

Vierailija
67/77 |
12.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta ihmiset, joita kiinnostaa mitä kukin puuhailee makuuhuoneessaan ja kenen kanssa, ovat hyvin epämiellyttäviä. Jopa perverssejä.

Vierailija
68/77 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi Patrick onkohan sinulla Jumalanpelkoa.Uskallat elää synnissä ja mennä saarnatuoliin.Miten nyt käy.

Vierailija
69/77 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmää nyt täälläkin Patrickille ne tavalliset; "uskovainen, homo..." Eiköhän hän ole jo lapsesta asti kuullut kiusaamista ja huutelua. Epävarmuus myös omasta seksuaalisesta identiteetistä. Vaimo voi olla meitä viisaampi ja antaa anteeksi, sekä näkee hädän toisessa. Toivottavasti he kohtaavat ihmisiä, joilla on ymmärrystä sekä "olkapäätä", josta ammentaa uuteen alkuun. Ajattelen lämmöllä, että nämä ihmiset selviävät ja saavat alkunsa omalle polulle ja elämälle läheistensä kanssa.

Vierailija
70/77 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katoinpa kerran että suuresti muistuttaa Niko Saarista tuo Patrik: puhetyyliltään, eleiltään aj ääneltään vielä enemmän kuin naamaltaan. Ihan ku oisivat suorastaan joitain serkuksia

Vierailija
71/77 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei Patrick Tiainen,

olet rohkea ihminen ja olen sinusta ylpeä. Toivon, että lukisit esikoisromaanini Kapausiinikapina, P Johannes Palo, Bookcover 2018.

Kaikkea hyvää sinulle PJP

Vierailija
72/77 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjan nimeen tuli pieni virhe, pitää olla Kapusiinikapina (kirja vanhustenhuollon kriisistä ja ihmisten suvaitsematomuudesta) PJP

Vierailija
73/77 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
74/77 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli tuli se avioero kuitenkin. Varmaan niin parempi.

Se on surullista, kuinka kauheaa jälkeä tekee tuo "eheytys"harha, luulo että homoseksuaalisuudesta voi muka "parantua". Ei voi.

Kaikkea hyvää Patrickille.

Vierailija
75/77 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
76/77 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
77/77 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tästä opitaan: hihhuliuskonnot ovat pahasta, eikä kenenkään pitäisi niihin ryhtyä.

Useimmiten uskonnot ja heidän edustajansa tavoittelevat valtaa ja vallankäyttöä " alamaisiin".