Miksi monet antaa pojan hiusten kasvaa?
Parilla kaverilla on 4v ja 2 v pojat ja niiden hiuksia ei ole leikattu ikinä. Hiukset on jo puoliselkään ja nostetaan "söpölle" nutturalle kun syödään. Muuten on auki ja joskus letillä.
Miksi?
Onko tämä sitä sukupuolineutraalia hömpötyskasvatusta?
Kommentit (36)
No miksi ei? Tavat ja muodit muuttuu, sehän on aivan päivänselvää. Muinoin on pojat puettu mekkoon, ainakin ylhäissukuiset pojat, mutta enää sitä ei tehdä koska tavat ja tyyli ovat muuttuneet.
Itse aloin kasvattaa fledaa 13-vuotiaana kun aloin kuunnella/diggailla rokkia ja metallia. AP:lle varmaan helpotus etteivät hiukseni ole koskaan kasvaneet kovin paljon yli hartioiden. Jos kaljuuntuminen joskus tulee niin todennäköisesti vedän kaljuksi.
Ihan samasta syystä kuin tytönkin. Mielestäni pitkä tukka on kaunis. Eikä poika ole koskaan halunnut lyhyttä tukkaa. Nyt 15 v ja tukka paksu ja yltää tuonne pitkästi yli puolen selän.
Mitä? Oletko kateellinen että kaverisi pojat on söpöjä? Voi herran jestas taas mitä aloituksia.
Hmm, jos oma poikani joskus sanoo haluavansa kasvattaa pitkän tukan niinkuin isällään, en näe syytä kieltää. Tämä tosin ei ole ajankohtaista vielä toviin kun lapsi ei ole vielä edes syntynyt. :D
Mitä se sukupuoli tukan pituuteen liittyy? Meillä on oikein poikamaiset pojat ja poikamainen kasvatuskin ollut, ja silti on pitkät tukat, eivät itse halua että leikataan.
Meidän pojan tukkaa ei ole leikattu ikinä,ylettää perseeseen,ikää 5v,yhdelläkään tytöllä ei ole tarhassa yhtä pitkää tukkaa.
Meillä pojalla oli lyhyet hiukset 5 vuotiaaksi saakka, sitten ilmoitti että haluaa heviletin, poika nyt 12 vuotias ja hiukset yli puolen selän. Itse hoitaa ne ja ovat hyväkuntoiset niin miksi ei saisi pitää pitkiä hiuksia
Minun pojallani on ihanan tummat ja paksut hiukset, hyvin harvinaiset suomalaisilla lapsilla. En todellakaan anna kyniä niitä, vaan hulmuta valloittavana surffitukkana.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole keksitty keinoa pysäyttää hiusten kasvua.
Sakset.
Olen kanssa ihmetellyt tätä. Mun kaksivuotiaalla on todella nätti tukka. Paksu ja kiiltävä. En viitsi leikata, etenkin kun on todella suloinen pitkän tukkansa kanssa. Hiuksissa on kuitenkin koko ajan maalia tai ruokaa tai muuta möhnää. Lisäksi on todella inhottavaa yrittää lyhentää kaksivuotiaan tukkaa saksilla tasaiseksi.
Olen monta kertaa miettinyt, että jos olisi poika, olisi helpompaa. Voisin ottaa lapsen pään kainaloon, ajella sen koneella (en ihan millin siiliksi silti). Maalissa, ruuassa ja muussa lilluvat hiukset olisivat historiaa ja pää hetkessä siistitty. Ja ihmettelen siis suuresti, miksi joku viitsii tuon ikäisellä pojalla pitää pitkää tukkaa, kun ei ole ns. pakko.
M23 kirjoitti:
Itse aloin kasvattaa fledaa 13-vuotiaana kun aloin kuunnella/diggailla rokkia ja metallia. AP:lle varmaan helpotus etteivät hiukseni ole koskaan kasvaneet kovin paljon yli hartioiden. Jos kaljuuntuminen joskus tulee niin todennäköisesti vedän kaljuksi.
Sama täällä, ikävä moshaus tukkaa mutta pakko kai se on olla aikuinen :)
M24
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole keksitty keinoa pysäyttää hiusten kasvua.
Sakset.
Ja sittenkö hiusten kasvu loppuu?
Ainakin yksi äiti halusi kovasti tyttären. Ja nyt pikkupojalla on nätit pitkät hiukset
Miksi ei? Meidän poika halusi kasvattaa pitkän tukan kun isilläkin on, niin antaa kasvaa.
En näe syytä miksi ei.