Oletko vihervasemmistoa vai konservatiivi? HS loi uudet puolueet, kokeile mihin itse kuulut
http://dynamic.hs.fi/2017/puoluekone/
Oma tulos oli konservatiivinen ei-vihreä keskusta.
"He ovat arvomaailmaltaan muuten lähellä konservatiiveja, mutta eroa syntyy suhtautumisessa vihreisiin arvoihin. Tämä joukko ajaa talouskasvua ja pitää sitä hyvinvoinnin kannalta tärkeimpänä asiana, myös ympäristöarvojen ohitse."
"Puolueesi on
konservatiivinen ei-vihreä keskusta
Sen äänestäjien arvot vastaavat 74-prosenttisesti omia arvojasi."
Kommentit (54)
Olen oikeistoliberaali (85%), mikä ei yllättänyt koska juuri niin olen itsenikin luokitellut.
Ei noista tule kuin pahalle tuulelle. Kannata perhettä. Mitä hemmettiä sillä on tekemistä uskonnon tai isänmaan kanssa. Tai kannata kaikkien maiden ja kansojen vapautta rakentaa oma tulevaisuutensa omista lähtökohdistaan. Aikuiset ihmiset. Olet teloitusta vaille valmis äärioikeistolainen konservatiivi.
Liberaali oikeisto 73%:sti, mikä olen aina tiennytkin olevani. Olen aina oudoksunut pelkkää jakoa konservatiiveihin ja liberaaleihin tai oikeistoon ja vasemmistoon.
Vierailija kirjoitti:
http://dynamic.hs.fi/2017/puoluekone/
Oma tulos oli konservatiivinen ei-vihreä keskusta.
"He ovat arvomaailmaltaan muuten lähellä konservatiiveja, mutta eroa syntyy suhtautumisessa vihreisiin arvoihin. Tämä joukko ajaa talouskasvua ja pitää sitä hyvinvoinnin kannalta tärkeimpänä asiana, myös ympäristöarvojen ohitse.""Puolueesi on
konservatiivinen ei-vihreä keskustaMullakin konservatiivinen ei-vihreä keskusta. Olen kyllä aina tiennyt, että olen konservatiivinen. Koti, uskonto ja isänmaa on mulle kuitenkin melko hömpänpömppää, jos kotia ei oteta huomioon.
Konservatiivinen ei-vihreä keskusta. Vaikka sitä halveksutaankin varsinkin Helsingissä, niin mielestäni se on ainoa järkevä vaihtoehto. Sekä vihervasemmisto että konservatiivinen oikeisto ovat mielestäni turhia ääripäitä. Aivan uskomatonta, että Helsingissä ihmiset ovat noin mustavalkoisia.
Vierailija kirjoitti:
Tiedän testejä tekemättäkin olevani 100% vasemmistolainen, sosialisti ja vihreä. Minussa ei ole pisaraakaan konservatiivisuutta tai oikeistolaisuutta.
Pitää toivoa että ei tavata koskaan
Tiesin testiä tekemättäkin (tein sen silti), että kuulun liberaaliin viher-vasemmistoon.
Vierailija kirjoitti:
Konservatiivinen vasemmisto 89%. Ei yllätys, eikä ihme, että on vaikeuksia löytää äänestettävää.
Ihme että täällä ei ole tuollaista puoluetta
Vierailija kirjoitti:
Tiesin testiä tekemättäkin (tein sen silti), että kuulun liberaaliin viher-vasemmistoon.
Ikävä että vanhempasi ei kasvattanut sinua. Eihän se sinun vikasi ole mutta hyvin ikävää nähdä miten eksynyt ihminen on.
81% Konservatiivinen ei-vihreä keskusta
Kauimpana Vihreistä arvoista, mikä pitää paikkansa ehdottomasti!
M40
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ikävä että vanhempasi ei kasvattanut sinua. Eihän se sinun vikasi ole mutta hyvin ikävää nähdä miten eksynyt ihminen on.
Syy on siinä, että nuorisotyöttömyydestä huolimatta, viimeiset 1,5 sukupolvea ovat eläneet maailmassa, jossa ei ole tarvinnut huolehtia omasta selustastaan. Oma elämä on ollut enemmän tai vähemmän suojattua, joten ideologiseen elämänasenteeseen on ollut mahdollisuus. On ollut varaa halata maailmaa ja olla hyvä ihminen, koska yhteiskunta ja/tai vanhemmat ovat turvanneet selustan.
Puolueesi on
liberaali vihervasemmisto
Sen äänestäjien arvot vastaavat 92-prosenttisesti omia arvojasi.
Ei kyllä tullut yllätyksenä.
91% Liberaali oikeisto. Liberaali oikeisto ajaa samankaltaisia arvoja kuin vihervasemmisto, mutta uskoo yksilöön ja yksityisiin yrityksiin. Tuloerot ja valinnanvapaus ovat tärkeitä arvoja.
Vierailija kirjoitti:
Tuosta puuttuu ei-vihreä arvoliberaali vasemmisto. Sain tulokseksi arvoliberaali vihervasemmisto 80% vaikka vastustan vihreitä arvoja.
Mikä nykypuolueista on lähinnä konservatiivia?
Onko puoluetta, joka kannattaa perustuloa, huolehtii hyvinvointivaltion perusteista (julkinen terveydenhuolto, koulutus, vanhustenhuolto, kirjastot...), ajaa tasa-arvoa mutta tiukentaisi maahanmuuttopolitiikkaa (muttei suhtautuisi rasistisesti maahanmuuttajiin)?
Mikä nykypuolueista on lähinnä konservatiivia?
Onko puoluetta, joka kannattaa perustuloa, huolehtii hyvinvointivaltion perusteista (julkinen terveydenhuolto, koulutus, vanhustenhuolto, kirjastot...), ajaa tasa-arvoa mutta tiukentaisi maahanmuuttopolitiikkaa (muttei suhtautuisi rasistisesti maahanmuuttajiin)?
Vierailija kirjoitti:
Konservatiivinen vasemmisto 89%. Ei yllätys, eikä ihme, että on vaikeuksia löytää äänestettävää.
Persut on (tai pikemminkin oli) konservatiivinen vasemmistopuolue. Nythän siitä muotoutui äärioikeistopuolue yhdessä yössä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Persut on (tai pikemminkin oli) konservatiivinen vasemmistopuolue. Nythän siitä muotoutui äärioikeistopuolue yhdessä yössä.
Persut ole vasemmistoa nähneetkään.
Miksi tekisin äärivasemmistolaisen lehden ideologia testiä?