SKAM -keskusteluketju (vol.2)
Päätin laittaa toisen keskusteluketjun pystyyn. Eiliset ongelmat eivät ole aikaisemmasta ketjusta poistuneet, vaan viestit edelleen katoavat saman tien, kuin ne sinne kirjoittaa. Katsotaan, jos tässä toimisi paremmin keskustelu.
Kommentit (1830)
Vierailija kirjoitti:
Lopun osasi aavistaa jo siinä vaiheessa kun Yousef tuli sinne ja näytettiin hänen ja Sanan välinen katsekontakti. Oli aika paljon kylmempi Yousefin osalta kuin mitä ollaan totuttu näkemään. En keksi muuta selitystä kuin että velikulta-eliaksella on näppinsä pelissä. Joko niin että on kertonut valheita Sanasta/Sanan ajatuksista Yousefia kohtaan tai sitten laittanut jotku ukaasit että jos tuo juttu siskoni kanssa ei lopu niin tää kaverisuhde on sitten tässä jne. ja Yousef ajatellu että paras tapa päästä yli on vetää peli totaalisen poikki. Niinhän Sanakin teki silloin kun kuuli ettei Yousef ole uskossa. Vai mitä te ootte mieltä, millä selitätte, nimenomaan sen kylmän katseen?
Mä oon samaa mieltä tosta Elias-teoriasta, ei tota oikein muuten voi selittää.. TAI.. no nyt tuli ihan puskista tämmönen ajatus, kun se viesti tuli Sanan äidiltä.. entä jos Sanan äiti on sanonut Yousefille että loppuu se vehtaaminen Sanan kanssa tai ei oo enää asiaa Eliaksen kanssa kaveerata heidän luonaan. Mutta luulis että katseessa olis sitten ollut surumielisyyttä tms. Mä kallistun siihen, että Elias puhunut pahaa Sanasta.
Vierailija kirjoitti:
Miks tästä poistu hirvee kasa uusia viestejä???
No nyt ne näkyykin, vissiin vaan lagaa taas tämä ketju.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi nää klipit tuli ajoissa ja ehdittiin purkaa vitutusta edes osaks tänne. :D Oikein kiva, jos olis tullu vasta ybdentoista aikaa tai jälkeen Suomen aikaa..
Mä mietin just ihan samaa! :D Vielä kymmenen minuuttia aikaa purkaa täällä, ei kyllä riitä, ei varmaan tuu unikaan ihan heti tän päivän klipin jälkeen!
Ja minä myös! Kiitos kaikille taas tämän illan spekuloinneista! En olisi pystynyt pureksimaan tämän illan klippiä yksin! :D Vieläkin melkein tärisyttää, kun katsoo tuota klippiä. Ehkä ihan hyväkin tuo tauko toisaalta tähän väliin, niin ehtii verenpaine normalisoitumaan ennen seuraavia koitoksia. :D Huomenna jatkakaamme!
Mä oon koko ajan vakuuttuneempi siitä, että se Evenin suhde onkin ollut Eliaksen kanssa! Luulen et Yousef ei tiedä asiasta kaikkea, Mikael on ottanut syyn niskoilleen, että Elias ei paljastu.
1/3
Okei. Olen samaa mieltä siitä, että Elias ei ole vienyt Yousefille sellaista viestiä, minkä Sana olisi halunnut. Se on ainut selitys sille, kuinka vihainen Yousef oli heti Sanan nähdessään. Meikäläisen teoria: Elias on homo, rakastunut Yousefiin ja sabotoi Sanan mahdollisuudet Yousefiin, koska on tästä mustasukkainen.
Vinkki 1: Eskild kertoi bileissä Chrisille ja Sanalla, että Elias olisi ollut kiinnostunut iskuyrityksistä, ellei olisi oksentanut ja Eskildhän on ennenkin ollut oikeassa piilohomoista. Vinkki 2: Kun katsoo sitä viimeisintä Briskeby-videota, niin Elias itse asiassa voi ihan hyvin laulaa siinä Yousefille sitä ”mitä kauniissa mielessäsi liikkuu, en saa sinua pois mielestäni”. Ehkä videon tarkoituksena olikin vihjata Eliaksen tunteista Yousefia kohtaan. Eliashan siinä eniten fiiliksellä ja sanat ulkoen biisiä laulaa tuijottaen samalla Yousefiin päin.
Eliaksen homous voisi selittää myös sen, miksi Elias oli valmis tuhoamaan Sanan ja Yousefin välit: ei kestä nähdä Yousefia oman siskon kanssa, koska hänellä on itsellään tunteita Yousefia kohtaan. Keittiökohtaus saa siis tässä myös uuden säväyksen. Elias tuli keskeyttämään Yousefin flirttailun Sanan kanssa, koska oli mustasukkainen.
Vinkki 3: Eliaksen homous voisi selittää, miksi juuri Eliakselle tuli tappelua Isakin kanssa. Ehkä se homous onkin Eliakselle arka paikka eikä Mikaelille. Isak saattaa myös tietää Eliaksen homoudesta, jos on esm. nähnyt tämän niissä homobaareissa, joissa kävi ennen Eveniä.
2/3
Ja homous ja sen kanssa kamppailu Isakin tapaan olisi oikeastaan ainut syy, minkä kuvittelisin Sanan pystyvän antamaan anteeksi veljelleen. Jos siis Elias tosiaan oli se, joka Yousefin käsityksen sai noin kylmäksi Sanaa kohtaan. Tämä menisi yksiin myös sen kanssa, kuinka neloskausi peilailee muita kausia. Elias tuhoaa mustasukkaisuudessaan kaverin ja sisarensa suhteen, aivan samoin kuin Isak tuhosi mustasukkaisuudessaan Jonaksen ja Evan suhteen.
Tästä päästäänkin siihen, että Elias luultavasti ei ole missään vaiheessa ollut kiinnostunut Noorasta, esittänyt vain. Joten ehkä Elias väittikin Yousefille, että Sana kutsui Yousefin bileisiin, koska Sana halusi järjestää Nooran yhteen Yousefin kanssa. Elias on voinut esittää asian Yousefille niin, että Sana haluaa päästä Yousefista eroon.
Yousefin työntäminen Nooran syliin Yousefin tunteista välittämättä oli ainakin minulle se teko, minkä itse ajattelin loukkaavan kaikkein eniten Yousefia. Yousef on niin selvästi rakastunut Sanaan ja myös osoittanut tunteensa Sanalle, että jos Sana hänen tunteistaan hyvin tietäen järjestäisi Yousefille jonkun toisen naisen, se varmasti loukkaisi ja satuttaisi ja saisi Yousef reagoimaan arvaamattomasti.
3/3
Sanahan sanoi Eliakselle, että Yousef ”seurasi” häntä kotiin Nooran luota. Voisiko siis olla niin, että Elias sai tämän kuulostamaan Yousefille siltä, että Sana kokee Yousefin lähestymiset ärsyttävänä ja lapsellisina, muttei kehtaa sanoa suoraan, joten pyysi Eliasta tuomaan Yousefin mukanaan, jotta voi heivata hänet Nooralle? Se selittäisi, miksi Yousef oli niin loukkaantuneen ja vihaisen oloinen Sanalle heti tullessaan, miksi ei ottanut mitään kontaktia Sanaan, vaan käveli vain kylmästi ohi, ja miksi Yousef on selvästi mukana Nooran suutelemisessa. Nooran suutelemisenhan taas selittää se, että hän hakee laastaria Williamin takia.
Tämä olisi ainut selitys, jonka vois mielestäni kääntää niin, että Yousef ei ole täysi kusipää. Se selittäisi sen, miksi meni ja suuteli nimenomaan Nooraa, Sanan parasta ystävää. Uhmalla ja vihapäissään teki juuri niin kuin ajatteli Sanan haluavan. Ajatteli, että Sana että on naureskellut hänen kustannuksellaan ja yrittänyt samalla selän takana puskea kaverilleen…
Mutta mikä voisi selittää Yousefin kummallisen käytöksen muutoin tuona iltana? Miksi Yousef ei mennyt auttamaan Eliasta vaan lähetti Sanan tappelun keskelle? Miksi Yousef jäi baariin, jos hän kerran on niin hyvä tyyppi kuin Elias sanoi? Eikö hän olisi kaiken järjen mukaan mennyt itse erottamaan riitapukareita eikä lähettänyt Sanaa yksin selvittämää poikien tappeluita? Ja mitä ihmeen säätämistä siinä oli ennen sitä tappelua? Yousef meni jotain selittämään Eliakselle osoittaen ulos. Mitä siinä tapahtui???
Ehkä yousef tarkoituksella järjesti sen tappelun! Oikeastaan alan jo toivoa, ettei Sana joudu hänen kanssaan yhteen... Mutta mistä puolivälin klipistä puhuitte, onko se eri kuin eilinen?
Vierailija kirjoitti:
Ehkä yousef tarkoituksella järjesti sen tappelun! Oikeastaan alan jo toivoa, ettei Sana joudu hänen kanssaan yhteen... Mutta mistä puolivälin klipistä puhuitte, onko se eri kuin eilinen?
Mä uskon edelleen siihen, että Yousef todella rakastui Sanaan. Tämä on nyt se puolivälin isku suoraan mahaan, joka tekee kipeää. Elias tai joku muu on onnistunut jollakin tapaa saamaan Yousefin halveksumaan Sanaa ja Yousef käyttäytyy nyt miten sattuu.
Sana on ollut niin häilyvä Yousefia kohtaan, että sinänsä ymmärrettävää, että Yousef uskoo, jos esim. Elias väittää Sanan vain haluavan hänen jättävän hänet rauhaan... Mutta mitä tahansa Elias ehkä on sanonut, se on ollut jotain todella tylyttävää, koska muutenhan Yousef vain jättäisi Sanan rauhaan eikä suutelisi Noora takaisin.
Sana sanoi, että rukoukset ja muut uskonnolliset rituaalit auttavat häntä fokusoimaan kaaoksenkin keskellä, mikä on tärkeää ja saavuttamaan mielenrauhan. Yousef taas oli sitä mieltä, ettei tarvitse uskontoa voidakseen olla hyvä ihminen. No nyt ainakin Yousef reagoi todella radikaalisti siihen, mitä nyt sitten onkin saanut kuulla Sanasta. Saa nähdä joutuuko kovinkin katumaan hätäistä reaktiotaan. Ja saa nähdä, miten Sana reagoi. Toivois melkein, että laittaa kunnolla tuulemaan. Mutta toisaalta saattaa myös ruokoilla, ja etsiä sisäistä rauhaa ja sitä kautta, ns. nousta yläpuolelle. Voitaisko tällä pedata myös Yousefin mahdollista uskoontuloa? Kämmii niin pahasti Sanan suhteen, ettei kestä... Koska kyllähän tuo tuntuu siltä, että halusi loukata Sanaa. Eli käyttäytyi juuri niin kuin ei pitänyt.
Yousef ei reagoinut oikein mitenkään Eveniin, vaikka luopui uskosta tämän takia. Eikö se ole vähän outoa? Mikael oli sen sijaan kyllä häipännyt heti takavasemmalle kun näki Evenin. Elias näytti vakavalta, ja kiinnitti Yousefin huomion Eveniin. Adam ja Mutta eivät reagoineet mitenkään.
Ehkä Yousef halusi tehdä Sanan kateelliseksi ja saada paljastamaan tunteensa? Huono tapa kyllä... Todella erikoista ja nyt tarina ei varmaan etene tauon jälkeen kunnolla. Fokus bussi jutuissa: mitä muut tytöt tekevät kun Sana heitetään ulos, kääntyvätkö kaikki Sanaa vastaan ja tulee Noorasta ja Yousefista jotain? Sana ansaitsee parempaa ❤️
Vierailija kirjoitti:
Tuskin. Kun Yousef kävelee moikkaamatta Sanan ohi Eliaksen ja Adamin luo, niin he vaikuttavat jo tiirailevan, mitä ihmettä ulkona tapahtuu. Adam näyttää kehottavan Yousefia katsomaan ulos. Eli se tappelu on varmaan jo alkanut, Elias menee sinne ja sen jälkeen Yousef tulee hakemaan Sanan. Mikaelhan tuli sisälle, mutta oli poistunut ilmeisesti ulos heti kun näki Evenin lavalla. Samoin Mutta ei ole tuossa vaiheessa sisällä muiden kanssa, vaan varmaankin ulkona Mikaelin kanssa...
Tuli mieleen, että nythän Sanalla olisi muuten hyvä syy käyttää sitä Nooran sähköpostia kostonhimoissaan!
Noorahan jäi Yousefin seuraan Sanan lähdettyä aika sekalaisessa tunnelmassa, mitä jos se kertoi Yousefille että Sana on aina valehdellut hänelle etc, ja Yousef tulkitsi tämän väärin ja ajatteli Sanan valehtelevan itselleenkin, ja tämän seurauksena halusi ottaa selvää Sanan tunteista suutelemalla Nooraa?
Miks tästä poistu hirvee kasa uusia viestejä???