Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi naiset höyrähtävät keski- iässä kaikenmaailman enkeliuskontoihin ja reiki- hömpötyksiin?

realisti
02.05.2017 |

Otsikko kai kertookin, mitä mieltä olen noista, mutta olen vasta alle kolmenkymmenen.
En kysy tätä tarkoituksena loukata ketään, mietin, että saattaisinpa itsekin joskun kymmenen vuoden päästä olla enkeliuskovainen, kuka tietää..
Mutta kertokaa te, jotka olette innostuneet näistä ns huuhaa- jutuista, miksi ja mikä niissä kiehtoo?

Kommentit (57)

Vierailija
41/57 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä. Olen keski-ikäinen nainen ja skepsiksen jäsen. Suhtautumiseni hölynpölyyn ei ole muuttunut sitten teini-iän. 

Vierailija
42/57 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keski-ikäinen mopoukko on sikäli nolompi kuin enkelitäti, ettei enkelitätiys välttämättä näy päälle, toisin kuin pallomahaisella mopoukolla numeroa liian pienessä mopoiluasussaan.

Enkelikerho se on Helvetin Enkelitkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/57 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keski-ikäinen mopoukko on sikäli nolompi kuin enkelitäti, ettei enkelitätiys välttämättä näy päälle, toisin kuin pallomahaisella mopoukolla numeroa liian pienessä mopoiluasussaan.

Enkelikerho se on Helvetin Enkelitkin.

:DDD

Vierailija
44/57 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi kun elämä on ollut ja on edelleen veemäistä ja täynnä pettymyksiä. Nuo - ja monet muut- tuovat edes jonkinlaista illuusiota paremmasta.

Vierailija
45/57 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yliluonnolliseen uskominen on eri asia kuin moottoripyörän hankkiminen. Itse en ymmärrä miksi kukaan hurahtaa, reikiin evankelis-luterilaisuuteen, enkelihoitoihin, katolilaisuuteen, saatananpalvontaan, yksisarvishoitoihin tai ihmisuhreihin. Mutta se siitä.

Moottoripyörä on aivan totta ja sillä ajeleminen kivaa. Ainakin joidenkin mielestä. Itse olen hankkinut moottoripyörän monta kertaa ja parikymppisestä alkaen. Itse tykkään enemmän ajamisesta. Jotkut tykkäävät pyörän rakentelemisesta, kiillottamisesta, uusilla osilla parantelemisesta.

Naiset tunnistavat siis siis moottoripyörän tarpeettomaksi hauskanpidoksi, mutta naisilla yleisempiä harrastuksia kuten täysin järjetön kotileikki, hevosharrastukset, koirat, kissat, käsityöt, jne. ei ole mainittu.

Puhutaan vaikka kotileikistä. Hankitaan erilaisia huonkaluja vaikka entiset ovat täysin käyttökelpoisia. Uuuh tuo on iiihanaaaa, pakko saada vaikka maksaa hitosti ja entinen on aivan hyvä. Mies katsoo ihmeissään miksi toinen saa orgasmin jostain kapistuksesta. Verhoja, mattoja, astioita hankitaan uusia ja vaihdellaan huonekalujen järjestystä, rempataan aivan käyttökelpoisia tiloja uusiksi onnen tavoittelussa.

Kai siinä on tarkoitus että joku päivä koti on täydellinen ja sitten voi siellä vaan nauttia nirvanasta jonka koti tuottaa, mutta sisustuslehdessä on uusi juttu ja nämä on poissa muodista. I rest my case.

Vierailija
46/57 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yliluonnolliseen uskominen on eri asia kuin moottoripyörän hankkiminen. Itse en ymmärrä miksi kukaan hurahtaa, reikiin evankelis-luterilaisuuteen, enkelihoitoihin, katolilaisuuteen, saatananpalvontaan, yksisarvishoitoihin tai ihmisuhreihin. Mutta se siitä.

Moottoripyörä on aivan totta ja sillä ajeleminen kivaa. Ainakin joidenkin mielestä. Itse olen hankkinut moottoripyörän monta kertaa ja parikymppisestä alkaen. Itse tykkään enemmän ajamisesta. Jotkut tykkäävät pyörän rakentelemisesta, kiillottamisesta, uusilla osilla parantelemisesta.

Naiset tunnistavat siis siis moottoripyörän tarpeettomaksi hauskanpidoksi, mutta naisilla yleisempiä harrastuksia kuten täysin järjetön kotileikki, hevosharrastukset, koirat, kissat, käsityöt, jne. ei ole mainittu.

Puhutaan vaikka kotileikistä. Hankitaan erilaisia huonkaluja vaikka entiset ovat täysin käyttökelpoisia. Uuuh tuo on iiihanaaaa, pakko saada vaikka maksaa hitosti ja entinen on aivan hyvä. Mies katsoo ihmeissään miksi toinen saa orgasmin jostain kapistuksesta. Verhoja, mattoja, astioita hankitaan uusia ja vaihdellaan huonekalujen järjestystä, rempataan aivan käyttökelpoisia tiloja uusiksi onnen tavoittelussa.

Kai siinä on tarkoitus että joku päivä koti on täydellinen ja sitten voi siellä vaan nauttia nirvanasta jonka koti tuottaa, mutta sisustuslehdessä on uusi juttu ja nämä on poissa muodista. I rest my case.

Kysymys kuuluu: miksi sun pitäis ymmärtää naisten harrastuksia? Etenkin kun olet ihmistyyppinä sellainen, että et edes halua yrittää ymmärtää, vaan mieluummin tuomitset. Mutta sinun harrastukset ei tietenkään ole yhtään noloja, ehei. Ne kun ovat niitä ainoita OIKEITA harrastuksia tässä maailmassa. Siinäs jatkat moposi kiillottamusta, mutta jätä naiset (mukaan lukien parikymppiset misut) rauhaan, kiitos. :)

Vierailija
47/57 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ollut ihan pienestä saakka kiinnostunut yliluonnollisesta. Olen lähemmäs kolmekymppinen nyt ja kiinnostus on elämän aikana muuttanut hyvinkin radikaalisti muotoaan useamman kerran. Nuo enkelijutut on tavallaan tällä hetkellä jääneet taakse ja enemmän on sellaista hillittyä pohdiskelia vaan nyt ja erilaisten dokumenttien katselua. En käy missään hoidoissa tai huuhaa-messuilla eikä kodistani juurikaan löydy kristalleja. Salaisesti toivoisin että voisin jotenkin intensiivisemmin taas kokea henkisen ulottuvuuden mutta en kykene oikein edes näkemään unia saati krtaantumaan ruumiista.

Vierailija
48/57 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten se on jotenkin uusien huonekalujen hankkimista hienompaa, että ostetaan täysin tarpeeton ja älyttömän kallis kulkuväline, joka on hengenvaarallinen, jolla voi ajaa vain osan vuotta ja jolla ajelemisessa ei ole mitään muuta mieltä kuin se että se on kivaa? Miksi turhasta mopolla ajelusta saatu mielihyvä on hienompaa, kuin vaikka kauniista sohvasta? Kun se kaunis sohva maksaa tonnin, ja moottoripyörä pahimmillaan uuden auton verran.

Vierailija
49/57 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysymys kuuluu: miksi sun pitäis ymmärtää naisten harrastuksia? Etenkin kun olet ihmistyyppinä sellainen, että et edes halua yrittää ymmärtää, vaan mieluummin tuomitset. Mutta sinun harrastukset ei tietenkään ole yhtään noloja, ehei. Ne kun ovat niitä ainoita OIKEITA harrastuksia tässä maailmassa. Siinäs jatkat moposi kiillottamusta, mutta jätä naiset (mukaan lukien parikymppiset misut) rauhaan, kiitos. :)

Näköjään osui ja upposi. Piti lopettaa kommentoiminen, mutta näköjään sain jonkun mamman kimpaantumaan. :)

Jos järjellä ajatellaan, missään harrastuksessa ei ole muuta järkeä kuin se että se tuottaa jonkinlaista tyydytystä harrastajalleen. Oli se vaikka kotileikki tai parikymppisten misujen jahtaaminen. Jota en missään nimessä lopeta sen takia että tuntematon av-palstalla ei sitä hyväksy. ja vaikka joku todellisessa elämässä tuntemani sitä ei hyväksy, niin siinähän sitten ei.

Ei sinun tarvitsekaan ymmärtää minun harrastustani, ei minua haittaa. Itsekään en ymmärrä miksi joku saa iloa minulle oudoista harrastuksista, mutta eipä se kovin paljoa stressaakaan. Ilo oli minun puolellani. Kiitos.

Vierailija
50/57 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotkut nyt höyrähtävät ihan mihin vain, niin naiset kuin myös miehet. Miehillä on sitten nämä omat mopokerhonsa, joissa keski-ikäisiä miehiä on enemmän tai vähemmän fiksuissa porukoissa.

Onneksi on todella paljon naisia ja miehiä, joilla on kaikki kunnossa.

"Mopolla" ajaminen on aivan normaalia ja järkevää touhua.

Uskominen enkeleihin on mielisairautta.

Jaa että moottoripyöräkerhot ovat ihan normaaleiden ja terveiden setämiesten touhua? :D

Vierailija
51/57 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalia ja järkevää sellainen ajaminen, jolla ei ole mitään järkevää määränpäätä, ajetaan pelkästä ajamisen ilosta, ja lisäksi henki on koko ajan hiuskarvan varassa ja pienikin moka tarkoittaa vakavaa loukkaantumista. Oman sukulaisen aikuisen mopoharrastus päättyi reisiluun katkeamiseen ja muihin pienempiin vammoihin.

Vierailija
52/57 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseäni on alkanut kiinnostaa henkisyys ja hengellisyys neljänkympin iän jälkeen. Sitä ennen oli niin paljon kaikkea tämän arkielämän touhua että ei sellaisia ehtinyt miettiä. Piti luoda uraa, piti kasvattaa lapset, elää ruuhkavuosia, rakentaa talo. Tavoitteet elämässä liittyivät näihin ulkoisiin asioihin. 

Mutta neljässäkympissä sitä huomasi että toisaalta olen jo saavuttanut kaiken ulkoisen mitä kaipaan, ja toisaalta, en saa siitä enää kovinkaan suurta merkityksellisyyden tunnetta. Kaipasin jotain muuta kuin enemmän palkkaa tai hienomman talon tai tittelin tms. Sitä kautta alkoi kiinnostaa uskonnot ja myös perinteisille uskonnoille vaihtoehtoinen hengellisyys. 

Tuli ne reikit, enkeliterapiat jne kokeiltua myös, mutta en niistä löytänyt mitä kaipasin. En myöskään mistään tietystä uskonnosta. Mutta olen nykyään hiljaisesti, salaa "hurahtanut" ihminen, joka kokee pyhyyttä luonnossa ja kaikessa, joka uskoo yliluonnolliseen enemmän kuin siihen mikä näkyy. 

Vierailija
53/57 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näköjään osui ja upposi. Piti lopettaa kommentoiminen, mutta näköjään sain jonkun mamman kimpaantumaan. :)

Jos järjellä ajatellaan, missään harrastuksessa ei ole muuta järkeä kuin se että se tuottaa jonkinlaista tyydytystä harrastajalleen. Oli se vaikka kotileikki tai parikymppisten misujen jahtaaminen. Jota en missään nimessä lopeta sen takia että tuntematon av-palstalla ei sitä hyväksy. ja vaikka joku todellisessa elämässä tuntemani sitä ei hyväksy, niin siinähän sitten ei.

Ei sinun tarvitsekaan ymmärtää minun harrastustani, ei minua haittaa. Itsekään en ymmärrä miksi joku saa iloa minulle oudoista harrastuksista, mutta eipä se kovin paljoa stressaakaan. Ilo oli minun puolellani. Kiitos.

Sun piti lopettaa kommentoiminen joo, mutta näköjään et osaa. Siinä meillä tulevaisuuden jankuttaja-pappa joka ei ymmärrä sanaa "ei".

Vierailija
54/57 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Reikillä se Jeesuskin paransi. Hänellä se vain oli tuhat kertaa voimakkaampaa kuin 'tavallisella' ihmisellä. Reiki tarkalkeen ottaen on agape-rakkaus, joka mahdollistaa sen että ihmisen keho parantaa itse itsensä.

T. Reikiopettaja

Nyt olet mennyt uskomaan pimeyden eksytystä. Jeesus paransi ihan eri voimalla kuin mitä reikissä käytetään. Jeesus oli ja on Jumala joka ei tarvitse ulkopuolisia voimia. Pyhä Henki voi parantaa uskovan kautta mutta kaikki energiahommat ovat pahasta.

Reikiope tässä vielä: ei Jeesus tietenkään mitään "ulkopuolista" voimaa käyttänyt vaan Jumalan alkulähteen energiaa, mikä on siis kaiken luojalta lähtöisin. Ja juurikin sieltä samasta paikasta tulee reiki. Ihan samaa tavaraa, vain puhtausaste voi olla livästi erilainem. Tällä tarkoitan sitä että hoitajan pitää olka terve ja tasapainoinen ennen kuin voi toimia puhtaana kanavana. Jesse oli puhdas ja häiriötön kanava, ja sai tykitettyä turboteholla ja siksi ihmeparansi halvaantuneetkin käveleväksi.

Voi hyvänen aika näitä juntteja uskomuksia 'pahoista hengistä ja voimista'. Jokainen jolka on tarvittava koulutus, etiikka ja osaaminen, tietää mitä tekee ja käyttää vain puhdasta jumalaista rakkauden energiaa.

Ps. Se on teidän kaikkien käytössä, olkaa hyvä! Ette tarvitse edes reikivirityksiä siihen että saatte sen virtaamaan :)

T. Reikiopettaja ja ihan saman jumalan lähettiläs, ei mikään pelsepuubin palvelija :)

Ei ole junttia. Valkeuden vaatteeseen pukeutuneenahan se vihollinen houkuttaa ja eksyttää monia. Matkii Jumalaa ja onnistuu useat hämäämään.

Jeesus ei ollut mikään kanava vaan Hän oli lihaksi tullut Jumala, samaan aikaan 100% ihminen ja 100% Jumala. Joka kuolemallaan sovitti maailman synnit ja avasi tien Isän luo. Ilman Jeesusta henkilökohtaisena Vapahtajan ei kukaan sinne pääse vaikka olisi kuinka valoisa ja täynnä hyvää tahtoa.

Voi hyvänen aika. Jeesus oli nimenomaan jumalan rakkauden kanava. Tarkalleen ottaen jokainen meistä pystyy pienemmässä mittakaavassa samaan kuin Jeesus, eli välittämään jumalaista rakkautta ja sitä kautta luomaan toisille parantumisen edellytkset. En muista raamatun jaetta tarkkaan mutta jossain Jeesus sanoi että "näitä tekoja, ja vielä suurempiakin, te tulette tekemään". Tällä hän tarkoitti että ihmiskunta pystyy tekemään tietyssä mittakaavassa samaa.

Kiuhkokristityt ovat ihan vauhkoja 'pahuuden viitan ja henkien' yms uhkailun kanssa. Mitäpä jos nyt vain kerrankin antaisitte olla :) Minulla on hyvät suhteet yläkertaan ja lupalisenssit kunnossa Reikin osalta. Ihan olen nämä yläkerran kanssa sopinut. Kaiken auttamisen tern ilmaiseksi, myös koulutuksen joka saattaa maksaa muualla paljonkin. Jos joku näkee tässä pahuuden viitan niin ole hyvä vaan, ei ole pakko olla tekemisissä. Mutta jotkut jotka uskaltavat, saattavat kokea Jumalan lempeän kosketuksen, lempeän rakkauden ja Jumalan myötätyntoisen katseen, minun kauttani. Sillä katsos, olen pieni pala Jumalaa, niinkuin Jumala olisi valtameri, olen lasillinen valtameren vettä.

Rakastavasti reikiopettaja

Vierailija
55/57 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko ihmisen historia on pyörinyt miesten masinoiman mielikuvitusolentolekin ympärillä. On ollut lukemattomat määrät erilaisia jumalia ja maailmanselityksiä ja älyttömiä juttuja, ja yhteistä niille on ollut se, ettei naisia ole päästetty osallistumaan. Satoja miljoonia, jollei miljardeja ihmisiä ole kuollut historian hämäristä tähän päivään asti siksi, että miesten uskontoleikeissä mun mielikuvitusolento on parempi kuin sun mielikuvitusolento ja siksi sun kuuluu kuolla!!1. Tänä päivänäkin ihmisiä kuolee jatkuvasti tästä syystä. Nyt sitten kun NAISET ovat viimein keksineet omia rauhaan ja rakkauteen ja harmoniaan perustuvia uskonnollisuuden muotoja, NÄILLE nauretaan ja näitä halveksitaan. 

Vierailija
56/57 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koko ihmisen historia on pyörinyt miesten masinoiman mielikuvitusolentolekin ympärillä. On ollut lukemattomat määrät erilaisia jumalia ja maailmanselityksiä ja älyttömiä juttuja, ja yhteistä niille on ollut se, ettei naisia ole päästetty osallistumaan. Satoja miljoonia, jollei miljardeja ihmisiä ole kuollut historian hämäristä tähän päivään asti siksi, että miesten uskontoleikeissä mun mielikuvitusolento on parempi kuin sun mielikuvitusolento ja siksi sun kuuluu kuolla!!1. Tänä päivänäkin ihmisiä kuolee jatkuvasti tästä syystä. Nyt sitten kun NAISET ovat viimein keksineet omia rauhaan ja rakkauteen ja harmoniaan perustuvia uskonnollisuuden muotoja, NÄILLE nauretaan ja näitä halveksitaan. 

Olet aivan asian ytimessä, hyvin ja analyyttisesti ajateltu! Valtauskontoon liittyy järkyttävän paljon sisäisiä (näkymättömiä) rakenteita, rajoituksia ja käyttäytymiskooditusta. Tätä ei moni huomaa. Ja toki sovinismia myös, kaikki höpöpuheet 'nainen vaietkoon seurakunnassa' jne.

On korkea aika että naiset löytävät voimansa ja tiensä, ja naurettavaa hömppää tässä on ainoastaan se että osa naisista yrittää pitää miehiset rakenteet pystyssä ja kivittää ja halveksuu näitä "kristallinaisia".

Tarkkaan ottaen jokaisen tulisi luoda suhde Jumalaan (oli se jumalan nimi sitten mikä kenellekin) ihan itse ilman välikäsiä. Et tarvitse miehiä siihen väliin kertomaan mitä saat ja pitää uskoa, mitä saat ja et saa tuntea, mitkä kokemukset ovat oikeita ja mitkä ei.

Vierailija
57/57 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole itse tällainen aloittajan mainitsema enkeli- ja yksisarvishöyrähtänyt, mutta suhtaudun lähtökohtaisesti positiivisesti koko ilmiöön ja enkeliharrastajiin. Ymmärtääkseni pohjimmiltaan kyse on ilon, valon, rakkauden ja muiden tämäntapaisten myönteisten asioiden kanssa puuhastelusta, joka parhaimmillaan voi tuoda merkityksellisyyttä ja syvyyttä harrastajan elämään.

Oma lukunsa tietysti ovat ilmiöön liittyvä rahastus, vaikutuksille alttiiden ja epätoivoisten ihmisten hyväksikäyttö, oman totuuden pitämistä ainoana oikeana ja sen tuputtaminen tai vaikkapa perusteltujen lääketieteellisten hoitojen korvaaminen energiahoidoilla yms. Tämä pätee mielestäni myös mihin tahansa muuhun uskontoon, joskin tämä on ehkä korostunut näissä epävirallisissa hengellisissä piireissä, joissa puoskarit ovat haistaneet helpon rahan eikä minkäänlaista valvontaa ole.

Monelle tämäntyyppinen hengellisyys on kuitenkin varmasti loistava työkalu esim. itsetutkiskeluun. Niin kauan kuin se ei vahingoita muita, en jaksa ärsyyntyä siitä, jos joku kokee saavansa enkeleiltä apua vaikkapa sen mainitun parkkipaikan etsimiseen tai jos nämä ihmiset huomaamattomasti puhdistelevat työpaikoillaan jännitteisiä energioita. Enemmän kohottelen kulmiani näille raamatulla päähän lyöjille, jotka tällaisessa näkevät piruja ja paholaisia ja apokalypsia. Mielummin kuuntelen hyväntahtoista höyrähtänyttä höpinää yksisarvisista kuin messuamista uhkaavista paholaisenergioista ja lopun ajoista.

P.s Muutamista ketjuista päätellen, av:llakin voisi olla tarvetta jonkilaiseen energiaharmonisointiin. Energiahoitajat vink vink ;)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kahdeksan