Pidättekö naiset tosi korkeita korkoja ihan itseänne varten samalla tavalla kuin meikkauksen tapauksessa?
Kommentit (72)
Käytän vain harvoin korkoja ja ne joita käytän eivät ole tosi korkeita, mutta vastaan silti, että käytän kyllä korkoja ihan vain itseni vuoksi. Kauniit asiat, kuten kauniit kengät ilahduttavat.
En minäkään naisena tajua, miten se itsetunto nousee korkkareista. Okei, sääret näyttää pidemmiltä ja hoikemmilta kuin lenkkareissa, mutta jokainen katsoja tajuaa, että se johtuu just niistä korkkareista. Eli +-0. Hankalampi vain kävellä.
Tämä on samanlainen kysymys kuin vaikuttaako miehen varallisuus hänen kiinnostavuuteen parisuhdemarkkinoilla. Harva nainen on valmis avoimesti myöntämään tosiasioita.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ette naiset vaan myönnä? Ei se ole mikään häpeä.
Kyllä mä ainakin myönnän pitäväni niitä ihan itseni takia, enkä häpeä myöntää sitä.
Olen lyhyt, siksi tykkään käyttää välillä korkoja. Mutta onhan ne kidutusta lenkkareihin verrattuna.
Vierailija kirjoitti:
En minäkään naisena tajua, miten se itsetunto nousee korkkareista. Okei, sääret näyttää pidemmiltä ja hoikemmilta kuin lenkkareissa, mutta jokainen katsoja tajuaa, että se johtuu just niistä korkkareista. Eli +-0. Hankalampi vain kävellä.
Just joo. Sulla kaikki omaisuus on varmaan vuodelta -85 koska mikään uusi ja spesiaali ei sinua piristä.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on samanlainen kysymys kuin vaikuttaako miehen varallisuus hänen kiinnostavuuteen parisuhdemarkkinoilla. Harva nainen on valmis avoimesti myöntämään tosiasioita.
En ole koskaan seurustellut miehen kanssa joka tienaa yli 2000e/kk. Ja olen sentään saanut valita kenet haluan. Varakkaat miehet pitäköön rahansa, minä tienaan omani, koska minäkin pystyn siihen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Just joo. Sulla kaikki omaisuus on varmaan vuodelta -85 koska mikään uusi ja spesiaali ei sinua piristä.
Keksitäänkö korkokengät joka vuosi uudestaan ja ne ostetaan siksi?
Tietenkin. Pidän topattuja rintsikoita, meikkaan, käytän piukkoja housuja/juoksutrikoita ja lyhyttä paitaa ihan vaan itseni takia. Juuri näin.
Huvittaa nämä miesten luulot että kaikki naiset pukeutuu heitä miellyttääkseen (kai jotkut minihame-tyypit yrittää miellyttääkin) Myönnän kyllä että mulla menee hurjia summia vaatteisiini, ei noista vaatteista vaan taida mikään olla sellainen että erityisemmin miehiä miellyttäisi. Just on päällä odd mollyn pitsineuletakki jota rakastan, maksoi melkein 200 ja mun oli pakko saada se koska on omasta mielestä niin hieno. Toisilta naisilta olen saanut positiivisia kommentteja mun vaatteista. Miehet ei yleensä tajua edes mitään merkkivaatteiden tai merkkilaukkujen päälle, toiset naiset ymmärtää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulit oikein sympaattisella tavalla osoittaneeksi juuri sen, mitä tarkoitan. Sinua kiinnostaa, miltä vuodelta minun omaisuuteni on, ei esimerkiksi se, mitkä muut asiat maailmassa minua saattaisivat piristää.
Vierailija kirjoitti:
Huvittaa nämä miesten luulot että kaikki naiset pukeutuu heitä miellyttääkseen (kai jotkut minihame-tyypit yrittää miellyttääkin) Myönnän kyllä että mulla menee hurjia summia vaatteisiini, ei noista vaatteista vaan taida mikään olla sellainen että erityisemmin miehiä miellyttäisi. Just on päällä odd mollyn pitsineuletakki jota rakastan, maksoi melkein 200 ja mun oli pakko saada se koska on omasta mielestä niin hieno. Toisilta naisilta olen saanut positiivisia kommentteja mun vaatteista. Miehet ei yleensä tajua edes mitään merkkivaatteiden tai merkkilaukkujen päälle, toiset naiset ymmärtää.
Et tainut ymmärtää koko kysymystä. Tai ymmärsit puoliksi: muut miellyttävät miehiä, mutta sinä et, koska et käytä korkkareita vaan pitsineuletakkia.
En minäkään ymmärrä, miksi jotkut miehet kuvittelevat, että kaikki, mitä naiset tekevät, on vain miesten miellyttämistä varten. Ulkonäön suhteen minä teen asioita, jotka miellyttävät minua itseäni. En tee mitään vain siksi, että joku pertti siitä ilahtuisi. Ei oma mieskään mene parturiin leikkauttamaan hiuksiaan minua ilahduttaakseen vaan siksi, että hiukset ovat hänen mielestään kasvaneet liian pitkiksi.
Käytän korkkareita ja meikkaan sekä itseni että muiden mieliksi. Kun pukeudun kauniisti ja laittaudun, se vaikuttaa suoraan olooni. Olen itsevarmempi, hymyilen enemmän, olen pirteämpi ja saan enemmän aikaan. Siinä mielessä laittaudun itseäni varten, ja vaikka en törmäisi yhteenkään mieheen (/ihmiseen) koko päivän aikana, on päivä todennäköisesti tuntunut vähän paremmalta pienen panostukseni ansiosta.
Toinen syy laittautumiselle on silti myös muut ihmiset. Huomaan usein, että saan parempaa kohtelua ja esim. parempaa asiakaspalvelua silloin, kun näytän kauniilta ja laitetulta. Ihmiset vaan yksinkertaisesti pitävät enemmän kauniista/söpöistä/miellyttävän näköisistä ihmisistä kuin epämiellyttävän näköisistä, ja se kyllä näkyy kanssakäymisessä niin tarkoituksellisesti kuin tahattomasti (alitajuisesti). Saan laittautuneena myös paljon positiivista huomiota ja kevyttä flirttiä miehiltä, mistä tykkään koska se saa hyvälle mielelle ja nostaa itsetuntoa.
Kaiken kaikkiaan, en käytä korkkareita tai meikkaa vain itseäni tai vain muita varten. Enemminkin sellaista "yhteistä hyvää" varten :D
Terv. nainen 24v, luonnontilassa nätti mutta vähän mitäänsanomaton, laittautuneena kaunis
Vierailija kirjoitti:
Te puhutte itsenne pussiin aina tässä asiassa :) Laittaudutte "itseänne varten" jotta olisitte itsevarmempia -> eli omasta mielestänne kauniimpia, viehättävämpiä -> saatte itsevarmuutenne siitä että teitä ihaillaan/olisitte paremman näköisiä kun naapurin Anneli
Ei vaan siksi, että olen sitten pidempi. Olen normaalisti päätä lyhyempi muita ja se ei ole kivaa, joten käytän korkkaireita ja olen lähes samalla tasolla muiden kanssa.
Vierailija kirjoitti:
En minäkään ymmärrä, miksi jotkut miehet kuvittelevat, että kaikki, mitä naiset tekevät, on vain miesten miellyttämistä varten. Ulkonäön suhteen minä teen asioita, jotka miellyttävät minua itseäni. En tee mitään vain siksi, että joku pertti siitä ilahtuisi. Ei oma mieskään mene parturiin leikkauttamaan hiuksiaan minua ilahduttaakseen vaan siksi, että hiukset ovat hänen mielestään kasvaneet liian pitkiksi.
Tästähän ketjussa ei ollut kyse.
Hei, minä olen se edellissivun tennarinainen, ja on mullakin Odd Mollyn vaatteita. Pointtini on, että en käyttäisi yhtäkään vaatekappaletta, joka vaikeuttaisi liikkumistani ja altistaisi niveliäni virheasennoille ja kivuille. Korkokengät on nimittäin toiminnallisesti vähän eri asia kuin että valitsee kahdesta villatakista sen nätimmän.
No en nyt mitään stilettejä mutta 4-8cm korkoja ihan normi työpäivinä.
Matalia tossuja käytän vain lenkkeillessä, vaelluksella tai puutarhahommissa. En juurikaan muuten
Vaikka en korkokenkiä käytä, niin voin sanoa, että pukeutuisin paljon viehättävämmin, jos ei tarvitsisi pelätä ei tahdottua huomiota miehiltä.
Onni on korkea korko ja tuska jalassa! Ihan itseäni varten toimin näin! Oi, onnea!