Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kokeeko täällä joku toinen olevansa liian älykäs hankkiakseen lapsia?

Vierailija
29.04.2017 |

Lapsettomuushan korreloi älykkyyden kanssa. Itse olen aina pitönyt itseäni liian älykkäänä hankkiakseni lapsia ja ryhtyäkseni vanhemmaksi. Jotenkin sitä vain näkee kaiken sen vaaleanpunaisen perheidyllihötön läpi tavalla, johon kaikki eivät tunnu kykenevän.

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
29.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikutat itsekeskeiseltä, et älykkäältä.

Lapsi on mahtava haaste älykkäälle ihmiselle. On äärimmäisen mielenkiintoista tarkkailla ihmisen fyysistä ja ennen kaikkea psyykkistä kasvua.

Koen muuttuneeni monin tavoin avarammaksi, kun olen saanut nyt jo pian 14 vuoden ajan seurata ja tukea ihmisen kasvua. Tämä on ihan huippua!

Mikä nyt kenenkin mielestä on mielenkiintoista. Minusta tuo on aika ikävystyttävää ja vie aikaa pois monelta muulta asialta. Mutta kukin tavallaan.

Vierailija
22/46 |
29.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on korkea äo ja alallani keskitulot noin 5800 e/kk. Kuitenkaan en halua lapsia, sillä minulla on asperger, ja pelkään sen periytyvän kuten se on tähän asti suvussamme tehnyt. Ei kukaan halua semmoista lapselleen, vaikka siihen liittyykin usein "haluttuja" piirteitä. Meillä minä ja saman diagnoosin saanut siskoni olimme lapsena molemmat tosi väkivaltaisia ja onhan se aikuisenakin perseestä olla "omituinen", varsinkin Suomessa kun kaikkia poikkeavia katsotaan kieroon. Aion katkaista sukulinjan tähän ihan vain syntymättömien lasteni onnellisuuden vuoksi. En itsekään nauttinut väkivaltaisen asperger-isän lapsena kasvamisesta.

Mun mielestä on hienoa että osaat laittaa oman itsekkyytesi sivuun ja tehdä ratkaisusi lapsen parhaan pohjalta. Koska sinä todella tiedät mitä lapsi kokisi.

Arvostan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
29.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei älykkyys tuohon asiaan mielestäni liity millään tavalla. Oma äo:ni on testattu ja melkoisen korkeaksi havaittu, ja mitään "höttöjä" en ole koskaan edes nähnytkään. Ihan oma valintani oli hankkia lapsi, koska alkoi tuntua siltä, että olen kypsä perhe-elämään. Älykkyyteni ansioksi luen sen, että olen suoriutunut vanhemmuudesta hyvin. Samoin sen, että olen nähnyt vaikeimpien jaksojen yli ja jaksanut olla kasvatuksessani määrätietoinen, joten kovin rankkaa ei sitten loppujen lopuksi ole koskaan ollutkaan. Onneksi lapsikin on fiksu, mikä teki kaikesta minulle vielä paljon helpompaa. Ja vielä luen älykkyyteni ansioksi sen, että näin vanhemmuudessa paljon sellaisia sielua rikastavia kokemuksia, mitkä tyhmemmiltä saattavat mennä helposti ohi. Olen edelleen valintaani tosi tyytyväinen, nyt kun lapsi on jo 22v.

Vierailija
24/46 |
29.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on korkea äo ja alallani keskitulot noin 5800 e/kk. Kuitenkaan en halua lapsia, sillä minulla on asperger, ja pelkään sen periytyvän kuten se on tähän asti suvussamme tehnyt. Ei kukaan halua semmoista lapselleen, vaikka siihen liittyykin usein "haluttuja" piirteitä. Meillä minä ja saman diagnoosin saanut siskoni olimme lapsena molemmat tosi väkivaltaisia ja onhan se aikuisenakin perseestä olla "omituinen", varsinkin Suomessa kun kaikkia poikkeavia katsotaan kieroon. Aion katkaista sukulinjan tähän ihan vain syntymättömien lasteni onnellisuuden vuoksi. En itsekään nauttinut väkivaltaisen asperger-isän lapsena kasvamisesta.

Mä olen pitänyt aina erilaisia ihmisiä mielenkiintoisina. Ärsyttää tosiaan että ihmiset tuijottaa jos on vähänkin massasta poikkeava. Mitä se heidän takapuolta kutittelee jos joku on erlainen.

Vierailija
25/46 |
29.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet siis sitä mieltä, että vain vähemmän älykkäiden kuuluu lisääntyä? Tällaisen perhepolitiikan yhteiskunnalliset seuraukset eivät voi olla kovin hyviä.

Miten koulutettaisiin vähemmän älykkäistä sukupolvista lääkäreitä, tutkijoita, suunnittelijoita jne.

Lapsettomuus ei mitenkään korreloi älykkyyden kanssa. Olet varmaan nyt lukenut jotakin huuhaa- tutkimustuloksia tai et ole ymmärtänyt lukemaasi.

Kannattaa muistaa että älykkyys ei korreloi aina koulutuksen kanssa. Jos et nyt tarkoita oikeasti heikkoälyisiä ihmisiä. Siis sellaista älykkyyden puutetta joka takaa invaliditeetin. Ihmisillä on usein harhaluulo, että korkealle koulutetut ihmiset ovat aina älykkäimpiä. Heillä voi olla esimerkiksi vain todella hyvä muisti.

Ja menestyneet ihmiset eivät kyllä todellakaan ole kaikkein älykkäimpiä, niinkuin monet antavat ymmärtää. Menestymiseen tarvitaan yleensä ahneutta, ihmisten hyväksikäyttöä, valehtelua ja hyvä tuote. Toki tämä ei sulje älykkyyttä pois.

Vierailija
26/46 |
29.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, täällä toinen! Kyllä, mielestäni älykkyyteni on vaikuttanut paljonkin siihen, etten lapsia ole halunnut. Monetkaan ei mitenkään hirveästi lapsia halua, tai ainakaan tajua miettiä etukäteen niiden kanssa elämistä sitä vauva-aikaa pidemmälle, mutta lisääntyvät, kun niinhän nyt yleensä tehdään. En tykännyt lapsista edes silloin, kun itse olin lapsi... Alapeukuttakaa pois :)

Vierailija
27/46 |
29.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsesuojeluvaisto.

Vierailija
28/46 |
29.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiskunta on tutkitusti tyhmistynyt parina viime vuosikymmenenä. Siihen tosin on todennäköisesti monia syitä.

Vierailija
29/46 |
29.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älykkäänä miehenä koen suorastaan velvollisuudekseni lisääntyä, jotta älykkäiden ihmisten määrä lisääntyy. Siitä on paljon hyötyä myös heille, joita geeniarpajaiset eivät ole tuossa suhteessa suosineet.

Vierailija
30/46 |
29.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsettomuushan korreloi älykkyyden kanssa. Itse olen aina pitönyt itseäni liian älykkäänä hankkiakseni lapsia ja ryhtyäkseni vanhemmaksi. Jotenkin sitä vain näkee kaiken sen vaaleanpunaisen perheidyllihötön läpi tavalla, johon kaikki eivät tunnu kykenevän.

Tää on kyllä hauska! Mitähän sun vanhemmat ajatteli ku sut teki? Oliko ne vaaleanpunaisen perheidyllihötön vallassa? 

Vierailija
31/46 |
29.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei älykkyydellä ole sen kummempaa tekemistä perheenperustamishalujen kanssa, toiset vain pitävät eri asioista kuin toiset. Tämän ymmärtäminen toki vaatii älykkyyttä.

Vierailija
32/46 |
29.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Q kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet siis sitä mieltä, että vain vähemmän älykkäiden kuuluu lisääntyä? Tällaisen perhepolitiikan yhteiskunnalliset seuraukset eivät voi olla kovin hyviä.

Miten koulutettaisiin vähemmän älykkäistä sukupolvista lääkäreitä, tutkijoita, suunnittelijoita jne.

Lapsettomuus ei mitenkään korreloi älykkyyden kanssa. Olet varmaan nyt lukenut jotakin huuhaa- tutkimustuloksia tai et ole ymmärtänyt lukemaasi.

Kannattaa muistaa että älykkyys ei korreloi aina koulutuksen kanssa. Jos et nyt tarkoita oikeasti heikkoälyisiä ihmisiä. Siis sellaista älykkyyden puutetta joka takaa invaliditeetin. Ihmisillä on usein harhaluulo, että korkealle koulutetut ihmiset ovat aina älykkäimpiä. Heillä voi olla esimerkiksi vain todella hyvä muisti.

Ja menestyneet ihmiset eivät kyllä todellakaan ole kaikkein älykkäimpiä, niinkuin monet antavat ymmärtää. Menestymiseen tarvitaan yleensä ahneutta, ihmisten hyväksikäyttöä, valehtelua ja hyvä tuote. Toki tämä ei sulje älykkyyttä pois.

Juuri näin. Esim. Vesa Keskinen ja Toivo Sukari. Menestyneen ihmisen, yrittäjän, menestyksen takana on se, että hän on palkannut itseään älykkäämpiä ihmisiä töihin. Se itsessään on kyllä aika fiksua.

Vierailija
33/46 |
29.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen liian älykäs, että hankkisin lapsia sen takia, että se on yleinen malli, jonka mukaan edetään. Sen sijaan on ihan henkilökohtaisista mieltymyksistä kyse, kun pohditaan sitä, että haluaako lapsia vai ei. Jos kokee saavansa lapsista enemmän iloa kuin niistä on haittaa, niin ei lasten hankkiminen silloin ole typerää. Itse en kuitenkaan lapsia halua ainakaan tällä hetkellä ja tuskin koskaan. Arvostan vapauttani liikaa, jotta laittaisin jalkaani tuollaisen kahleen. 

Vierailija
34/46 |
29.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla ollut paska lapsuus vai miksi sun mielestä onnellinen perhe-elämä on teeskentelyä?

Jos olet älykäs, miksi kuvittelet tietäväsi kaiken asiasta, mitä et ole koskaan itse edes kokenut?

Vierailija
35/46 |
29.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, täällä toinen! Kyllä, mielestäni älykkyyteni on vaikuttanut paljonkin siihen, etten lapsia ole halunnut. Monetkaan ei mitenkään hirveästi lapsia halua, tai ainakaan tajua miettiä etukäteen niiden kanssa elämistä sitä vauva-aikaa pidemmälle, mutta lisääntyvät, kun niinhän nyt yleensä tehdään. En tykännyt lapsista edes silloin, kun itse olin lapsi... Alapeukuttakaa pois :)

No monet juuri sen takia jättää lapset tekemättä kun ajattelevat että lapset on kitiseviä vauvoja 20 vuotta. Minä taas tein lapsia siitä huolimatta että siihen kuuluu se vauvavuosikin, en ole koskaan erityisesti tykännyt vauvoista, toki omista tykkää, mutta en ole mikään "vauvahullu" mulle eniten iloa tuo lapsi jonka kanssa voi keskustella.

Mielestäni maailman huonoin syy tehdä jotain on se että kun niin kuuluu tehdä, tai kun muutkin tekee. Minä en ole koskaan tehnyt mitään sen takia että niin kuuluu tehdä, yhteiskunta olettaa tai joku muu, minä olen aina ajatellut omilla aivoillani. Äitini on älykäs, minä olen älykäs ja myös tyttäreni on älykäs, ja oletan että muutaman vuoden sisään tyttäreni saa lapsen, ja myös se lapsi tulee olemaan älykäs.

Vierailija
36/46 |
29.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän äitiys tyhmentää. Sitten pitää vain alkaa elää sitä uutta elämää, jossa on luopunut kaikesta entisestä. Sellaista se elämä on.

Vierailija
37/46 |
29.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäätelön syönnin ja hukkumisen välillä on myös korrelaatio...

Vierailija
38/46 |
29.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän äitiys tyhmentää. Sitten pitää vain alkaa elää sitä uutta elämää, jossa on luopunut kaikesta entisestä. Sellaista se elämä on.

No ei todellakaan tyhmennä.

Mistä lähtien ylipäätään kokemukset on tyhmentäneet ihmistä?

Vierailija
39/46 |
29.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidin älykkyys korreloi lapsen älykkyyden kanssa. Siksi on aika samantekevää kuka lapsen isä on. Tärkeää olisi saada älykkäät naiset lisääntymään jos olisi tarkoitus ylläpitää tiettyä älykkyystasoa väestötasolla. Nykyaikana tosin pitää olla aika tyhmä, että viitsii lapsia hankkia.

Vierailija
40/46 |
29.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole lapsia, luulen sen johtuvan osaksi analyyttisestä ja skeptisestä (suorastaan kyynisestä) luonteestani ja elämänasenteestani. Ehkä on vaan hyvä, ettei minun kaltainen ihminen lisäänny.