Karppaajat, auttakaa
Olen karpannut 1,5 kuukautta ja laihtunut 6 kiloa.Tavoitteena oli 10 kg pudotus. No, vappuna sallin itselleni pizzan, mutta juuri muuta en sinä päivänä syönytkään. Paino oli tänä aamuna + 2 kg!!! Yhdestä pizzasta? Kokemuksia. Menikö monen viikon työ hukkaan?
Kommentit (28)
Ne on vain nesteitä jotka häviävät kun jatkat karppausta. Hiilarit sitoo itseensä nesteitä, mitä enemmän hiilaria = sitä enemmän nesteitä = sitä enemmän paino tilapäisesti nousee.
Tuliko juotua? Nestettä luultavasti kertynyt vain.
Ok, kiitos! Ap Onko muilla vastaavia kokemuksia ja kuinka kauan painon laskeminen ennalleen kestää?
Vierailija kirjoitti:
Ok, kiitos! Ap Onko muilla vastaavia kokemuksia ja kuinka kauan painon laskeminen ennalleen kestää?
Minulla 2-7 päivää riippuen siitä mitä syön ja juon.
Etkö jo saanut asiaan vastauksen?
Täälläkin karppi joka sortui vappupizzaan. Tuli ällöttävä olo ja kamala morkkis pizzan jälkeen. Seuraavana aamuna kamala turvotus naamassa ja nenä ollut pari päivää ihan tukossa ja muutenkin väsynyt olo. No kannattiko? Ei todellakaan.
Muutama päivä aiemmin tuosta kun sorruin Mäkkärin 20 kpl nugetteihin (hiilaria yhteensä 60g) niin ei tullut mitään oireita. Taidan tästedes pysytellä niissä silloin kun on pakko sortua johonkin. :)
Mutta onko tuo 2 kg painonnousu normaalia? Harmittaa! Ap
Paino voi vaihdella muutenkin paljon. Viikon päästä taas ihan eri mieli. Ihmettelen vaan, kuinka "sorruit", mulla ei käynyt mieleenkään, kun jo yhdestä annoksesta mitävain hiilaria tuli niin tuskainen olo.
Oli vaan pakko saada pizza, enkä aatellu, että vaikuttaa noin paljon! Ap
Alko tehä hulluna mieli nuita nugetteja. Niitähän vois syödä - esim. 6 kpl näyttää olevan vain 27 g hiilaria. ap
Paino voi muutenkin vaihdella 2kg aamun ja illan välillä. Ylimääräinen neste kyllä poistuu muutamassa päivässä. Se on siis vain turvotusta, ei läskiä. Relaa!
Itse söin eilen 300 grammaa suklaata ja munkin, nyt painan 1,2 kg enemmän. Käsittämätöntä. Nyt täytyy alkaa taas syömään vähähiilihydraattisesti ja lisätä voita ja juustoa.
Hiilarivarastoihin sitoutuu painoa n. 3-5 kg nesteineen riippuen lähtöpainosta; eli kun alkaa karppaamaan, alun nopea painon lasku on lähinnä hiilarivarastojen vajumista (sama itse asiassa millä tahansa ruokavaliolla jos energiaa saa vähemmän mitä kuluttaa). Tulokset tulee sitten pidemmällä aikavälillä eikä yksittäisten päivien herkutteluista kannata stressiä ottaa, täälläkin paino hyppää aina sen 1-2 kg yhden päivän herkutteluista, mutta vastaavasti laskee myös nopeasti sitten.
Tosin tässä pitää muistaa se että niitä herkuttelupäiviä ei vaan mielellään pitäisi olla joka viikkokaan, mieluummin kerran kuussa tms, ainakin ennenkuin ollaan tavoitepainossa. Joka tapauksessa painon jatkuva seuraaminen kannattaa.
Esimerkiksi täällä vappuna simaa + munkkeja ja tuli +2 kg josta 1 kg lähtenyt jo.
Vierailija kirjoitti:
Alko tehä hulluna mieli nuita nugetteja. Niitähän vois syödä - esim. 6 kpl näyttää olevan vain 27 g hiilaria. ap
Syöt kuitenkin 16 ☺
Ei mennyt. Relaa ja jatka karppaamista. Punnitse 1-2 vkon kuluttua.
Ei kannata punnita mässyn jälkeen.