Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä kirjoja teillä on kotona?

Vierailija
30.04.2017 |

Ja mistä ne on hankittu?

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
30.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vähentänyt kirjoja, antanut osaan kirjastoon, yms.

Nyt on yks hylly romaaneja, yks hylly dekkareita, pino taidekirjoja, puol hyllyä runokirjoja, ja sitten satoja alaani liittyviä tietokirjoja, joita käytän työssäni. Monet ovat sellaisia, joita ei Suomesta saa tai kirjastoissa on vain yksi kappale, joten en voi omistani luopua.

Dekkarit olen ostanut itse, romaanit ja taidekirjat enimmäkseen saanut lahjaksi. Tietokirjat olen ostanut itse tai saanut ulkomaisilta kollegoilta.

Vierailija
22/23 |
30.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin noin 30 metriä kirjoja. Sanakirjoja, kaunokirjallisuutta, taidekirjoja, tietokirjallisuutta. Mieheni luki aikoinaan kirjallisuutta ennen kuin ryhtyi taitelijaksi, itse olen kieliä opiskellut. Kirjoja voisi kyllä karsia hieman. Kirjamme ovat suomeksi, ruotsiksi, englanniksi ja ranskaksi. Vähän myös espanjaa, saksaa ja italiaa, hollantia ja venäjää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
30.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on myös paljon kirjoja: kirjastossa kolme isoa kirjahyllyä, työhuoneessa kaksi ja lisäksi pienempiä kirjahyllyjä eri oleskelutiloissa. Keittiössä on erikseen keittokirjahylly. Rakastan kirjoja monella eri tavalla. Luonnollisesti tykkään lukea niitä (samoin mieheni), mutta pidän myös sisustuksellisesti siitä lämpimästä tunnelmasta, jonka ne tuovat. 

Annamme kirjoja koko ajan myös pois, mutta niitä kertyy jatkuvasti lisää. Monia kirjoja ei saa kirjastosta, joten ne on pakko ostaa. Kindle/Amazonkaan ei kaikissa asioissa auta. Hyllyissä on paitsi ammatti-, myös muuta tietokirjallisuutta ja tietenkin kaunokirjallisuutta. Samoin kokoelma eri kielten sana- ja kielioppikirjoja. Kirjoja on ainakin viidellä eri kielellä.

Kun haluan rentoutua, menen joskus yhden hyllyn viereen, jossa on pelkkiä matkaoppaita eri maista. Siinä sitten fiilistelen vanhoja muistoja tai suunnittelen uusia matkoja. Kirjat ovat ihania!