Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten ihmeessä osasitte päättää lapsenne nimen?!

Vierailija
01.05.2017 |

Minulla ei ole vielä lapsia, mutta yhden haluaisin tulevaisuudessa, jos vaan saan.

Olen nimiaddikti ja tykkään paljon miettiä erilaisia nimiä, joten luonnollisesti mietin huvikseni nimeä mahdolliselle tulevalle lapsellenikin, vaikka lasta ei suunnitelmissa olekaan 5-10 vuoteen vielä.

Mulla on pojan nimi suht selvä, mutta tytön nimissä on 4 erittäin vahvaa ehdokasta, enkä varmaan ikinä osaisi niiden välillä tehdä valintaa, toki miehellä on myös nimenvalintaan oikeus, mutta hän on jo hyväksynyt nämä kaikki 4 ainakin tämä mies, joka toivottavasti olisi myös lapseni isä mutta mistäpä sitä kukaan tietää vielä.

No mutta kuitenkin, oliko teille nimen valinta vaikeaa ja miten ihmeessä saitte nimen päätettyä kun maailmassa on niin hirveästi kivoja nimiä?? :D

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
01.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annoin tyttären ensimmäiseksi nimeksi sen nimen, jota olin aina hänelle eniten ajatellut. Mulla oli myös muita suosikkeja, mutta halusin pysyä siinä vahvimmassa suosikissani. Toiseksi etunimeksi annoin oman toisen etunimeni, koska en olisi muuten osannut millään päättää toista nimeä. Omani on kiva ja sillä oli tunnearvoa, joten annoin sitten sen.

Vierailija
2/13 |
01.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli viisi vaihtoehtoa. Lapsen syntyessä ryhdyttiin sitten "käyttämään" näitä nimiä ja kokeilemaan, ja kyllähän se oikea sieltä äkkiä löytyi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
01.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseni ovat aika selvästi synnyttyään olleet juuri jonkun nimisiä. Kun ensimmäinen syntyi, oli sen nimi muka x, jo seuraavana päivänä kun olin pienen kanssa kahden, oli nimi muotoutunut jo y:ksi joka sitten jäi.

Vierailija
4/13 |
01.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalla tytöllä menee näin:

1. Nimi -> omasta mielestä kiva ja kaunis nimi, olihan niitä muitakin mutta tämä vei voiton

2. Nimi -> Mieheni (lapsen isän) mummon nimi

3. Nimi -> yksi omista nimistäni

Vierailija
5/13 |
01.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyöräytä nelostytöt niin ei ole valinnanvaikeutta!

Vierailija
6/13 |
01.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimipäiväkalenteri eteen ja yhdessä sieltä kaikki nimet läpi, parhaat muistiin. Niistä valittiin yhdessä se kivoin ja toivottiin, että poika näyttää nimeltään 😉.

Toiset nimet haluttiin, että olisivat suvuista, perinteisiä nimiä ja ne oli tosi helppo päättää. Sisarukselle kutsumanimi on taas helppo tulevaisuudessa päättää kun halutaan yhteensointuvat nimet, toiset nimet tulee olemaan vähän hankalampia.

Vierailija
7/13 |
01.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molempien lasten nimissä on minun suvustani tulevia nimiä, koska sukunimi tuli mieheltä.

Vierailija
8/13 |
01.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli 3 ehdotonta lempparia ja iskettiin ne sitten yhteen ja saatiin oikein kiva 3 nimen kokonaisuus :D

Yksikään nimi ei tule suvusta eikä tarvikaan tulla, koska meidän kummankaan suvuissa ei kierrä mitkään tietyt nimet.

Vierailija
9/13 |
01.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsestahan näkee ihan selvästi minkä nimiseltä se näyttää sitten kun on syntynyt :D Meillä oli 5 vaihtoehtoa mutta kun vauva syntyi niin yksi nimi oli heti ylitse muiden koska vauva oli ihan sen näköinen.

Vierailija
10/13 |
01.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annoin lapsen nimeksi Amanda koska se on niin todella kaunis nimi. Muita vaihtoehtoja olivat Olivia, Isabella, Emilia, Ellen, Vera, Milla, Jenny, Erika.. Olihan näitä.

Vierailija
11/13 |
01.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tee lapsia just sen takia kun en osais niille edes nimiä päättää! Nimettömäksi jäisivät.

Vierailija
12/13 |
01.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen miettinyt samaa. Poikien nimissä minulla on vain muutama suosikki joten päätös olisi helppo, mutta kivoja tyttöjen nimiä voisin luetella ainakin parikymmentä ja enemmänkin, enkä mitenkään osaisi valita niistä parasta!

Vierailija
13/13 |
01.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaan meilläkin kävi niin, että muutamista vahvoista ehdokkaista tuli valituiksi ne, joilta vauvat näyttivät ja tuntuivat synnyttyään. 😊

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän neljä