Naurettavia nuo äitiblogien kuvat, joissa lapsen naama on "sensuroitu"
Miksi niitä lapsen kuvia tarvitsee jakaa nettiin ollenkaan? Kuitenkin siellä kerrotaan lapsen painot ja pituudet ja vaikka mitkä tiedot ja sitten kuvitellaan että se sydämen kuva tms kasvojen päällä riittää.
Keskimäärin äitibloggareilla ei ole juuri mitään sanottavaa teksteissään, ja kun kuvatkin tuollaisia sensuroituja, niin eipä niihin paljonkaan jää sisältöä.
Olen seurannut jo kauan yhtä hyvää blogia, jossa lasten kasvoja ei näy, mutta kuvat on otettu niin taitavasti, että sensurointi ei pistä silmään eikä tee kuvista typeriä. Tähän ei ilmeisesti keskimääräisen äitibloggaajan taidot riitä.
Kommentit (47)
Vierailija kirjoitti:
Olen ihmetellyt sitä, että tirppojen/minimeiden/murujen/slidien ja snadien nimi pidetään visusti salassa, vaikka kuvissa näytetään, kun lapsi istuu/makaa/nukkuu/itkee/nauraa/kiukuttelee etc.
Kerrotaan kyllä neuvolakuulumiset, puheterapiat, isän hylkäämiset ja kouluasiat sun muuta.
Onko se etunimen salailu sitten sitä yksityisyydensuiojaa?
On se sillä tavalla, että nimellä googlaamalla ei saa näitä tietoja. Minusta ihan fiksua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ihmetellyt sitä, että tirppojen/minimeiden/murujen/slidien ja snadien nimi pidetään visusti salassa, vaikka kuvissa näytetään, kun lapsi istuu/makaa/nukkuu/itkee/nauraa/kiukuttelee etc.
Kerrotaan kyllä neuvolakuulumiset, puheterapiat, isän hylkäämiset ja kouluasiat sun muuta.
On se sillä tavalla, että nimellä googlaamalla ei saa näitä tietoja. Minusta ihan fiksua.
Eipä siinä Googlea enää tarvita, kun äiti itse repostelee itse lapsestaan kaiken mahdollisen.
Vierailija kirjoitti:
Onkohan se 6-vuotias lukenut tämän?
Teri Niitti joutui kohun silmään: Kun some suuttuu, väkijoukko lynkkaa ihmisen muutamassa tunnissa
#TeriNiitti #ImetysGate #tissitpiiloon #Finnair #somekohu #julkinenteloitus – eli miten raivostunut joukko lynkkaa varomattoman ihmisen internetissä.
Sen 6-vuotiaan nimi ei yhdisty noihin blogikuviin. Olen blogia ja bloggaajan instaa seurannut vuosikaudet, eikä ole mitään hajua lapsen nimestä.
Enkä jaksa millään uskoa, että väkijoukko haluaisi hänet somelynkata. Jokunen yksittäinen vauva-av-ihminen saattaa tietysti niin sairas olla, mutta ei kai sellaisten pidä antaa määrätä elämää.
Ja en siis ole sitä mieltä, etteikö lapsen oikeuksia yksityisyyteen pitäisi suojella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä siinä Googlea enää tarvita, kun äiti itse repostelee itse lapsestaan kaiken mahdollisen.
Et tainnut nyt ymmärtää.
Vierailija kirjoitti:
http://butimahumannotasandwich.indiedays.com/2014/07/30/lapsen-verkkoid…
Tässä voileivän näkemys asiasta.
Varmaan kaksi viikkoa tuon jälkeen piti vähän matalampaa profiilia lasten kuvien julkaisussa. Sen jälkeen lapset kasvoineen ja tietoineen palasivat pääaiheeksi. Olisi mielenkiintoista tietää näin muutaman vuoden jälkeen Voileivän mielipide ko. asiaan.
Onko kuvien jakaminen oikeasti edes laillista?
lastani on kiusattu koulussa koko ala-aste. Luojan kiitos en ole jakanut meidän perheestä mitään. Sehän olisi ollut kuin vapaalippu kaikkeen lapsen elämään ja kuin bensaa liekkeihin.