Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tiedätkö henkilökohtaisesti yhtään opettajaa joka on irtisanottu työstään tai jätetty sopimus uusimatta opettajasta johtuvista syistä?

Vierailija
02.05.2017 |

Mitkä nämä syyt olivat?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän. Alkoholismi ja siitä seurannut kyvyttömyys hoitaa työnsä. 

Vierailija
2/14 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutamia. On kovin erilaisia syitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän, ja sama syy kuin edellisellä, eli alholismi. Tuli joskus krapulassa/pikkupäissään kouluun ja haukkui oppilaat. Oli vielä terveystiedon opettaja.

Vierailija
4/14 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulustani eräs opettaja painostettiin eläkkeelle hyvissä ajoin. Työnsi muunmuassa vesipelkoiset syvään altaaseen uimahallireissulla.

Hieno mies.

Vierailija
5/14 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut pätevä opettajaksi, tutkinnon tai muunkaan puolesta. Ei osannut opettaa, ei saanut lapsia kuriin. Ei ilmeisesti pystytty erottamaan suoraan, vaan siirrettiin muihin tehtäviin.

Vierailija
6/14 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän. Yksi naisopettaja, jolla monin tavoin epäpätevää toimintaa. Esimerkiksi ilmoitti olevansa niin kipeä ettei tule ääntä lainkaan. Pois töistä ja illalla näin baarissa, hyvin kulki ääni ja skumppa maistui. Ilmoitin rehtorille.

Jännä sinänsä, että toimi näin. Oli persoonana tosi nörttimäinen.

Vierailija
7/14 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän. Nämä ovat valitettavasti olleet kaikki miesopettajia, syinä alkoholi, mielenterveysongelmat tai työtehtävien heikko hoitaminen. Varsinkin tuo jälkimmäinen on tosi yleistä miesopettajilla, mutta jo virassa olevaa et sillä syyllä saa pois millään.

Vierailija
8/14 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väkivaltaisuus.

Vierailija
9/14 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi miesope: liiallinen alkoholin käyttö ja opetussuunnitelman toteuttamatta jättäminen.

Vierailija
10/14 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisopettaja irtisanottiin ja miesopettajan määräaikaista sopimusta ei uusittu pitempään jatkuneen alkoholismin ja ensimmäisessä tapauksessa lisäksi hoidosta kieltäytymisen vuoksi. Yhden tapauksen tiedän, että opettaja erosi itse, kun häneltä alettiin vaatia lääkärintodistusta työkykyisyydestään, syynä mielenterveysongelmat.

Vierailija
11/14 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän tapauksen, jossa opettaja sai valita irtisanooko hän itse itsensä vai ottaako kenkää. Opettaja oli saanut jo pari varoitusta, koska oli käynyt oppilaisiin käsiksi. Kolmannella kerralla sitten annettiin nämä kaksi vaihtoehtoa. Opettaja irtisanoi itsensä itse (näyttää kai papereilla paremmalta kuin jos olisi saanut potkut). Mielestäni opettaja pääsi tässä liian helpolla, eikä hän saanut ikinä mitään rangaistusta siitä kun oli käynyt kiinni oppilaisiin.

Sama opettaja on myös nähty kaupungilla kähmimässä teinityttöjä, mutta tähän ei puututtu millään tavalla. Tämä 90-luvulla.

Vierailija
12/14 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äidinkielen opettaja pääsi iltikseen asti kun luokkaretkellä konttasi lääkeviinapäissään junan käytäviä. Varmaan irtisanoutui itse siinä vaiheessa, syytä potkuihin olisi löytynyt jo aiemmin.

Meitä hän piti kurissa ja nuhteessa uhkailemalla syytteellä kunnianloukkauksesta, miehensä on etevä asianajaja. Junassa örveltämiseltä ei miehen ammatti enää pelastanut.

Vierailija
13/14 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti henkilökohtaisesesti olen hoidellut useita mutta kuulluutut olen monista kymmenistä. Opetustehtävät ei vain sovi kaikille olin lähes kymmenen vuotta opetushommissa ja jouduin rehtoriksi.

Aina oli kyseessä vain määräaikaisen työsuhteen päättäminen yhteisymmärryksessä ennen aikojaan tai että määräaikainen työsuhde ei jatkunut tai työsuhteen päättäminen koeajalla.

Raskaita olivat tapaukset kyllä. En ihan lapsia opettanut, mutta en täysi aikuisiakaan. Lähinnä opiskelijat opiskeluvat nyt jo kadonnutta opistoastetta.

Opettaja aines ei ollut huippua, kun työelämä veti oppilaitakin.

Isot virheet tehtiin ammattikorkeakoulu uudistuksessa. Käytännössä ylimääräinen vuosi opiskelua koko ikäluokalle.

Ammattikorkeakoulu olisi ollut järkevästi sovellettavissa lähinnä tekniikan alalla, mutta sieltäkin hävisivät teknikot ja rakennusmestarit. Terveyden hoitoon eikä merkonomien kolulutuksen muuttaminen tradenomiksi ei ammattisurkeakoululla saatu mitään etuja.

Vierailija
14/14 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoruudessani yksi opettaja löi häiriköivää oppilasta, sai potkut.