Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä ikäisenä aloitte laittamaan ruokaa?

Vierailija
02.05.2017 |

Minkä ikäisenä aloitte tehdä ensimmäisiä ruokianne itse?
Tein ensimmäiset ruoat 6 v. olivat erilaisia puuroja ja vellejä. Niitä oli kiva keitellä.

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienrnä tein kotona yksinkertaisia hommia kuten salaattia ja paistoin munia ja lättyjä.

Kouluikäisenä kokeiltiin äidin kanssa reseptejä. Ja kun äiti oli iltavuorossa ja isä myöhään töissä, saatoin ohjeiden mukaan tehdä jotakin helppoa iltaruokaa.

Mutta en nyt noita oikeasti miksikään ruuanlaitoksi kutsuisi. Minusta ruuanlaittoon kuuluu suunnittelu, ainesten hankkiminen ja itsenäinen toteutus, ja se alkoi vasta, kun muutin 18-vuotiaana kotoa opiskelemaan.

Vierailija
22/26 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulun kotitaloustunnilla opin jotain, mutta en uskaltanut tehdä samaa kotona, kun pelkäsin että raaka-aineeet menee pilalle. Jotain hyvin alkeellista tein lukioon mentyäni, kun olin muuttanut pois kotoa. Lapsuudenkodissa ei ollutkaan oikein soveliasta itsekseen häärätä äitipuolen keittiössä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

13-vuotiaana tuli ensimmäiset ateriat ja piirakat. Vähän myöhenmin aloin tekemään mokkapaloja, muffinsseja, kakkuja jne

Vierailija
24/26 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala-asteikäisenä osasin tehdä puuroja, tehdä kastikkeen, keittää perunoita ja paistaa munakkaan.

Äiti oli ravintolakeittiössä töissä ja opin häntä katsomalla kaiken jo alle 11-vuotiaana. Isältä en oppinut mitään kotitöitä, häntä kiinnosti vain oma itse, omat kaverit ja viinat.

10-vuotiaasta lähtien meillä lapset hoisivat viikkosiivoukset, ikkunanpesut, tiskaukset ym.,

vanhemmat eivät tehneet enää kotitöitä, kun talossa oli yli 10-vuotiaita lapsia.

Tämä tuntui epäreilulta ja liian raskaalta. Omat lapseni eivät ole vanhempien palvelijoita, vaan tasavertaisia ihmisiä, joilla on samanlainen oikeus kotiin kuin aikuisillakin.

Tein kaikki kotityöt itse kun muutin pois kotoa 16-vuotiaana, oli pakko.

N47

Vierailija
25/26 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapset tekivät kaikki kotityöt heti kun tuli 10 vuotta ikää, tiskaamisesta ikkunanpesuun. Vanhemmat eivät sitten enää osallistuneet siivouksiin, äiti teki kyllä ruokaa ja hyvin tekikin.

Minä osasin tehdä kastikkeen, munakkaan, keittää perunoita ym. jo 10-vuotiaana.

Ravintolatyöntekijä-äidiltä opin kaikki kotityöt,

isää kiinnosti vain oma itse, omat kaverit ja viinat.

Tein sitten ihan kaiken itse 16-vuotiaana, kun muutin pois kotoa, oli pakko. Omat lapseni eivät ole vanhempien palvelijoita, kyllä se oli liian raskasta.

Vierailija
26/26 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä lapset tekivät kaikki kotityöt heti kun tuli 10 vuotta ikää, tiskaamisesta ikkunanpesuun. Vanhemmat eivät sitten enää osallistuneet siivouksiin, äiti teki kyllä ruokaa ja hyvin tekikin.

Minä osasin tehdä kastikkeen, munakkaan, keittää perunoita ym. jo 10-vuotiaana.

Ravintolatyöntekijä-äidiltä opin kaikki kotityöt,

isää kiinnosti vain oma itse, omat kaverit ja viinat.

Tein sitten ihan kaiken itse 16-vuotiaana, kun muutin pois kotoa, oli pakko. Omat lapseni eivät ole vanhempien palvelijoita, kyllä se oli liian raskasta.

terveisin N47

Kukahan ilmiantoi edellisen kommenttini?

Joku isä, joka epäilee että lapset muistelevat miten häntä lastensa lapsuudessa kiinnosti vain oma itse, omat kaverit ja viinat? :D