Kuinka kauan pidät kanankoipia uunissa ja missä lämmössä?
Paketin kyljessä oli 60min 200 asteessa. En oo pitkään aikaan tehnyt kanankoipia, niin en osaa sanoa onko tuo riittävä aika kanankoipien kypsentämiseen...
Kommentit (17)
Kyllä tuo riittää. Minä paistan kokonaista broileria tunnin 200 asteessa.
Mä pidän 1,5 h 180 astetta. Tunnissa ei vielä kypsy.
Siinä paketissahan on aina ohjeet miten paistaa, lue siitä.
Paistopussiiin 160 ja 2 tuntia, pehmeää.
Lihana tuo on oksettavaa roskaa, ei pysty enää.
Yleensä noin 175 astetta ja 45min, niin kauan, että pinta on kauniin ruskea ja rapea. Mieluummin teen itse miedommassa lämmössä vähän pidempään (tai tässä tapauksessa ilmeisesti vähemmän aikaa), ettei tule kuivaa. Kunhan lihasta tihkuva neste on kirkasta niin kanat on kypsiä ja voit varmuudeksi vaikka siinä 45 minuutin kohdalla vähän halkaista yhtä koipea paksuimmasta kohdasta ja jos on jo ihan vaaleaa niin ota pois vaan etteivät mene kuivaksi
200 astetta, Pidän niinkauan kun ovat valmiita. Tuoksusta tietää.
Sinkkumies
Silloin kun tulee kypsän kanan tuoksu pitää vielä hetki pitää niillä siellä, koska se kypsä tuoksu tulee vasta pinnalta. Lämmön pitää päästä vaikuttelemaan myös syvemmälle. Vai on taas yksi vegaani ratkennut.
Sinkkumies
Riippuu koipien koosta. Sekä siitä, että laitatko ne päällekkäin. Sekä siitä, että onko uuni lämmitetty 200 ennen niiden laittoa.
Itse en jaksa. Viskaan kylmään uuniin ja hajuaisti hoitaa loput.
Tunti on lämpimään uuniin riittävä keskikokoisille koiville.
Sinkkumies
Vierailija kirjoitti:
Paistopussiiin 160 ja 2 tuntia, pehmeää.
Lihana tuo on oksettavaa roskaa, ei pysty enää.
Höpö höpö, lihana koipi on paljon maukkaampaa kuin vaikkapa rintafilee. Se koipien perkaaminen vaan on niin ärsyttävää, että tulee todella harvoin tehtyä.
Ja piti vielä sanoa, että uuneissa on eroa. Joissakin se 200 on vain jotain 180, sen tietää juuri siitä pidentyneestä paistoajasta.
Sinkkumies
200 astetta 75 minuuttia TOSIN mä epäilen vahvasti et mun uunissa on jotain vikaa, koska _kaikki_ paistoajat on pidempiä kuin ohjeissa.
Mä laitan vuokaan, ja jos niistä irtoaa nestettä, kaadan sen pois (en viemäriin), ja laitan ne vielä lisää paistumaan varmaan yli tunnin yhteensä 200 asteessa. Koivet ovat niin rasvaisia, että eivät kuivu niin kuin rintapalat. Tykkään sellaisista tosi kuolleeksi paistetuista ja rapeista kananpaloista. Mutta kyllä ne varmaan jo tunnissa ovat syötävän kypsiä.
Itämainen filosofia: Tunne uunisi
Sinkkumies
Hyi reisiä, olen enempi rintamiehiä.
Mä pidän ensin 250 asteessa 15 minuuttia ja sitten uuni pienemmälle, esim. 175 astetta ja vähintään tunti, mielummin enemmän. Minun makuuni kanankoiven pitää olla sellainen, että se liha irtoaa siitä tyylliin haarukalla vähän tökkäämällä. Eli suorastaan ylikypsää.
Ma laitan kaasuhellan pienimmalle liekille ja annan hautua kauan.Hauduttamalla ei niin helposti kuivu (eika palovarotin pärahdä soimaan).Kuumassa lampotilassa voi muodostua syopaa aiheuttavia karsinogeeneja,siksi hauduttaminen on terveellista.
Lue nyt tuo ensinmänen rivisi niin monta kertaa että sisäistät ohjeet ja paistat kanat tai kuolet nälkään