Onpas hyvä kesä. Ulkona 13 astetta ja tuuli huomioiden tipahtaa sinne 10 asteeseen
Tämä alkaa olla jo kantasuomalaisellekin vähän viileän puoleinen kesäksi.
Kommentit (29)
Mitä hyvää tässä on. Ei eroa onko syksy vai kesä. Pitäisi olla neljä vuodenaikaa.
Tulee lapsuuden kesät 80-luvun alusta mieleen 😍
Onkohan tää nyt sitä ilmaston muuttumista?
Suomihan tulee luultavammin olemaan siinä voittajavaltioita.
Vierailija kirjoitti:
Ihanaa päästäSuomeen lomalle täältä Keski-Euroopasta. Täällä on jo toinen helleaalto.
Suomen kannattaisi mainostaa viileitä lomia🤔
Riippuu, mitä viileällä tarkoitetaan. Ilmastonmuutoshan lämmittää Suomenkin kesiä. Tosin Keski-Euroopan kaltaisia pätsejä ei ole tänne tiedossa, joten siihen verrattuna ehkä 25-30 asteenkin voi nähdä viileänä.
Jos jotain 20 asteen kesälämpötiloja joskus tulevaisuudessa haluaa, niin sitten lomalaisen paikka ei ole Suomessa. Ehkä Islannissa.
Uliuli. Pari päivää ollut sateista niin koko kesä pilalla. Lapsellista valittamista. Aivan normaalia kesää tällä sijainnilla.
Just kipasin järveen ja takaisin tänne 11 metriä ylemmäs mökkiin takkatulen ääreen alasti. Eikä tullut kylmä. Iho melkein ehti kuivua tossa portaissa.
Järvivesi on 22 astetta niin on kuin menis lämpimään ammeeseen.
Meepä kersa takaisin nukkumaan ja katsotaan sadan vuoden päästä, olisitko parantunut känkkäränkkätaudistasi.
Paitahihasillaan tarkenee. Paitsi jos on joku liikkumaton veeti, joka syö pääasiassa ES ja paistopistepullaa.
Tossa vieressä nostellaan ontelolaattoja paikalleen marketin lattiaksi. Tuuli vie ihan kivasti betonia pitkien vaijerien varassa.
Vierailija kirjoitti:
"Ilmasto lämpenee", heh
Joo on tärkeää että Suomessa käytetään pahvipillejä.
Suomi nyt vaan on kylmä maa. Sentään keskiarvo on plussalla muutaman asteen
Onhan tässä ollut jo monia lämpimiä ja aurinkoisia kesäpäiviä. Nyt muutama päivä sadetta ja vähän viileämpää ja torstaina pitäisi lämmetä taas, viikonloppuna ehkä jo hellelukemia.
Heh taas. Mulle muistui mieleen kun olin nuorempana tädin ja hänen miehensä saarimökillä (kesäloma mulla). Tädin miehen kanssa savustettiin ahvenia, sellanen kieleke siinä saaressa, että pohjatuuli kävi just siihen. Pyöritteli kyllä sitä savua, mutta enimmäkseen p. Eli siis kylmä tuuli. Tädin mies sanoi: Otahan mummo valokuva, toppapuku pitäs tässä olla päällä! :) Jumankauta just tätä aikaa kesästä! .... Läksin sitten omaan kotiin. Oma kämppä tiilivuorattu betonimörskä, mikä lämpeni jo Vapun jälkeen. Sillä kertaa olin iloinen "mörskästä" :)
No, ne helteet alkoi sitten parin viikon päästä. (ja työtkin, sviddu se hikinen kuutio!).
Onneksi ole. etelä-Euroopassa! En kestä jatkuvaa matalapainetta, sadetta ja pilvisyyttä, tulee huono olo ja jatkuva migreeni
Vierailija kirjoitti:
Tulee lapsuuden kesät 80-luvun alusta mieleen 😍
Mä muistan mun lapsuudesta 80-luvulta että koko kesät oli kunnon kesiä.
Joo, meille asennettiin viime kuussa ilmanlämpöpumppu ja se piti jo nyt säätää antamaan LÄMPÖÄ.
Mieluummin 12 astetta kuin 32 tai 42. Vaatteita lisäämällä pärjää hyvin.
Ja kyllä se hei vielä iloksi muuttuu. Turkuun Accuweather ennustaa ensi viikonlopuksi 26 ja 27 astetta. Olisi parempi Ruisrock-viikonloppu se. 😁
Kävin juuri kävelyllä. Täydellinen t-paita ja shortsikeli.
Ihanaa päästäSuomeen lomalle täältä Keski-Euroopasta. Täällä on jo toinen helleaalto.
Suomen kannattaisi mainostaa viileitä lomia🤔