UUDET NIMILAIT. Aiokooko joku täällä hyödyntää, jos toteutuvat?
Eli löytyykö täältä avoparia, joka on jo pohtinut yhteistä nimeä?
Entä lapselle molempien sukunimeä? Lapselle neljää etunimeä?
Voisitteko kuvitellakaan hyödyntävänne näitä ilmeisesti tulossa olevia nimisäädöksiä? :)
Kommentit (45)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan turha juttu. Kuka tarvii kuusi nimeä???
Tätä minäkin ihmettelin, kunnes pääuutisissa tuli vastaus: maahanmuuttajien kulttuurissa on tarvetta moneen etunimeen, niin täytyyhän se laki kiireellä muuttaa niille sopivaksi. Täysin turhaa pelleilyä monet etunimet ja avoparien palapelisukunimet. Eikö lainsäätäjillä ole muuta tekemistä?!! Ei ihme jos uupumus iskee.
Eiköhä nimilakeja suunnittele nimistön asiantuntijat. Tämä ei siis ole pois muista lakisuunnitelmista.
Meitsivain kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meitsivain kirjoitti:
Minä näin aikuisena tahtoisin vapaasti saada vaihdettuani nimeni jos tahtoisin, viimeksi yritettyäni en saanut...
Jos nimitoiveesi hylättiin suomen kieleen sopimattoman kirjoitusasun vuoksi, saatat kohta olla paremmissa asemissa tämän suhteen.
Niin, en minä tiedä miksi "Vivian" ei ole ok...
Vivian todellakin on ok, se on ruotsinkielisessä nimipäiväkalenterissakin. Jossain muualla vika kuin itse nimessä jos ei vaihto onnistunut...
Vierailija kirjoitti:
Meitsivain kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meitsivain kirjoitti:
Minä näin aikuisena tahtoisin vapaasti saada vaihdettuani nimeni jos tahtoisin, viimeksi yritettyäni en saanut...
Jos nimitoiveesi hylättiin suomen kieleen sopimattoman kirjoitusasun vuoksi, saatat kohta olla paremmissa asemissa tämän suhteen.
Vivian todellakin on ok, se on ruotsinkielisessä nimipäiväkalenterissakin. Jossain muualla vika kuin itse nimessä jos ei vaihto onnistunut...
On kyllä ihan hirvee nimi :D etenkin jos sukunimi on perus virtanen tai möttänen tjsp xD hyvä jos et saa sitä nimee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meitsivain kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meitsivain kirjoitti:
On kyllä ihan hirvee nimi :D etenkin jos sukunimi on perus virtanen tai möttänen tjsp xD hyvä jos et saa sitä nimee.
Möttönen*
Kyllä Vivianin pitäisi olla ok. Et varmaan ole toimittanut tarvittavia papereita tms. Tiedät varmasti itse mistä kiikasti.