valehteleeko tyttö vaivoistaan?
Mua on alkanut ihmetyttämään tyttäreni (11) käytös. Tuntuu pahalta edes ajatella saati kirjoittaa näin, mutta välillä musta tuntuu että hän valehtelee oireistaan. Mm. nilkkakipu, yskä, allergiaoireet, ihan mitä tahansa. Näitä on jatkuvasti, mutta lääkäri ei löydä syytä. Esimerkiksi nilkka on kuvattu moneen otteeseen, mutta mitään ei ole rikki. Jalka ei myöskään ole turvonnut tai mustelmilla. Yskä alkaa aina öisin, ja lakkaa päivystyskäynnin ja siellä höyryhengittelyn jälkeen (kotona höyry ei auta). Tätä esiintyy siis usein ja laaja-alaisesti, ja olen alkanut epäillä, että tyttö valehtelee saadakseen huomioita.
Kokemuksia, kommentteja, tukea, kysymyksiä, lisätietoa, mitä tahansa mikä voisi auttaa?
Kommentit (22)
Minä olin paljon "kipeänä" kiusaamisen vuoksi.. Pelotti ja jännitti koulu niin paljon, että kärsin päänsärystä usein. Ja usein myös teeskentelin .. Luokkaretkille en ikinä lähtenyt, vaan olin milloin mistäkin syystä kipeänä..
Mulla äiti ja täti (oli silloin joku kuraattori) päättivät, että koulussa on ongelmia, kun aina torstaisin olin koulun jälkeen kipeä ja perjantain pois. Kukaan ei vaan ottanut huomioon, että joka stanan torstai oli koulussa hernekeittoa. No käytiin kaikki mitkälie perheneuvojat läpi, yli kakskymppisenä sitten nykyinen mies sanoi, että älä hel...syö herneitä. Niinpä.