Sukulainen suuttui kun jätin velat maksamatta
Ei vaan ymmärrä ettei ole rahaa maksaa nyt tai jatkossa.
Kommentit (39)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pakkoha sulla on rahaa joskus olla. Syöt vaikka puuroa kuukauden että saat ne velkas maksettua. Ei voi lainata rahaa ja olla maksamatta.
No hyi kuka tommosta mummojen ruokaa nykyään syö :o
Akateemiset rikkaat.
Vierailija kirjoitti:
Vain törppö kysyy lainaa sukulaiseltaan jollei pysty takaisin maksamaan. Korvaat velan tekemällä työtä hänelle tai maksat takaisin pienissä osissa.
Aloitushan nyt on täysi vitsi. Kuitenkin mun suvussa on monikymmenvuotinen sukuriita juuri mainitsemastasi tilanteesta, eli rahan lainaamisesta ja sen korvaamisesta työllä.
Eräs sukulainen oli velkaa toiselle, ei rahaa maksaa. No isännän kanssa tämä sukulainen oli sanojensa sopinut kuittaamalla velkansa (ilmeisesti tuhansia markkoja aikoinaan) tekemällä töitä talonrakentamisen apuna. Paitsi että isännän vaimo olikin sitä mieltä että eihän se noin mennyt, vaan tämä sukulainen oli vain talkooapuna ja yrittää käyttää hyväksi isännän hyväntahtoisuutta ja höveliäisyyttä ja raha pitää maksaa takaisin rahana.
Riita on kestänyt varmaan jo 30 vuotta. Tiedä nyt sitten enää kuka sopi ja mitä oikeasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka suuresta summasta on kyse?
En nyt muutamasta satasesta nillittäisi kenellekään. Lainaan sillä periaatteella, että maksaa jos jaksaa. Isommista summista tehdään asiallinen velkakirja, jonka tarvittaessa voi viedä käräjille.
Olen varakas ja minulta pummaillaan. Koska olen lapseton, niin mikäs siinä....
Lainaisiks mullekki? Lääkärikuluihin pitäis jostai repästä rahaa. Saatan maksaa takasin sit ku saan taas töitä. ;DDD
sossu maksaa lääkärimaksusi
Just tämän takia en lainaa mitään kenellekään koskaan. En myöskään itse lainaa keneltäkään rahaa, koska jos ei ole rahaa, en osta. Jos taas kyseessä hätätilanne, niin onhan tuota pankkilainaa ja toimeentulotukea, ruokajonoa yms.
Vierailija kirjoitti:
Kaveri teki samoin. Sinne meni elämäni säästöt. Kiitos vaan.
Tyhmyydestä kuuluukin sakottaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei vaan ymmärrä ettei ole rahaa maksaa nyt tai jatkossa.[/quote
Itse varmaan vastaavassa tilanteessa halailisit sukulaistasi sydämellisesti ja vakuuttelisit, ettei se mitään, vaikka en saakaan rahojani koskaan takaisin. Niinhän?
Vierailija kirjoitti:
Just tämän takia en lainaa mitään kenellekään koskaan. En myöskään itse lainaa keneltäkään rahaa, koska jos ei ole rahaa, en osta. Jos taas kyseessä hätätilanne, niin onhan tuota pankkilainaa ja toimeentulotukea, ruokajonoa yms.
Tämä. Itse lopetin rahan lainaamisen sen jälkeen kun olin lainannut siskolle 300€ ja maksoi kyllä takaisin mutta aina muutama kymppi kerralla. Jos kerran suostuu lainaamaan niin pian saa aina olla lainaamassa ja mä en ole mikään pankki
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä. Itse lopetin rahan lainaamisen sen jälkeen kun olin lainannut siskolle 300€ ja maksoi kyllä takaisin mutta aina muutama kymppi kerralla. Jos kerran suostuu lainaamaan niin pian saa aina olla lainaamassa ja mä en ole mikään pankki
Oletko mun pikku sisko?
AP on varas. Varas ei palauta "lainaamiaan" rahoja.
Kyse on varastamisesta ei lainasta. Lainalla on aina takaisin maksusuunitelma. Lisäksi valehtelet jos puhut lainasta vaikka oikeasti kyse on rahojen viemisestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko mun pikku sisko? <3 Lainasin saman summan ja maksoin 30€/kk 11* eli 30€ kiitokseksi lainasta. Ja lainaa pyytäessä ehdotin jo kyseistä maksu järjestelyä (koska olin persaukinen!), mutta kaikki olen kaikille maksanut, hitaasti, varmasti ja aina korkojen kera.
Mikä teitä isosiskoja vaivaa kun aina lainaatte meiltä pikkusisaruksilta? :D siis mun sisko joka lainasi on myös vanhempi kuin minä. Sä olet kiva kun annoit korkoa sun siskolle ja sovitte maksujärjestelyn.
Mun sisko ei antanut korkoa ja lupasi maksaa kerralla kaiken, hassuinta että kyseessä on ihan työssäkäyvä ihminen jolla tulee palkka säännöllisesti niin luulin että seuraavasta tilistä voi maksaa kerralla velat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko mun pikku sisko? <3 Lainasin saman summan ja maksoin 30€/kk 11* eli 30€ kiitokseksi lainasta. Ja lainaa pyytäessä ehdotin jo kyseistä maksu järjestelyä (koska olin persaukinen!), mutta kaikki olen kaikille maksanut, hitaasti, varmasti ja aina korkojen kera.
Mikä teitä isosiskoja vaivaa kun aina lainaatte meiltä pikkusisaruksilta? :D siis mun sisko joka lainasi on myös vanhempi kuin minä. Sä olet kiva kun annoit korkoa sun siskolle ja sovitte maksujärjestelyn.
Mun sisko ei antanut korkoa ja lupasi maksaa kerralla kaiken, hassuinta että kyseessä on ihan työssäkäyvä ihminen jolla tulee palkka säännöllisesti niin luulin että seuraavasta tilistä voi maksaa kerralla velat.
Maksan aina kaikille yhden ylinmääräisen erän tai jos kyse on esim 20€ lainasta, maksan aina 25€ takas :D Koska oon se isosisko ja pikkusiskojen kuuluis multa pyydellä eikä toiste päin x) Syy on varmaan se, että me esikoiset ollaan niitä tuhlaajia ja saatu kaikki uusina ja nuoremmat on joutunu tyytymään niihin vanhemman vanhoihin,niin ovat oppineet säästäväisemmiksi. Voisko olla? :D
1/5.
Piste siitä, että sait niin monet uskomaan.
Muuten surkea provo, olisit edes vähän selitellyt mikset muka pysty maksamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maksan aina kaikille yhden ylinmääräisen erän tai jos kyse on esim 20€ lainasta, maksan aina 25€ takas :D Koska oon se isosisko ja pikkusiskojen kuuluis multa pyydellä eikä toiste päin x) Syy on varmaan se, että me esikoiset ollaan niitä tuhlaajia ja saatu kaikki uusina ja nuoremmat on joutunu tyytymään niihin vanhemman vanhoihin,niin ovat oppineet säästäväisemmiksi. Voisko olla? :D
Itseasiassa aivan loistava teoria, joku tollanen siinä on varmasti taustalla :D
Vierailija kirjoitti:
Kaveri teki samoin. Sinne meni elämäni säästöt. Kiitos vaan.
Tyhmä
Vierailija kirjoitti:
Pakkoha sulla on rahaa joskus olla. Syöt vaikka puuroa kuukauden että saat ne velkas maksettua. Ei voi lainata rahaa ja olla maksamatta.
Tai hakisi ruuat ruokajonosta
Vierailija kirjoitti:
Jaa mistä aattelit jatkossa lainata?
nykyään on törkeen paljon kaikenlaisia pikavippejä ja kulutusluottoja niin sieltä saa
Kutsu sukulaisesi maksamakkarakeitolle keskustelemaan tilanteesta. Hyvän aterian ääressä pulmat selviävät.
https://www.vauva.fi/keskustelu/2977384/helppoja-ja-nopeita-lounaitaval…
Mitä kirjoitit?