Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Neuvolaikäisen lapsen paino

Vierailija
30.04.2017 |

http://yle.fi/aihe/artikkeli/2017/04/04/aiti-ma-olen-laski-oppiiko-laps…

Mitä mieltä artikkelista? Mun mielestä tosi outoja nuo lainaukset, esim.

"–Lapsi peilailee itseään, puristelee mahaansa ja sanoo toistuvasti, että haluaisi olla laihempi."

Neuvolaterveydenhoitajia syytetään tuossa, kun ovat muka kiinnittäneet lapsen huomion painoon. Mutta ei takuulla mikään yksittäinen neuvolatädin mielipide saa lasta noin raiteiltaan jos vanhemmat ovat täyspäisiä. Eli siis eivät itse ole koko ajan kommentoimassa omaa ja muiden ulkonäköä niin kuin se olisi joku ihmisen arvokkuuden mittari. Kiinnitättekö muut yhtään huomiota miten puhutte itsestänne ja muista lapsen kuullen?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
30.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa on mennyt kouluterveydenhuolto ja neuvolatoiminta sekaisin. 

Ei neuvolaikäinen puristele mitään vatsamakkaroita ja valita lihavuuttaan. Jokin tuntu voi tietysti tulla huonoudesta jo tässä vaiheessa, mutta reagointi ei ole tuollaista. Ehkä voi matkia aikuista ja pelleillä, joten en sano, että vale tämä juttu sinänsä. Tulkinta vain väärä. 

Olen siis sekä äiti että terveydenhoitaja lasten parissa. 

Vierailija
2/3 |
30.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuossa on mennyt kouluterveydenhuolto ja neuvolatoiminta sekaisin. 

Ei neuvolaikäinen puristele mitään vatsamakkaroita ja valita lihavuuttaan. Jokin tuntu voi tietysti tulla huonoudesta jo tässä vaiheessa, mutta reagointi ei ole tuollaista. Ehkä voi matkia aikuista ja pelleillä, joten en sano, että vale tämä juttu sinänsä. Tulkinta vain väärä. 

Olen siis sekä äiti että terveydenhoitaja lasten parissa. 

Kyllä puristelee jos on kotona saanut sen mallin. Jo lapsettomana kiinnitin huomiota ystävääni, joka jatkuvasti kommentoi ulkonäköään tyttärensä kuullen. Mm. että on masentunut lihavuuteen (oli normaalipainoinen), että raskaudet on pilannut vartalon, että nyt hän on kaunis kun on meikattu ja tukka laitettu. Jne. Lapsesta on tullut juuri kuin noissa artikkelin esimerkeissä, arvottaa itseään ulkonäön kautta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
30.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"–Lapsi koki, että terveydenhoitaja luuli hänen valehtelevan. Hoitaja epäili lapsen pyöreyden perusteella, että lapsi ei liiku yhtään. Hän kuitenkin harrasti mm. karatea pari kertaa viikossa."

Kuulostaa, että ei terveydenhoitaja tuossa lapsen itsetuntoa pilannut vaan kasvatus on sen pilannut jo aikapäiviä sitten :o

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi yhdeksän