Nainen, kuinka usein sinulle huudellaan kadulla perään?
Usein kuulee tätä juttua, että naisille kuulemma huudellaan kadulla ja arvostellaan ulkonäköä. En ole itse tällaista koskaan nähnyt tai kuullut, joten kiinnostaa tietää, että missä tätä tapahtuu ja kuinka usein. Tämän palstan juttujen perusteella sitä tapahtuu melkein päivittäin?
Kommentit (48)
Huutelemisesta ei ole tarvinnut kärsiä sen jälkeen, kun täytti 45 v. Ei yritä kukaan lääppiä lähibussissa eikä takapuolesta nipistellä. On kuulkaa eri helpottavaa kulkea kaupungilla kuin olisi mies tai vähintään joku neutri. Huutelijoilta sai kyllä suhteellisen helposti suun tukkoon nälvimällä, mutta ei kuitenkaan parin promillen kännissä lähestyviltä. Heihin pitää suhtautua kuin mihin tahansa ympäristöhaittoihin elleivät sitten käsiksi käy. Yleensä eivät.
Sivistynyt ihminen ei töllää eikä huutele!
Nuorena on vislaltu perään pari kertaa, mutta harvoin on nuo huutelut ollu kivoja/harmittomia (se vislaus ei haitannut), enemmänkin pelottavia. Kerran tuli pimeellä polkupyörällä joku teini vastaan ja huusi täysiä pöö?? Joskus joku alkkis huutanut annatko, mua panettaa jne ja lapsena joku setämies metsässä (olin yksin) huuteli tyyliin, tuu vaan tännepäin, en mä sua raiskaa. Välitön reaktio noihin kaikkiin, juoksen pakoon ja kovaa. On niitä muitakin huuteluita ollut ja ne on tätä samaa sarjaa. En ymmärrä miksi joidenkin miesten pitää tahallaan pelotella tuntemattomia. Yhtään vastaavaa tapausta en oo naiselta nähnyt.
Vierailija kirjoitti:
Tää on tosiaan jenkki-kulttuurin tyyliä. Eli siellä aikuiset miehet ihan pokkana huutelevat 11-12v lapsille (tytöille), vislaavat, tuijottavat päästä varpaisiin. Jostain syystä tämä vain hyväksytään siellä.
Ei kuulu suomalaiseen kulttuuriin, paitsi kännissä tyyliin "hei, hyvä perse".
Siellä USA:ssa siis vaikka klo 10 maanantai aamuna, huudellaan ja tungetaan kontaktiin.
Mulle kyllä on huudeltu Suomessa eniten nimenomaan silloin, kun olin alakouluikäinen lapsi.
Sittemmin se on vähentynyt, mutta ainakin joskus on ihan selvinpäin poikaporukka kommentoinut mun ja kaverin perseitä kun ollaan kävelty ohi.
No ei kyllä ikinä ole huudettu mitään, ei Suomessa, ei Italiassa, ei missään. Aivan täysin rauhassa olen saanut olla koko elämäni. Kiva "siunaus" tämäkin. T. 35v. ikisinkku
suoraa huutoa tulee hyvin harvoin, mutta kaikenlaista pientä kivaa, bussissa kyljestä sisään, lähentelyä julkisissa ja siltä pohjalta. ei siinä mitään, sit vaan väistellään osumia, tietty jos on joku kiinnostava, menee itsekin sen verran vaikeeksi, että voi morientes. tavallaan ei haluais lannistaa ketää joka on kiltti ja yrittää mut samalla täytyy pitää huoli ettei tule liiskatuksi lattiaan. yhtä taiteilua aamusta iltaa, joka päivä, mut en siis valita tai mitään
Kirjoitin tänne aiemmin, että ainoastaan negatiivisessa mielessä on huudeltu, mutta viestini poistettiin näemmä kun sivulauseessa mainitsin huutelijoihin kuuluvan myös eksoottisemmat mieshenkilöt. Nyt jotain rajaa hei tähän moderointiin :D
Arviolta pari kertaa kuukaudessa. Pukeudun aika tavallisesti enkä ole ulkonäkökeskeinen. Siltikin käy sattumia kuten Mm. viime viikonloppuna olin tulossa baarista kotiin puolen yön jälkeen ja tuntematon mies huusi kadulla perääni, että mihin olen menossa. En vastannut mitään, joten mies lähti seuraamaan. Pyysin lopettamaan seuraamisen ja siitä alkoi jankkaus miksen halua jutella ja minne olen matkalla, mitä olen tekemässä jne. Kehotin suksimaan vittuun ja mies jatkoi seuraamista joten päädyin juoksemaan karkuun, että mies ei saa tietää missä asun. (Onneksi vilkkaan tien varressa, että ohikulkijoista olisi saanut tukea, mutta en jaksanut alkaa vääntämään.) 25N