Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Läheisen kuolema ja pääsykoe

Vierailija
02.05.2017 |

Sain hetki sitten kuulla erittäin rakkaan ihmisen kuolemasta. Ensi tiistaina minulla on pääsykokeet unelma alalleni. Olen nähnyt valtavasti vaivaa, mutta nyt kaikki tuntuu turhalta. En tietä miten pääsen tekemään pääsykokeen tässä mielentilassa. Olen sekoamispisteessä mikä avuksi?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy kokeilemassa, ainahan voit yrittää ensi vuonna uudestaan.

Vierailija
2/19 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen menossa huomenna pääsykokeisiin, mutten ole masennuksen, ylimääräisen valmistumisstressin ja sairauden vuoksi ehtinyt opiskella pääsykokeisiin juuri lainkaan. Aina voi yrittää kai, vaikken onnistuisikaan ensimmäisellä kerralla. Ensivuonna voi yrittää uudelleen kun on stressittömämpi tilanne ja jos masennuksenkin saisin kuriin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai siinä auta kuin mennä yrittämään parastaan. Joskus vaan elämä ei mene ihan niin kuin olisi toivonut.

Lämmin osanottoni rakkaan läheisesi poismenon johdosta. 

P.S. Jos kuollut läheisesi on oikein kovin rakas ja läheinen, voi olla ettet olisi vielä syksylläkään parhaassa terässä aloittamaan opintoja ja välivuosi voi tulla tarpeeseen. 

Vierailija
4/19 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menet kokeisiin ja keskityt siihen. Tietysti sun pitää surusi käsitellä, mutta ensin hoidat sen pääsykokeen alta pois. Ja aivan varmasti se sun edesmennyt läheisesi haluaisi, että tavoittelet unelmiasi ennemmin kuin luopuisit niistä.

Vierailija
5/19 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimia sulle!

Vierailija
6/19 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan osaa. Anna itsellesi nyt suosiolla aikaa. Ymmärrän tunteen, että pääsykoe ja koulu on pieni asia kun elämässä tapahtuu suuria.

Jos siltä tuntuu, käy kokeilemassa ja tutustumassa tilanteeseen. Jos ei mene putkeen, olet ensi vuonna kokeneempi ja vahvempi yrittämään uudestaan.

Voimia.

Vierailija
7/19 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa kuitenkin mennä pääsykokeeseen ja yrittää parhaansa, jos menee pieleen niin yrität ensi kerralla uudestaan. Ymmärrän että asia tuntuu nyt merkityksettömältä mutta joskus vielä jaksat taas iloita unelmia kohti pyrkimisestä.

Voimia.

Vierailija
8/19 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee se koe niinkuin sen poismenneen kunniaksi oikein hyvin juuri niinkuin hän olisi sun toivonutkin menestyvän. Näytä koko maailmalle. Olen olkapäälläsi koko kokeen ajan keijuna :)! Onnea!

Vierailija
9/19 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedätkö, minulla on juuri niin päin, että surun hetkellä pystyn keskittymään tuommoisiin vakaviin asioihin. Silloin ei ainakaan tee mieli ajatella mitään tavanomaisia arkipäiväisiä asioita, joihin ajatus muuten joskus karkaa.

Mene kokeilemaan pääsykoetta; saatat yllättyä.

Vierailija
10/19 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä vannon sinulle että sinulla on aikaa surra pääsykokeiden jälkeen. Kuollut henkilö ei ole sinulle vihainen eivätkä pääsykokeesi ole keneltäkään pois. Jos voit keskittyä lukemiseen ja surra niiden jälkeen niin suosittelen sitä. Jos et niin ensin suru ja sitten opinnot.

Vierailija
11/19 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, mulla on sama kokemus, tosin jo 15v. takaa. Ensin meinasin jättää pääsykokeet kokonaan välistä, mutta sitten mietin, että olen lukenut tosi paljon ja ainahan voin mennä ainakin katsomaan kysymykset ja yrittää uudelleen seuraavana vuonna. Olin totaalisen sekaisin kokeessa, meinasin pyörtyä ym., enkä muista siitä mitään.. Mutta pääsin sisään! Vaikka ko. aineeseen todella vaikea päästä sisään (vain muutama prosentti pääsee). Joten kannattaa ainakin yrittää. Tsemppiä.

Vierailija
12/19 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattele niin, että teet kuolleen onnelliseksi pyrkimällä kohti unelmiasi. Kenties hän olisi sinusta ylpeä?

Vierailija
13/19 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet ilmeisesti valmistautunut pääsykokeeseen jo ennalta, joten kannattaa yrittää jaksaa mennä kokeilemaan. Jos se ei ollut ihan lähimpiä henkilöitä, niin et joudu hoitamaan käytännön asioita, jotka vievät valtavasti aikaa. Jos oli, niin sitten on kyllä sulla vähän vaikeaa ehtiä sinne.

Vierailija
14/19 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka kauan sä yleensä suret asioita? itse tiedän, että mulla menee 1vrk kovassa surussa, jolloin olen lamaantunut, sitten 3vrk suren monta kertaa päivässä, mutta sen jälkeen olen aina pystynyt siirtymään normaalielämään. 

Sulla on viikko aikaa.

Vierailija
15/19 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina kannattaa yrittää. Ja mieti millaista iloa ja onnea se uusi opiskelupaikka tuokaan sinun elämääsi. Haluatko jäädä ensi vuodeksi kotiin yksin murehtimaan vielä lisää, vai toisiko uusi opiskelupaikka ja -kaverit vaihtelua elämääsi? Tapaisit uusia ihmisiä, saisit muuta ajateltavaa ja lopuksi tutkinnon - jonka kautta työpaikan ja mukavan tulevaisuuden. Mene sinne "voittamaan" ja tekemään omaisesi onnelliseksi kun onnistut :)

Vierailija
16/19 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka kauan sä yleensä suret asioita? itse tiedän, että mulla menee 1vrk kovassa surussa, jolloin olen lamaantunut, sitten 3vrk suren monta kertaa päivässä, mutta sen jälkeen olen aina pystynyt siirtymään normaalielämään. 

Sulla on viikko aikaa.

No huh, siinäpä tehokas surija. Meinaatko, että jos sulla kuolee läheinen esim. yllättäen onnettomuudessa, olet 3 pvän päästä jo ok? Toki en tiedä, oliko ap:n tapauksessa kyseessä yhtäkkinen lähtö vai jo tiedossa oleva (jolloin on surutyötä voinut tehdä etukäteen), mutta eiköhän surulle kannata joka tapauksessa antaa vähän enemmän aikaa kuin pari päivää.

nro 12

Vierailija
17/19 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti, mitä läheisesi olisi halunnut. Hän olisi varmasti halunnut, että saavutat unelmasi ja menestyt elämässä.   Keskitä surusi entistä tarmokkaamin lukemiseen, vaikka olisi vaikeaa. Ja jos et nyt pääse sisälle, niiin ei se ole maailmanloppu. Mutta yritä yritä, älä luovuta. 

Vierailija
18/19 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensi vuonna pyrit sitten uudestaan.

Vierailija
19/19 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa mennä kokeilemaan. Voimia ja tsemppiä! <3

Ajattele jos pääset sisään niin kuinka ylpeä voit ollla itsestäsi. (tottakai voit olla muutenkin)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän seitsemän