Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Soitin tyttäreni 16v puolesta yhdestä kesätyöpaikasta, koska hän änkyttää, työnantaja tokaisi ettei äidin lellikkejä oteta

Vierailija
01.05.2017 |

Siis mitä käytöstä? Tyttäreni alkaa jännittävissä tilanteissa änkyttää pahasti ja varsinkin puhelimessa vieraan kanssa puhuessa. Tuollako perusteella nyt sitten jäi paikka saamatta?

Kommentit (126)

Vierailija
121/126 |
01.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täytyyhän tytön siellä työpaikassakin puhua. Anna tytön harjoitella. Samaa mieltä työnantajan kanssa.

ei välttämättä jos on vaikka siivoojan työ tai varastoon tai jotain mikä eiole asiakaspalvelua

Vierailija
122/126 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikkaa haetaan ITSE. Tämän luulisi olevan päivän selvää koska se työkin täytyy tehdä itse. Miksi mihinkään tuon prosessin vaiheeseen tarvittaisiin muiden puuttumista?

Tärkeintä on markkinoida itseään haluttavana työntekijänä. Tarjokkaita on aina paljon ja he jotka eivät viitsi itse edes yhteyttä ottaa ovat auttamatta heti pois laskuista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/126 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö tyttö voisi lähettää tuolle henkilölle, jolle äiti soitti esim. sähköpostia. jossa selostaa minkä takia äiti soitti.  Eli selostaa oman änkytyksensä ja että sen vuoksi ei soittanut itse mutta haluaisi kovasti tuon työpaikan.  On sitten sanottu syy siihen miksi äiti oli asialla.  Liekö ollut joku seurakunnan tms paikka?  Ammatiksi kannattaa katsoa joku kemisti tms jossa ei välttämättä tarvitse ulkopuolisille puhua niin paljon kuin asiakaspalvelussa.  Änkytys voi ajan kanssa lieventyä kun käy puheterapiassa.

Mistä ihmeestä keksit seurakunnan? Seurakunta muuten on paikka johon paljon otetaan sellaisia nuoria joiden ei tarvitse itse hakea, riittää kun äidillä tai isillä on oikeat suhteet tiettyihin tyyppeihin siellä ja ne reippaat oma-aloitteiset nuoret jäävät nuolemaan näppejään.

Vierailija
124/126 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi lapsesi änkytystä ei ole saatu hallintaan, jos on jo 16v.? Tulee vaikea elämä..

Kaverini on pian 30 ja änkyttää edelleen. Ja kyllä, vittuilijoita ja riidanhaastajia riittää ihan tarpeeksi meissä aikuisissakin.

Vierailija
125/126 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyytäisin, että huomioisitte vähän työnantajankin näkökulmaa; hänelle tärkeintä on se, että 1) rekrytointi sujuu nopeasti ja 2) henkilö hoitaa työnsä. Kaikki muu on täysin toissijaista ja yritys ei ole mikään sosiaalitoimisto. Esimerkiksi itselläni on pieni 10 hengen firma, joka myy yrityksille asiantuntijapalveluita ja meillä on myös alaikäisiä kesätyöntekijöitä. Heilläkin pitää olla rohkeutta ottaa vastaan asiakas joko firman tiloissa tai puhelimessa, eikä saa jäätyä, jos joku ottaa kontakia. En tarvitse töihin henkilöitä, joilla heti ensimmäisen yllättävän tilanteen koettaessa tulee pissa housuun ja itku silmään ja rynnätään takahuoneesen itkemään ja seuraavan päivänä lopetetaan työt.

Vierailija
126/126 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä otan nuoria vain kirjallisen hakemuksen perusteella, nyt tulevista uusista nuorista en ole nähnyt ketään. Jos jonkun äiti tai muu suosittelija soittaisi, kehottaisin kertomaan nuorelle että soittaa itse. Mutta aina ne puhelut ovat vaivaannuttavia molemmille osapuolille.

Ja jos 16+ ei osaa tehdä töitä, hänet pistetään koeaikana pihalle, tai annetaan helpoimmat tehtävät ja ei oteta seuraavana kesänä. Sekin on hyvä oppia silloin kun vanhemmat elättää, eikä työkkäri anna karenssia.

Ja palkkaan mieluummin ujon joka yrittää kuin maailman omistajan. Ja yleensä ne tehdessä vähän epäilyttävät rekryt ovat parhaita. Kun ihminen hyväksytään ja itsetunto kehittyy, saa loistavan ja realistisen tekijän työlle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän yksi