SKAM -keskusteluketju (vol.2)
Päätin laittaa toisen keskusteluketjun pystyyn. Eiliset ongelmat eivät ole aikaisemmasta ketjusta poistuneet, vaan viestit edelleen katoavat saman tien, kuin ne sinne kirjoittaa. Katsotaan, jos tässä toimisi paremmin keskustelu.
Kommentit (1830)
Vierailija kirjoitti:
muumi123 kirjoitti:
Sori jos on jo sanottu aiemmin, mutta semmonen anekdootti, että Sana tykkäs siitä Evenin laittamasta "instarape"-kuvasta. :) <3 Joku myös huomautti että Sanalla on ihan erilaiset reaktiot pariskuntiin. Magnus&Vilde aiheuttaa hänessä lähinnä ärsyyntymistä ja inhoa, mutta tuon instatykkäyksen lisäksi hymyilee aina aidosti ja lämpimästi Evakin nähdessään. :) Koska tunnistaa tosirakkauden (ja feikin) ;P
Mä kyllä ymmärrän tuon Sanan suhtautumisen, käyttäytyyhän noi pariskunnat ihan eri tavalla. Mua itseänikin ärsyttää pariskunnat, jotka julkisesti kovaan ääneen puhuu jotain kahdenkeskisiä seksijuttujaan ja nuoleskelee siihen malliin, että muille tulee vaivautunut olo. Isakin ja Evenin käytös keskenään on ihan erilaista kuin Vilden ja Magnusin, yleensähän Isak ja Even nimenomaan lopettaa pussailunkin heti kun muuta porukkaa tulee paikalle.
Mä toivon, että Vilde ja Magnus jokatapauksessa pysyis yhdessä! Mun mielestä ne on jotenkin yhteensopiva pariskunta. Toki eipä toi niiden suhde vaikuta ihan yhtä syvälliseltä kuin vaikka Isakin&Evenin tai Nooran&Williamin, mutta toivon, ettei totakin soppaa aleta nyt tässä loppuvaiheessa enää sekoittamaan!
Olen just samaa mieltä että nämä kaksi pariskuntaa käyttäytyy ihan eri tavalla ja siksi kaverit reagoivat eri tavalla. Evak tosiaan huomioi muut kun ne tulee paikalle eivätkä vain keskity toisiinsa ja toistensa nuoleskeluun ihan kuin muita ei olisikaan. Vilden ja Magnusin tyylisiä pariskuntia on suhteellisen ärsyttävä seurata oikeessa elämässäkin :D
Vierailija kirjoitti:
Hyviä vastauksia! Mun ehkä suosikki Evak kohtaus. Mulla olis täällä pillimehuina vadelmaa, päärynää ja metsämansikkaa! ;-D
Jes kerrankin voitin jotain! Pistä mansikka tulemaan :)
Aika moni hyvä kohtaus muuten käy sarjassa keittiössä!. Tai ikkunalaudalla :D
Ugh, niin paljon vastaamattomia kysymyksiä. Oon viimeks kehitelly näin paljon teorioita kun Lost vielä tuli telkkarista. :) Miten ihmeessä simppeli teinisarja voi näin ajatuksia herättävä?! :'D
Anyways, hitot Noorhelmistä ja Evakista. Mä haluun tietää mikä juttu Evan ja P-Chrisin välillä on/oli. Miks Chris oli siellä Kosegruppin joulubileissä vaikka se ei ees kuulu koko ryhmään ja se oli jo valmistunut?! Joko penetrator oli bilettämisen takia mokannut kokeet (tai kurssit suorittamatta, mikälie norjan koulusysteemi onkaan) tai sitten se oli siellä vaan Evan poikaystävänä... Mutta ottaen huomioon, että Jonas kävi Chrisin kimppuun (awkward...) niin luulis, että Eva välttelis tilanteita joissa ne kaksi vois ottaa yhteen. Tai sitten se olikin Evan suunnitelma: saada Jonas mustasukkaiseksi (drama!). Ehkä suunnitelma ei toiminutkaan koska Eva vaikutti surulliselta yksin istuessaan just ennen kun Isak tuli pyytämään anteeksi Evan ja Jonaksen suhteen rikkomista.
Muistan kun katoin ekan kerran sitä kohtaa jossa Eva ja Chris suutelee siellä Halloween bileissä ja mietin pitkään, että miksi tää kohtaus on niin tuttu. Vasta tokassa kaudessa kun Eva ja Noora puhuu Williamista ja Eva mainitsee Gossip girlin... Ding!Ding!Ding! No tietysti! Chuck ja Blair! Piti heti kaivaa kyseinen kohtaus youtuben syövereistä.
Molemmissa famous fuckboy lohduttaa tyttöä suhteen hajoamisesta, Blairin ja Evan melkein yhtenäinen vaatetus, suutelu sängyllä, kolmas osapuoli joka saapuu paikalle jne...
Muistaakseni oli toinenkin samankaltainen kohtaus, mutta siihen en jaksanut etsiä klippiä. Eli se missä Eva soittaa Chrisille kun Jonas tulee vierailulle ja kutsuu Chrisiä "äidiksi". Gossip girlissä oli ihan samankaltainen kohtaus missä Blair on Naten kanssa ja kun Chuck soittaa, Blair vastaa: Hi mom.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyviä vastauksia! Mun ehkä suosikki Evak kohtaus. Mulla olis täällä pillimehuina vadelmaa, päärynää ja metsämansikkaa! ;-D
Joku Skam-sivujen kommenteissa esitti keittiöteorian, joka selvästi ennustaa onnellista loppua myös Sanalle ja Yousefille:
1. kausi: Eva yksin keittiössä keittelemässä spagettia -> päätyy yksin myös lopussa
2. kausi: Noora ja Willian yhdessä keittiössä tekemässä kaakaota -> päätyvät yhteen kauden lopussa
3. kausi: Isak ja Even tekevät yhdessä lämpimiä voileipiä -> päätyvät yhteen
4. kausi: Sana ja Yousef kuorivat keittiössä yhdessä porkkanoita -> todellakin päätyvät yhteen!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keittiö on sielu. Lähetän mansikkaa sulle! ;-)
Vierailija kirjoitti:
Ugh, niin paljon vastaamattomia kysymyksiä. Oon viimeks kehitelly näin paljon teorioita kun Lost vielä tuli telkkarista. :) Miten ihmeessä simppeli teinisarja voi näin ajatuksia herättävä?! :'D
Anyways, hitot Noorhelmistä ja Evakista. Mä haluun tietää mikä juttu Evan ja P-Chrisin välillä on/oli. Miks Chris oli siellä Kosegruppin joulubileissä vaikka se ei ees kuulu koko ryhmään ja se oli jo valmistunut?! Joko penetrator oli bilettämisen takia mokannut kokeet (tai kurssit suorittamatta, mikälie norjan koulusysteemi onkaan) tai sitten se oli siellä vaan Evan poikaystävänä... Mutta ottaen huomioon, että Jonas kävi Chrisin kimppuun (awkward...) niin luulis, että Eva välttelis tilanteita joissa ne kaksi vois ottaa yhteen. Tai sitten se olikin Evan suunnitelma: saada Jonas mustasukkaiseksi (drama!). Ehkä suunnitelma ei toiminutkaan koska Eva vaikutti surulliselta yksin istuessaan just ennen kun Isak tuli pyytämään anteeksi Evan ja Jonaksen suhteen rikkomista.
Muakin häiritsee kun on jätetty noin hämärän peittoon tuo Evan ja Chrisin suhde! kakkoskauden tekstiviesteissä puhuttiin aiheesta vähän: joku kysyy mitä heidän välillä on ja Eva vastaa "just friends" johon tyttö-Chris sanoo: ... with benefits, ja Eva myöntää että ovat olleet sängyssä. Että varmaan oli sitten Evan pyytämänä siellä joulujuhlissa, ja nytkin neljännen kauden ekassa klipissä Eva mainitsee Chrisin eli ovat yhteyksissä. Mutta eivät yhdessä kumminkaan, Eva on sinkku. Varmaan näyttelijä Hermanin kiireiden takia ei Chrisille ole voitu kirjoittaa isompaa roolia, mutta olisi silti ollut kiva kuulla mitä kaikkea heidän välillä on tapahtunut.
Ootteko huomanneet miten hahmojen persoona muuttuu kun näkökulma vaihtuu?
Esim. Evan kaudella Sanasta sai vähän ilkeät vibat (käski Evaa eroamaan poikaystävästään, tykkäs P-Chrisin kuvista Evalta lupaa kysymättä ja käski sen vastata flirttailevasti kun Chris vastaa, kielsi Vildeä puhumasta jne.) Noora taas oli Evan silmin tosi cool ja itsevarma. Jonas oli salaileva ja otti huonosti Evan tunteet huomioon (valehteli, pilkkas huonoa koulumenestystä ja Evan yksinäisyyttä)
Isakin kaudella tytöt nähtiin ärsyttävinä: Eva oli kännissä joka bileissä, Nooran paluu ja hajonnut suhde ärsytti Isakia, Sana oli kiristäjä ja en ees aloita siitä miten Isak kohteli Emmaa. Katsojat saatiin vihaamaan Sonjaakin, vaikka sekin vaan tahtoi Evenin parasta. Isakille Jonas oli empaattinen ja superhyvä kaveri.
Joten nyt kun ihmiset valittaa, että hahmosta on tullut sitä ja tätä (Eva on juoppo! ja Noora ei oo enää cool!) niin voisivat ajatella, että todellisuudessakin jokainen näkee ihmisen eri tavalla ja Julie on nerokkaasti tuonut sen esille.
Nyt oikeesti! Perjantain klippi oli niin ihana ja nyt ei mitään mainintaa Yousefista lauantaiaamun jälkeen, käy tuskaiseksi tämä odottelu ja vähän epäuskottavaa myös ettei mitään yhteydenpitoa heidän välillä?
Kuka on tämä alapeukuttaja on? Miksi hän lukee ketjua ja systemaattisesti dissaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Du får meg till å kjøre meg opp
Det e ingenting som kan kjøre meg ned
Du får alt till å sprenge i kok
De ingen andre eg gjør der her medPillimehun voittaa se joka ensimmäisenä tietää minkä kohtauksen taustalla soi tämä biisi. Kuka se esittäjä oli ja mitä roolihenkilö sanoi toiselle.
Gabrielle - 5 fine frøkner. Isak ja Even keittiössä, jaksossa 8.
Ja soi myös ekassa kaudessa taustalla kun P-chris ja Eva on siellä Halloween bileissä ja päätyvät suutelemaan. :D
En nyt oikeen ymmärrä sitä, et ku kouluhan niillä loppuu toukokuun lopussa varmasti tai siis kesäloma alkaa niin mitä ne sit näyttää kesäkuussa? Tai siis kun ainakin 10 jaksoo tulee eli ainakin 5 vielä jäljellä ni väkisinkin kausi menee kesäkuun puolelle.. ideahan skamissa on just se et se pyörii sen koulun ympärillä, mut kai ne nyt sit vaa näyttää mitä ne kesällä tekee ?
Vierailija kirjoitti:
En nyt oikeen ymmärrä sitä, et ku kouluhan niillä loppuu toukokuun lopussa varmasti tai siis kesäloma alkaa niin mitä ne sit näyttää kesäkuussa? Tai siis kun ainakin 10 jaksoo tulee eli ainakin 5 vielä jäljellä ni väkisinkin kausi menee kesäkuun puolelle.. ideahan skamissa on just se et se pyörii sen koulun ympärillä, mut kai ne nyt sit vaa näyttää mitä ne kesällä tekee ?
Kesähäät?
No ei vais. Kyllähän noita klippejä tulee koulun ulkopuoleltakin. Eli siinä mielessä ei tule olemaan ongelma. Ja varsinkin jos loppujaksoissa Sana on yhä enemmän tekemisissä Yousefin kanssa, niin on ihan luonnollista, että klipit eivät liity koulumaailmaan.
Vierailija kirjoitti:
Joten nyt kun ihmiset valittaa, että hahmosta on tullut sitä ja tätä (Eva on juoppo! ja Noora ei oo enää cool!) niin voisivat ajatella, että todellisuudessakin jokainen näkee ihmisen eri tavalla ja Julie on nerokkaasti tuonut sen esille.
Joo, näkökulma vaikuttaa, mutta kaikkea ei voi sen vaihtuvan POVin piikkiin laittaa, vaan ihan suoraan Julien laiskan kirjoittamisen piikkiin. Varsinkin tällä kaudella.
Vierailija kirjoitti:
Norjassa kesäloma alkaa kesäkuun puolessa välissä.
Mua jotenkin säälittää Eva. Eva oli se, joka ystävystyi Nooran kanssa, ja nyt hänet on jotenkin jätetty ihan ulkopuolelle koko kaveruudesta. Sana ja Noora hengaavat lähinnä keskenään. Sillä oli jotenkin surkea ilme siinä koulun pihallakin kun näki, että Nooralla ja Sanalla on joku oma juttu meneillään, josta eivät kerro muille. :(
Vierailija kirjoitti:
Mua jotenkin säälittää Eva. Eva oli se, joka ystävystyi Nooran kanssa, ja nyt hänet on jotenkin jätetty ihan ulkopuolelle koko kaveruudesta. Sana ja Noora hengaavat lähinnä keskenään. Sillä oli jotenkin surkea ilme siinä koulun pihallakin kun näki, että Nooralla ja Sanalla on joku oma juttu meneillään, josta eivät kerro muille. :(
Mä taas tulkitsin Evan ilmeen lähinnä aidosti vaivaantuneeksi tai pahoillaan olevaksi Sanan ja Nooran puolesta, kun he eivät pystyneet osallistumaan lainkaan yhteiseen bilehehkutukseen. Mulla on tullut Evasta muutenkin fiilis, että se on sellainen kaikkien kaveri, joka tulee hyvin juttuun kaikkien kanssa. Mun mielestä se on tuossa tyttöporukassakin se, joka on kaikkein luonnollisimmissa väleissä jokaisen kanssa.
Ei siinä, tykkäsin kyllä ykkös- ja kakkoskaudella siitä, kuinka Eva ja Noora tuntuivat olevan toisilleen hyvin läheiset ystävät. Toisaalta tykkään myös nyt Sanan ja Noorankin ystävyydestä. :)
Vierailija kirjoitti:
Ootteko huomanneet miten hahmojen persoona muuttuu kun näkökulma vaihtuu?
Esim. Evan kaudella Sanasta sai vähän ilkeät vibat (käski Evaa eroamaan poikaystävästään, tykkäs P-Chrisin kuvista Evalta lupaa kysymättä ja käski sen vastata flirttailevasti kun Chris vastaa, kielsi Vildeä puhumasta jne.) Noora taas oli Evan silmin tosi cool ja itsevarma. Jonas oli salaileva ja otti huonosti Evan tunteet huomioon (valehteli, pilkkas huonoa koulumenestystä ja Evan yksinäisyyttä)
Isakin kaudella tytöt nähtiin ärsyttävinä: Eva oli kännissä joka bileissä, Nooran paluu ja hajonnut suhde ärsytti Isakia, Sana oli kiristäjä ja en ees aloita siitä miten Isak kohteli Emmaa. Katsojat saatiin vihaamaan Sonjaakin, vaikka sekin vaan tahtoi Evenin parasta. Isakille Jonas oli empaattinen ja superhyvä kaveri.
Ihan totta tämä. Mutta kyllä se silti harmittaa, kun ehtii tykästyä hahmoihin ja sitten seuraavalla kaudella ne onkin erilaisia... Vaikka se olisikin ihan tarkoituksella tehty ja vaan taitavaa näkökulman käyttöä :/
Vierailija kirjoitti:
Netissä pyöri pätkä, jossa Cengiz Al (Yousef) soittaa pianoa ja Herman Tømmeraas (P-Chris) laulaa. Molemmat vielä tosi hyvin. Osaakohan tuo Cangiz laulaa itsekin? Mietin, kun perjantaina on tulossa se Karaokebile-klippi, niin laulaisko Yousef siellä Sanalle, ja porukat ehkä alkavat huomata heidän välillään olevan jotakin.
https://olieolieoxnfree.tumblr.com/post/160056583212/yousef-and-penetra…
puhutko tästä videosta? tuo musiikki tulee nimittäin nauhalta, pojat eivät oikeasti soita/laula tässä :-)
NRK:n sivuilla lukee, että viides jakso tulis nettiin vasta 20:55. NRK ei oo kuitenkaan maailman luotettavin paikka ennen perjantaita, ja ne ehtii tänkin aikataulun muuttamaan vielä moneen kertaan, jos tarve vaatii. Mutta vois ehkä odottaa, että se perjantain klippi tulee vähän myöhemmin kuin on totuttu.
Perfekto. Biisin nimikin on oikein!