Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Usein kuulee tätä juttua, että naisille kuulemma huudellaan kadulla ja arvostellaan ulkonäköä. En ole itse tällaista koskaan nähnyt tai kuullut, joten kiinnostaa tietää, että missä tätä tapahtuu ja kuinka usein. Tämän palstan juttujen perusteella sitä tapahtuu melkein päivittäin?

• ylös 37
  • alas 1

Sivut

Kommentit (48)

Vierailija

Jaaaaa, no 4 kk sisään kahdesti.

Toisen kanssa vaihdoin pari sanaa bussissa joskus klo 2 aikaan yöllä ja kun jäimme, huuteli perään, että lähdenkö pitsalle.

Toinen alko kaupassa ihmettelemään, että miksi helevetissä osta mämmiä ja onko muka hyvää.

Huusi ulkona vielä perään, että älä anna sun ulkomaalaisten kavereiden maistaa. 😂😂

• ylös 33
  • alas 4
Vierailija

Harvemmin suomalaisessa kulttuurissa. Yhden hyvännäköisen alkoholistiystäväni perään joskus, tosin on tunnettu Hesarin kulmilla ja huutelee itsekin.

• ylös 15
  • alas 2
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Ei onneksi usein, välissä voi olla vuosia, mutta yksikin kerta on liikaa. Omat kokemukseni ovat sellaisia, että humalainen/narkkari on keskellä päivää kommentoinut ulkonäköäni negatiivisesti. Yleensä tätä edeltää joku lähestymisyritys. Kun en yllättäen ole kiinnostunut kesken työmatkan lähtemään spurgun matkaan, rääytään perään rumaa ja läskiä. Nyt saa ilmoittautua jokainen mies, joka on kokenut saman.

• ylös 46
  • alas 4
Vierailija

Ilmeisesti tämä on vähentynyt huomattavasti onneksi.
70-luvulla wanhoina pahoina aikoina huutelu ja viheltely oli kesäaikaan päivittäisenä riesana. Sekä vanhat ukot että myös nuoret miehet sitä harrastivat
Lisäksi asenne oli sellainen, että olisi pitänyt olla mielissään tälläisestä "huomiosta"

• ylös 38
  • alas 2
Vierailija

Tää on tosiaan jenkki-kulttuurin tyyliä. Eli siellä aikuiset miehet ihan pokkana huutelevat 11-12v lapsille (tytöille), vislaavat, tuijottavat päästä varpaisiin. Jostain syystä tämä vain hyväksytään siellä.

Ei kuulu suomalaiseen kulttuuriin, paitsi kännissä tyyliin "hei, hyvä perse".

Siellä USA:ssa siis vaikka klo 10 maanantai aamuna, huudellaan ja tungetaan kontaktiin.

• ylös 18
  • alas 9
Vierailija

Enpä muista että ikinä olisi tapahtunut. Enkä ole kuullut muillekaan naisille huudeltavan.

• ylös 17
  • alas 18
Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Toisen kanssa vaihdoin pari sanaa bussissa joskus klo 2 aikaan yöllä ja kun jäimme, huuteli perään, että lähdenkö pitsalle.

Toinen alko kaupassa ihmettelemään, että miksi helevetissä osta mämmiä ja onko muka hyvää.

Huusi ulkona vielä perään, että älä anna sun ulkomaalaisten kavereiden maistaa. 😂😂

Ei kai juttelu ole peräänhuutelua? Tuolla periaatteella jokainen minulle jutteleva mies on peräänhuutelija ja tätä tapahtuu todella usein.

Yöaikaan kai noita peräänhuutelijoita on ja muuten siellä missä viina virtaa. Tai nuorisoporukoissa. Tuskin kukaan selvin päin oleva sivistynyt aikuinen mies huutaa kenenkään naisen perään ellei ole hanska pudonnut.

• ylös 12
  • alas 2
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ei ikäiseni, mutta jotkt vanhemmat miehet joo aina välillä..

Oikeastaan minullekin on ihan vähän aikaa sitten kommentoinut eläkeläismies ulkonäköäni kauniisti ohimennessäni. Olin ilahtunut.

Jos on hyvää sanottavaa, saa paljon mieluummin sanoa sen ystävällisesti ääneen kuin tuijottaa ja puhista negatiivisen näköisenä, sellaistakin näkee. Näin keski-ikäisenä se tuntuu kivemmalta kuin alaikäisenä 😉

9

Vierailija

Kyllä huudellaan, valitettavasti.

Viimeksi kun olin lenkillä ja pysähdyin solmimaan kengännauhoja. "pyllistä vaan"

"tuolla on hyvä perse, sitä ois kiva naida"

Huutelijat joko kännissä tai 45-55v miehiä

• ylös 18
  • alas 2
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ei onneksi usein, välissä voi olla vuosia, mutta yksikin kerta on liikaa. Omat kokemukseni ovat sellaisia, että humalainen/narkkari on keskellä päivää kommentoinut ulkonäköäni negatiivisesti. Yleensä tätä edeltää joku lähestymisyritys. Kun en yllättäen ole kiinnostunut kesken työmatkan lähtemään spurgun matkaan, rääytään perään rumaa ja läskiä. Nyt saa ilmoittautua jokainen mies, joka on kokenut saman.

Hep! Silloin nuorempana, kun liikuin vielä julkisilla kulkuneuvoilla, niin huutelu oli kohtuu yleistä. Homoksi haukumista, milloin mitäkin. Peruskuvio on se, että näiden "sankarit", mihin ikinä sitten kiinnittävätkään huomiota, oli se sitten aurinkolasit, muu vaatetus, hiusten leikkuu, tietokone, ihan mikä vaan, jostain syystä kuvittelevat, että heidän kansaan tosiaan haluaisi aiheesta keskustella. Mutta kun ei halua, niin huutoa tulee.

Vaikka nämä huutelijat ovat useimmiten miehiä, niin kyllä siinä porukassa naisiakin aika paljon on.

Nykyään ei tarvitse juuri näistä välittää: liikun pääosin omalla autolla. Silloin harvoin, kun maistissa kaupungilla liikkuessa näihin törmää, niin nämä voi sivuuttaa täysin (kieltämättä siitä on myös hyötyä, että on harmaata massaa).

Vierailija

Jännää että monella näyttää vanhemmat miehet huutelevan. Mistähän johtuu että mulle huutelijat on yleensä nuorempia.

Vierailija

Ap yrittää vähätellä asiaa, joka on oikeasti vastenmielistä. Joka ainoa kerta jos lähden ulos Helsingissä, saan kuunnella ties mitä alatyylisiä ehdotteluja. Olen hyvännäköinen, mutta se ei tee minusta vapaata riistaa kaikille joilla turpa kykenee mölähtelemään asiattomuuksia. Stana burkhaanko tässä pitäsi alkaa pukeutumaan?

• ylös 24
  • alas 3
Vierailija

Mulle ei oo huudeltu koskaan, ei kertaakaan. Ystävieni kanssa liikkeellä ollessa ei heille myöskään koskaan. Olemme kaikki perusnättejä, mutta bestikseni kyllä siitäkin viekä pari pykälää ylöspäin.

• ylös 11
  • alas 2
Vierailija

Kesällä jatkuvasti. Teininä se ahdisti kovasti, kävelin kerrankin kaupungilla ja läheisen raksan miehet huusivat ja kehottivat "vilauttamaan edes vähäsen". Oksettavaa.

• ylös 10
  • alas 4
Vierailija

Aina jos olen myöhään liikkeellä perjantai- tai lauantai-iltana. Sen takia oikeastaan olenkin oppinut että perjantaisin tullaan koulusta saman tien kotiin ja matkalla pidetään katse visusti maassa ja vältetään katsekontaktia tuntemattomien kanssa:/

Viimeperjantaina vähän myöhästyin kun kävin ruokakaupassa ja sain kuunnella huutelua:(

Vierailija

Suomessa ei ole huudettu IKINÄ. Ulkomailla lähes joka päivä varsinkin jenkeissä joku huutaa jotain "hey beautiful" tms. N28

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Tää ei taida olla ihan sitä mitä ap haki... Kyllä mäkin kuulen höpsöä small talk-heittoja vaikka ei mun perään kaduilla huudella.

Vierailija

Suomessa känniset saattaa huudella, muutamia krt kaupassa on tultu juttelemaan ja kysyyn treffeille. Lontoossa huutelua kuuli paljon.. Ei siinä mitään mutta kun mä olen vielä pullero ja palstan mukaan mua päin katsoessa miehet oksentaa :D

Sivut