Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kertokaa järkyttäviä/yllättäviä faktoja töistänne, joita muut ei tiedä

Vierailija
29.04.2017 |

Olen itse hotellisiivooja, aikaa yhdelle huoneelle on 10 min. Juomalaseja ei koskaan pestä, itse pyyhin ne märällä rätillä puhtaaksi. Työkaveri pelkästään hönkäisee lasiin ja kuivaa liinalla. En juo koskaan hotellien laseista.

Kommentit (910)

Vierailija
681/910 |
07.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psykiatriset sairaanhoitajat voivat töissään suljetulla osastolla sitoa ihmisiä käsistä ja jaloista lepositeisiin ja piikittää heihin lääkkeitä. Kantaa ihmisiä käsistä ja jaloista. Ja pitää ihmisiä väkisin ihmisiä paikallaan maata vasten muiden hoitajien kanssa, vetää heidän housujaan alas, paljastaen heidän pakaransa vastustelusta huolimatta ja pistää heidän pakaraansa antipsykootteja ja muita tainnuttavia aineita vastoin heidän suostumustaan. Mm. siksi jos joku ei ota antipsykoottiannostaan suun kautta. He voivat sanoa että jos et ota lääkettä, se joudutaan pistämään. He voivat sulkea ihmisiä eristyshuoneisiin.

Tällaista v. 1960, eikun 2017.

Vierailija
682/910 |
07.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sisätautien osastolla päällepäsmäröivät vanhat hoitajat, jotka eivät ymmärtäneet nykyisestä hoitotieteestä mitään.

Nestehoito ja sen seuranta oli päin seiniä. Toki nuo lääkäri määrää, mutta määräykset perustuvat hoitajien seurantaan.

Pää punaisena kiljutaan potilaalle että enää et juo. Laboratoriokokeet taas kertoivat, että potilaan olisi nimenomaan pitänyt juoda säilyttääkseen nestetasapainon. Potilaalle jatkettiin lääkärin määräämien tiputusnesteiden tiputtamista, vaikka niitä olisi pitänyt muuttaa.

Kun yritin puhua asiasta, minulle vittuiltiin ja rankasti. "Vai että oikein hypotoninen ja hypertoninen liuos."

Huonoon kuntoon meni moni potilas.

Jatkossa en enää jätä moista sikseen.

T: Sh opiskelija

Niinsanotulla hoitoTIETEELLÄ ei ole ketää terveeksi saatu. Hoitajien näennäispuuhastelua joka pitäisi rahan tuhlauksena lopettaa ja käyttää esim. Lääketieteellisen hoidon tutkimukseen. Silkkaa soopaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
683/910 |
07.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimistohommissa monilta työntekijöiltä menee helposti jopa puolet työajasta netissä surffailuun ja omien asioiden hoitoon, kuten laskujen maksamiseen verkkopankissa.

Vierailija
684/910 |
07.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ei ole omalta työpaikaltani, mutta sopii tämän ketjun jatkoksi. Kahdesti olen nähnyt kun kaupunkiliikenteen bussikuski käy kusemassa kadunvarteen ja sitten siitä pesemättömin käsin takaisin asiakaspalveluun. Oli ihan suomalaisen näköisiä nämä kuskit muuten. Ihanaa olla se asiakas joka saa tällaisen kuskin kädestä kertalipun tai vaihtorahat! Mahtaa olla melkoinen bakteerikasvusto ratissakin tällä menolla.

Vierailija
685/910 |
07.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä2888 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kotipalvelussa. Kun on joku veemäinen asukas, sanon ettei suostunut suihkuun. Olkoon haisuli omillaan.

Missä kunnassa on vielä kotipalvelu? Tietääkseni Suomessa on vain kotihoito. Ollut useita vuosia.

Sitäpaitsi olet työssä väärällä asenteella. Haukut asiakasta. Ammattitaitoinen hoitaja osaa hoitaa nämä haastavammatkin tapaukset. Hävettää puolestasi!

On olemassa lukuisia yksityisiä kotipalveluyrityksiä.

Vierailija
686/910 |
07.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä ei ole omalta työpaikaltani, mutta sopii tämän ketjun jatkoksi. Kahdesti olen nähnyt kun kaupunkiliikenteen bussikuski käy kusemassa kadunvarteen ja sitten siitä pesemättömin käsin takaisin asiakaspalveluun. Oli ihan suomalaisen näköisiä nämä kuskit muuten. Ihanaa olla se asiakas joka saa tällaisen kuskin kädestä kertalipun tai vaihtorahat! Mahtaa olla melkoinen bakteerikasvusto ratissakin tällä menolla.

Missäpä se kätensä pesisi?

Vierailija
687/910 |
07.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua kauhistuttaa nämä viestit :/ Niin paljon ihmisiä, joilla ei ole mitään ammattiylpeyttä ja suoraselkäisyyttä. Taidan olla ihan urpå yrittäessäni tehdä asiakkaan työt riittävän hyvin ja perusteltavissa olevassa ajassa... (asiantuntijatyö).

Vierailija
688/910 |
07.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin työssäoppimassa pienessä yksityisessä päiväkodissa, joka markkinoi olevansa kodinomainen ja noudattavansa montessoripedagokiikan mukaisia toimintatapoja. Lapsilla oli erittäin vähän leluja ja nekin pääasiassa rikkinäisiä. Kun 8 poikaa tappeli kahdesta rikkinäisestä pikkuautosta (ei ollut enempää) laitettiin nekin pois. Kotileikkiin oli tasan yksi nukke ja muutama astia, muutamaa palapeliä ym.säilytettiin lasten ulottumattomissa eikä niitä päässyt tekemään juuri koskaan. Aikuiset lojuivat niillä kodinomaisilla sohvilla puhelimiensa kanssa ja huusivat lapsille, jotka uskalsivat sen instan selaamisen keskeyttää. Lapset venyivät pitkin lattioita ja kähinöivät keskenään, häiritsivät ja härnäsivät toisiaan kun ei muutakaan tekemistä ollut. Toiminta ylipäätään oli erittäin yksipuolista, pakolliset askartelut tehtiin yksitellen aikuisen ohjatessa kädestä pitäen. Nukkarin aikana myös aikuiset nukkuivat päiväunet. Lasten kuullen myös arvioitiin esimerkiksi heidän vanhempiensa ulkonäköä...

Ja täällä siis oli tietysti hoidossa "parempien perheiden" lapsia, joiden vanhemmat kuvittelivat saavansa sieltä lapsilleen laadukkaampaa varhaiskasvatusta kuin kunnallisessa päiväkodissa.

Vierailija
689/910 |
07.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tulot on 44,9 miljoonaa ja voitto n. 1 miljoona, ei toiminta kuulosta mitenkään riistolta. Aika maltillinen kate. Ei varmaan riittäisi ulkomaisille sote-jäteille.

Vierailija
690/910 |
07.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No vaikka vesihanan alla! Tai puhdistuspyyhepakettikaan ei paljoa siellä bussissa tilaa veisi. Eikö muka niille ole järjestetty vessoja, joissa käydä ja pestä kädet? Vain idiootit ja koirat kusevat kadunvarsille.

Vierailija
691/910 |
07.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyseinen firma mille itse tein hyttisiivousta, (pistin kyllä eilen pillit pussiin) eli siis tämä kyseinen "kaikki samaan ämpäriin" firma , työasunaan pitää punaista ja keltaista että siitä voitte päätellä. Valhetelematta itseni lisäksi kaikki muut ovat ulkomaalaisia, esimiehiä myöten ja paikassa ei mitään kellokorttia tai muutakaan millä leimaisit itsesi paikalle tai ulos. Erittäin varma olen, että paikassa viilataan porukkaa linssiin työaikojen/ työntekijän oikeuksien suhteen. Kun kaikki ovat maahanmuuttajia niin eihän heillä ole tietoa, ymmärystä tai halua ottaa selvää oikeuksistaan, ovat vain tyytyväisiä kun edes jonkun työn saivat. Surullista sinänsä.

Vierailija
692/910 |
07.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen opettaja ja kun oppilaat tekevät hiljaa koetta, on aikaa vaikka roikkua seksichatissa nettiseksin parissa. 

Ja silloin,  ku tekevät itseäisesti esim ryhmätöitä! Hallelujaa uusi OPS! 

Vierailija
693/910 |
07.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin n. 6 vuotta viikonloppusiivoojana ja kesälomilla kokoaikaisena hotellisiivoojana isossa hotellissa. Meillä oli siivouskärryssä kori likaisille laseille ja puhtaat lasit olivat kärryssä myös. Kori vietiin tiskikoneen pestäväksi. Jos näette siivojan esim. pyyhkivän laseja pyyhkeellä, niin meillä se johtui ihan tiskikoneen aiheuttamista rannuista. Ja pyyhe oli puhdas. 

Aikaa per huone oli 20 min, jatkaville asiakkaille vähemmän, joskus saattoi mennä vain pari minuuttia, jos petasin sängyn ja vaihdoin lasit ja roskat. 20 min riitti toisinaan, joskus taas ei. Myös käytävää piti imuroida. Itse tein työtä hyvin ja olinkin melkein aina jäljessä aikataulusta, josta pomo ei tykännyt. Kerran kuussa myös pestiin kloorilla kylppärit ja viemärit putsattiin myös sisältä joidenkin kuukausien välein.

Mielestäni meillä ainakin työt tehtiin hyvin ja esim. laaduntarkastusta oli aika ajoin ja siinä tosiaan sai palautetta suoraan, jos oli jäänyt jokin paikka likaiseksi. 

Muistan myös tapauksen, että yksi uusi siivooja sai lähteä, koska ei siivonnut kunnolla vessoja. 

Meillä oli lisäksi ämpäri, jonka reunoilla roikkuivat eri väriset rätit, joita sitten käytettiin eri paikkoihin. Vessaharja kyllä valitettavasti oli ämpärin sisällä.

Olin myös toisella isossa hotelliketjussa töissä yhden kesän ja siellä rätit oli juuri märkinä myttyinä ämpärin pohjalla ja samalla rätillä pestiin lavuaarit, vessanpöntön istuin ja pölyt. Ällöä. Lisäksi rätit vaihdettiin vasta 40 huoneen jälkeen, yhh. Lisäksi hanskat oli koko kesän loppu, lopulta toi kotoa omat, kun ällötti niin.

Mutta tuossa toisessa paikassa viihdyin ihan hyvin, etuja oli aika paljon meille siivoojillekin ja pomo oli ihan kiva. Hitaudesta sai toki noottia, minkä toisaalta ymmärtää. Jos juoksi hiki hatussa, 20 minuutissa pystyi ihan oikeasti siivoamaan kunnolla huoneen, ellei se ole ihan räjäytetty. Itse en halunnut hikoilla töissä ja usein vähensinkin työaikaa, koska olin ottanut lungimmin. Lisäksi jos sinulla on oma kerros ja samat huoneet koko ajan, huoneet saa pysymään siisteinä, koska tiedät, mistä olet jo esim. pyyhkinyt kunnolla pölyt ym. Kesälomakausi oli tietysti pahinta aikaa, sitä tavaran määrää, mitä lapsiperheillä on mukana, on vaikea uskoa, ja saahan sitä tavaraa olla, mutta kun ne kaikki tavarat on levitetty ympäri huoneen lattiaa ja jokaikistä tasoa myöten, niin on pikkaisen hankalaa esim. imuroida.

Vierailija
694/910 |
07.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ex-poikaystävä, lääkäri ammatiltaan, kulki töissä, lenkillä ja kotona samat housut jalassa. Hyvin levitti sairaalan pöpöjä joka paikkaan. Hyväpalkkainen mutta pihi mies. Häneltä sain myös kuulla että useat lääkärit pitää esim. ensimmäistä kertaa hengenahdistuksesta kärsivää naista ennemmin mieliongelmaisena kuin että kyseessä voisi olla vaikka allerginen reaktio. Nauroin tälle, kunnes itse sain hengenahdistusta ilmeisesti homeisesta työpaikasta tai pölystä ja lääkäri ensimmäisenä kysyi että onko huolia...

Vierailija
695/910 |
07.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Psykiatriset sairaanhoitajat voivat töissään suljetulla osastolla sitoa ihmisiä käsistä ja jaloista lepositeisiin ja piikittää heihin lääkkeitä. Kantaa ihmisiä käsistä ja jaloista. Ja pitää ihmisiä väkisin ihmisiä paikallaan maata vasten muiden hoitajien kanssa, vetää heidän housujaan alas, paljastaen heidän pakaransa vastustelusta huolimatta ja pistää heidän pakaraansa antipsykootteja ja muita tainnuttavia aineita vastoin heidän suostumustaan. Mm. siksi jos joku ei ota antipsykoottiannostaan suun kautta. He voivat sanoa että jos et ota lääkettä, se joudutaan pistämään. He voivat sulkea ihmisiä eristyshuoneisiin. Tällaista v. 1960, eikun 2017.

Ilman lupia ei muuten voi.

Vierailija
696/910 |
07.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elintarvike varasto,homeiset/linnunpaskassa olevat tuotteet sinne vaan muitten tuotteiden joukkoon ja eteenpäin,ikinä ei edes ole sanottu ettei noin saisi tehdä,kaupassa varmaan rätillä pyyhkäsevät ja hyllyyn vaan,eli vaikka se hernekeitto purkki minkä ostat on oikeasti ollut päältä linnunpaskassa täysin

Ja jotkut jaksaa nillittää kun lapset saattaa olla kenkien kanssa ostoskärryssä. Luulevat että kaikki tuotteet on jotenkin superhygieenisiä ja pahin lika ikinä on kengän pohja.

Vierailija
697/910 |
07.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No vaikka vesihanan alla! Tai puhdistuspyyhepakettikaan ei paljoa siellä bussissa tilaa veisi. Eikö muka niille ole järjestetty vessoja, joissa käydä ja pestä kädet? Vain idiootit ja koirat kusevat kadunvarsille.

Meidän lähipysäkki on päättäri, jossa tauko pidetään, jos bussi ei ole aikataulusta jäljessä. Useita kymmeniä kertoja ellei yli 100 kun kuski menee kuselle puskaan. Missä ihmeessä hän pesisi käsiään ? Ilman muuta siihen rahastuspussukkaan joku pyllypaperipaketti mahtuis, tai ei.

Tietenkin voi ottaa käsidesiä mukaan enkä tiedä vaikka ottaakin.

Vierailija
698/910 |
07.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas huvittuneena ihmettelen niitä ihmisiä, jotka eivät voisi kuvitella ostavansa vaatteita kirpputorilta, kuin ne on (hui kauhistus) olleet jonkun käytössä aikaisemmin. Ne saa sentään pestyä ennen käyttöä! Enemmän minua on aina inhottanut ja tämän ketjun jälkeen inhottaa entistä enemmän nukkua hotellisängyissä, istua asemien tai julkisten kulkuvälineiden penkeillä, syödä yhteiskäytössä olevista ravintolan astioista... Jos nyt jonkun lapsi onkin joskus pissannut housuunsa niissä vaatteissa, jotka ostan kirppikseltä ja puen lapselleni, ei se tunnu yhtään niin pahalta kuin ohuella puuvillalla peitetty hotellin patja menkkaverineen, virtsoineen, spermoineen ja hikineen sadan muun nukkujan jäljiltä..

Vierailija
699/910 |
07.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kondomitehtaalla töissä ja tökin niihin reikiä neulalla koska uskontoni kieltää ehkäisyn

Vierailija
700/910 |
07.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen töissä kebab pizza paikassa ja laitamme suomalsiten miesten pitsoihin kaikea ylimääräistä lattialta ym. mausteeksi