Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

7v on välillä mahdoton komentelija 5- ja 4- vuotiaita siskojaan kohtaan. On mm. Käskenyt antaa jälkiruoka-annoksensa ja jälkeenpäin jäi kiinni kun 5v tuli itkemään että sisko on leikellyt hänen kiiltokuviaan. Pienemmälleen tekee sellaista että heittelee roskia ja käskee kerätä. 4v pelkää ja toisaalta ihailee siskoaan ja uskoo. Kun komennan, tehoaa tasan puoli päivää ja taas on päsmäröimässä.

• ylös 3
  • alas 1

Kommentit (4)

Vierailija

Itse olin tuollainen lapsi ja omalla kohdalla auttoi, kun äiti ja isä piti kuria. Jos tein jotain tuhmaa, en saanut poistua huoneestani. Jos tein jotain erittäin tuhmaa, piti istua penkillä ja isä piti nuhtelun jonka aikana ei saanut poistua paikalta. (Ja sitten ei koskaan kertonut koska saa poistua paikalta, niin itseä ainakin hirvitti että mitä jos poistun paikalta liian aikaisin. Saatoin istua hiljaa jopa 10min nuhtelun loputtua koska en uskaltanut liikkua.)

Jos tein vahinkoa esineille, kaikki nämä otettiin pois omasta käytöstä. Esim. jos pilasin sisareni tussit, äiti otti omat tussini pois ja antoi siskolleni enkä saanut niitä takaisin. Jos taas oli esine jota ei voinut antaa pois (esim. mummon synttärilahja), siskoni sai luvan leikkiä sillä ja itse piti katsoa sivusta sen aikaa.

Nopeasti opin tavaroiden arvon.

Jos taas söin toisen karkkeja, seuraavalla kerralla jäin ilman tai annettiin vähemmän, kun taas toinen sai isomman extra-annoksen. Ja aina selitettiin selkeästi että miksi nyt kävi näin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Ensiksi komentelijalta yhtä monta kiiltokuvaa pikkusiskolle kun on leikellyt. Niin että 7v näkee ja ymmärtää tilanteen. Lisäksi anteeksipyyntö.

Vierailija

Meillä muuten vähän samaa, mutta pikkuveljet eivät tottele siskoaan.

Kyllä tuohon pitää puuttua. Pidä enemmän silmällä tyttöjesi touhuja, ja pidä pienempien puolia, jos vanhin tyttö alkaa pomottamaan.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat