Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Auttakaa kun en pääse ahdistuksesta eroon!

Vierailija
30.04.2017 |

Minulla on ollut todella pahaa ahdistusta ja pakko-oireita kohta kaksi vuotta. Olen aina jossain määrin tästä kärsinyt, mutta noin 2v sitten minulle kävi jotain todella traumaattista joka laukaisi tämän. En ole käynyt lääkärissä, koska en halua vain lääkkeitä kouraan sillä osittain myös pelkään lääkkeiden syömistä. Nyt tuntuu, että stressi painaa päälle kahta kauheammin ja se vasta oireita pahentaa. Pelkkä ajatus että töihin pitäisi lähteä ja tarkistaa sataan kertaan että hellat,hanat, ovet jne ovat kiinni ahdistaa suunnattomasti. Miten ikinä pääsen tästä eroon? Haluaisin viimein vain rauhoittua.. onko kokemuksia?

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
30.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuota valokuva juttua olen kokeillut, mutta kuvittelen aina että mitä jos se on kuitenkin mennyt päälle. Kuulostaa naurettavalta mutta jotenkin mun aivot vain ei rekisteröi sirä että se on oikeasti kiinni. Minun tarkistelut on juuri pahimmillaan silloin kun lähden kotoa ja kun menen nukkumaan,mutta niitä esiintyy myös muulloin. Pakkoajatuksia on myös. Tuntuu että koko elämäni pyörii tämän ympärillä.

Ja alkoholia en todellakaan käytä. En edes kahvia koska se pahentaa paniikkikohtauksia. Voiko tämmöisestä saada sairaslomaa? Minun on vaikea varmasti avautua tästä lääkärissä.

Ei se voi mennä päälle. Ota palovakuutus, palakoon kaikki.

Niin tiedän sen älyllä ajateltuna mutta mun on pakko vaan katso a uudestaan ja uudestaan. Mulla on kissa enkä voi antaa sen palaa. Ap

Joillekin joskus tapahtuu niin, että palaa talo, lapset ja kissat. Se on totta, että sellaista tapahtuu. Itse voi vain tehdä oman osuutensa ja olet varmasti huolellinen siinä. Sinulta varmaan viimeksi unohtuu jokin päälle.

Eli siis tuskin tule unohtumaan.

Vierailija
22/34 |
30.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet saanut hyviä kommenttejakin tässä ketjussa. Yksi hyvin tärkeä asia on ravinto. Gluteeniviljat ja maito voivat pahentaa ahdistusta.

Valkoinen sokeri on hyvin ravintoköyhää, vältä sen käyttöä.

Syö paljon ja monipuolisesti kasviksia, marjoja ja kohtuudella hedelmiä.

Vältä margariineja ja teollisesti prosessoituja rasvoja.

Suosi avokadoa, manteleita, siemeniä, pähkinöitä, voita, kylmäpuristettuja öljyjä ja kylmäpuristettua kookosöljyä.

Tavallinen kookosrasva on haitallista.

Sinulle voisi olla hyötyä D- ja B12-vitamiinista.

Suosi metylkobalamiinivalmistetta.

Tsemppiä ja hyvää kevättä :)

Iloa elämääsi 💛

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
30.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvostan todella paljon teidän kannustavia ja avuliaita kommentteja. Vitamiineja syön ja ruokavaliota olen koittanut saada paremmaksi. Silti tuntuu, että kun on syönyt oikein monta päivää ja sitten tuleekin paniikkikohtaus ja kauheat ongelmat kotoa poistuessa ettei tästä ole mitään hyötyä. Ap

Vierailija
24/34 |
30.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, mielenterveystalon verkkosivuilla on ahdistuksen omahoito-opas, suosittelen!

Vierailija
25/34 |
30.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttaisiko jos aamulla valokuvaat kaikki nämä sammutettavat laitteet tai vaihtoehtoisesti et käytä aamulla mitään sellaista laitetta, joka voi jäädä päälle. Esim syöt vain mikropuuroa ja silität vaatteesi jo illalla.

Silloin suurimmasta osasta laitteita voi olla virrat pois päältä kaiken aikaa. Sitten toinen mikä tuli mieleen, että onnistuisitko päättämään, että et murehdi asiaa esim työpäivän aikana. Toisin sanoen yrität järkeillä itsellesi, että työaikana kotiasioita ei mietitä. Ruokatauolla voit vaikka varoiksi tarkistaa aamun valokuvat niin saat tarvittaessa pitää yhden huolitauon työpäivän aikana.

Sinuna hakeutuisin kyllä jonkun hoitavan tahon puoleen, jotta ahdistuksesi helpottaisi ja pystyisit rentoutumaan ja nauttimaan elämästäsi enemmän.

Vierailija
26/34 |
30.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Auttaisiko jos aamulla valokuvaat kaikki nämä sammutettavat laitteet tai vaihtoehtoisesti et käytä aamulla mitään sellaista laitetta, joka voi jäädä päälle. Esim syöt vain mikropuuroa ja silität vaatteesi jo illalla.

Silloin suurimmasta osasta laitteita voi olla virrat pois päältä kaiken aikaa. Sitten toinen mikä tuli mieleen, että onnistuisitko päättämään, että et murehdi asiaa esim työpäivän aikana. Toisin sanoen yrität järkeillä itsellesi, että työaikana kotiasioita ei mietitä. Ruokatauolla voit vaikka varoiksi tarkistaa aamun valokuvat niin saat tarvittaessa pitää yhden huolitauon työpäivän aikana.

Sinuna hakeutuisin kyllä jonkun hoitavan tahon puoleen, jotta ahdistuksesi helpottaisi ja pystyisit rentoutumaan ja nauttimaan elämästäsi enemmän.

Minun varmaan täytyy uskaltaa varata aika lääkäriin. Pelkään vain ettei minua oteta vakavissaan sielä. Ap

Vierailija
27/34 |
30.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun varmaan täytyy uskaltaa varata aika lääkäriin. Pelkään vain ettei minua oteta vakavissaan sielä. Ap

Varmasti otetaan. Yleisiä vaivoja ovat.

Vierailija
28/34 |
01.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko viel jollain kokemuksia? Ap

Vierailija
29/34 |
01.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin terapiajakson, syynä ahdistuneisuushäiriö pakko-oireisin piirtein. Minulla tosin pakkoajatukset voimakkaampi oire kuin "perinteiset" pakko-oireet, mutta oli niitäkin. Henk.koht. mielipiteenäni on, että oireet eivät helpota kun niitä toistaa. Kierre helposti vain pahenee. Minua auttoi kyllä alkuun jo pari keskustelusessiota psykologin kanssa, vaikka sittemmin pidempään terapiaan päädyinkin. Löytyisikö työterveyshuollosta? Jos vaiva uhkaa työkykyä, voisi olla saumaa saada Kelan tukea terapiaankin. En itse halunnut lääkkeitä.

Vierailija
30/34 |
01.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävin terapiajakson, syynä ahdistuneisuushäiriö pakko-oireisin piirtein. Minulla tosin pakkoajatukset voimakkaampi oire kuin "perinteiset" pakko-oireet, mutta oli niitäkin. Henk.koht. mielipiteenäni on, että oireet eivät helpota kun niitä toistaa. Kierre helposti vain pahenee. Minua auttoi kyllä alkuun jo pari keskustelusessiota psykologin kanssa, vaikka sittemmin pidempään terapiaan päädyinkin. Löytyisikö työterveyshuollosta? Jos vaiva uhkaa työkykyä, voisi olla saumaa saada Kelan tukea terapiaankin. En itse halunnut lääkkeitä.

Kauanko tämä terapiajakso kesti sinulla? Ja oletko päässyt vaivasta kokonaan tai osittain eroon? Tarvitsitko sairaslomaa? Kiitos vastauksestasi. Ap

Vierailija
31/34 |
01.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 2,5 v psykoterapiassa, 2 krt/vko. Eivät oireet varmaan ikinä täysin katoa, mutta eivät hallitse enää elämää samoin kuin ennen. Elämänlaatu parani merkittävästi. Töistä en ollut pois.

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kauanko tämä terapiajakso kesti sinulla? Ja oletko päässyt vaivasta kokonaan tai osittain eroon? Tarvitsitko sairaslomaa? Kiitos vastauksestasi. Ap

Vierailija
32/34 |
01.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
33/34 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään mulla ois tilaisuus soittaa ja varata aika lääkäriin, mutta tuntuu etten saa sitä tehtyä. Ap

Vierailija
34/34 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap jatkaa viel että kub olen niin kauan tästä jo kärsinyt niin siitä on tullut minulle ns normaali tila ja en halua mennä lääkärille valittamaan turhasta. Sitten taas toisaalta huominen töihin lähtö tuntuu taas ylitsepääsemättömältä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan viisi