Voisko tämä olla kilpirauhasen vajaa toimintaa.... kokemuksia?
Elikkä mulla otettiin verikokeet vuosi sitten TSH oli 5,4 ja T4V 16,9. En saanut lääkitystä vaan seuraavan verikoe ajan puolen vuoden päähän ja arvot olivat TSH 2 ja T4V 13,7. Miten normaalia on että arvot heittelee itsekseen, en siis ole syönyt kilpparilääkkeitä vielä ollenkaan? Lääkärivaan totes että masennusta sairastavilla ihmisillä tämä olis normaalia. Tosin en ole masentunut, syön kyllä lääkkeitä koska mulla on ahdistuneisuushäiriö. Mulla on ensiviikolla taas verikoeaika ja pyysin että arvot otettaisiin taas kun on niin paljon vajaa toiminnan oireita mm:
-Olen todella väsynyt, kaikki energia menee töissä, en jaksa tehdä työpäivän jälkeen mitään, en myöskään viikonloppun koska lataan ns. akkuja seuraavaan työviikkoon. Alkaa tämä kyllä v*ituttaa koska ei jaksa tehdä mitään kivaakaan kun ei ole energiaa.
- Hiukset tippuu, pää hilseilee ja on ihottumaa
- Myös naama hilseilee, ei voi käyttää meikkiä kun on niin rokahtunut talvisin
- Välillä lähtee lihaksista kaikki voimat, tällöin tavarat lentelee kun ei jaksa pitää niistä kiinni, joskus tuntuu ettei jaksa töistä kotiin tullessa bussipysäkiltä kävellä kotiin kun ei ole jaloissa lainkaan voimaa
- Paino vaan nousee
- Jalkapohjat kuumottaa joka ilta, mitkään kylmägeelit ei auta, oon joutunut seisomaan jääkylmässä suihkussa ja joskus pahimpana kuumotusiltana teipannut jesarilla kylmäkalle jakapohjiin kiinni
- kuukautiskierto 45 + välivuodot 5-10 kertaa vuodessa, jäätävät vatsakivut, erittäin runsaat vuodot, olen jopa harkinnut ostavani yöksi lasten vaippoja.
- Nukun erittäin katkonaisesti, joskus en saa unta, joskus herään tunnin päästä, joskus aamuyöllä, joskus 10 kerrtaa yössä, pahimmillaan valvon koko yön. Ja ainakun herään kesken unien en nukahda uudestaan alle tunnin aikana.
Eli näitä oireitä löytyy. Mietin vaan että onko tuota tyroksiinia mahdollista kokeilla vaikka arvot nyt oliskin rajojen sisällä? Nää oireet nyt rajottaa normaalia elämistä niin et oon väsymyksen lisäksi koko ajan vittuuuntunut ja kaikki ärsyttää.....