Mitä mausteita yleensä laitat keitettyyn riisiin?
Oon tykännyt kebab-paikkojen riisistä, kun siinä on joku tosi kiva mauste, en tiedä mikä.
Itse kun teen riisiä, oon lisännyt vaan vähän suolaa mutta silti se on ollut ihan mautonta.
Kommentit (15)
Riisi kannattaa tehdä liha- tai kanaliemeen, niin se saa makua.
Hivenen broiskumaustetta jos syön riisiä kanan kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Kasvisliemikuution.
Kävisikö lihaliemikuutio? Ap
Parasta riisiä tulee mielestäni kun sen tekee painekattilassa ja sipulia sekaan.
Mummoni laittoi aikoinaan riisiin voita, maistui aivan riisipuurolle ja hyvää oli! :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kasvisliemikuution.
No tottakait käy.
Liemikuution joskus, soijakastiketta usein. Usein on kyllä niin maustettu kastike ettei suolaa enempää kaipaa.
Googlaa intialaisia riisiohjeita. Siellä osataan tehdä tosi maukkaita riisejä!
Minulla on esim. intialainen juhlariisin ohje, johon tulee cashewpähkinöitä, kookoshiutaleita, gheetä, fenkolinsiemeniä, jeeraa, laakerinlehtiä, kardemummaa, korianteria, kurkumaa, muskottia, kanelia, cayennea, hingiä ja neilikkaa. 😀
Tärkeintä on, että riisi on höyrytetty kovalla lämmöllä. Mauste on vasta toissijainen. Siihen käyvät lukuisat sekoitukset, sekä lisänä kurkuma, paprika, vs yms..
Sinkkumies
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kasvisliemikuution.
No tottakait käy.
Ok. Pitääkin kokeilla sitten tätä. Mitään ihme hifistelymausteita en osaa riisin kanssa syödä. Mutta tätä voisin kokeillakin. Ap
Vierailija kirjoitti:
Tärkeintä on, että riisi on höyrytetty kovalla lämmöllä. Mauste on vasta toissijainen. Siihen käyvät lukuisat sekoitukset, sekä lisänä kurkuma, paprika, vs yms..
Sinkkumies
:DX🤡🤡🤡
Itämaisissa ravintoloissa ei käytetä samanlaista riisi mitä myydään marketeissa ne tuodaan isoissa säkeissä ulkomailta. On vähän enemmän sellaisista puuroriisimäistä lajiketta. Eli pelkillä mausteilla et samanlaista saa.
Currya, kurkumaa