Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millaista blogia älykäs ihminen lukisi?

Vierailija
29.04.2017 |

Vai lukisiko se mitään blogia?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
29.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tykkään ainakin tiedeaiheisista ja kirjallisuusaiheisista blogeista. Pari sarjakuvataiteilijaa kiinnostaa myös. Sitten myös sellaisia joissa aihe keskittyy melko tiukasti jonkun tietyn tekemisen ympärille, esim. matkailu, joku harrastus, elämäntapa. Uuninpankkopoika tietenkin. OKV:ta luen sen viihdyttävyyden vuoksi, en niinkään sisällön. Mitään "kato mun naamaa" -blogeja en seuraa enkä tunne.

Vierailija
2/8 |
29.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan millaista vain. Ei älykkäätkään ihmiset välttämättä jaksa olla mitään neropatteja 24/7, vaan haluavat hekin ehkä panna aivot narikkaan ja lukea jotain höpöhöpöä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
29.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän itseäni ihan älykkäänä ja seuraan muutamaa ompelu/käsityöblogia sekä satunnaisesti remontti- tai talonrakennusblogeja.

Mitään lifestyle rättiblogeja ei tule luettua.

Vierailija
4/8 |
29.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaista jokahäntä kiinnostaa tai viihdyttää. Aiheet voi vaihdella politiikasta puutarhanhoitoon ja  kirjallisuudesta kynsilakkoihin.

Vierailija
5/8 |
29.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten aiemmin sanottu; sitä mikä häntä kiinnostaa!

Itse rakastan pahimpia hömppä-wt-viihdeblogeja, olen aivan koukussa muutamien bloggaajien edesottamuksiin elämässä. Sellaista aivotonta viihdettä siis työn vastapainoksi. Toinen kysymys tosin on sitten, että olenko älykäs, vai pidänkö itseäni vain älykkäänä...

t. diplomi-insinööri-lääkäri

6/8 |
29.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sen pitäisi olla pelkästään älykäs blogi niin uskoisin sen liittyvän johonkin ajatuksia herättävään aiheeseen jota pitää myös hieman itse miettiä, ja josta tämä älykäs sitten muodostaisi itselleen mielikuvaa. Älykäs blogi on mielestäni sellainen jossa käsitellään asiaa monesta suunnalta, annetaan uutta tietoa/näkökulmaa asiasta ja on looginen. Tällaiset blogit on usein sellaisia syvälle meneviä kirjoituksia, joihin sekoittuu tekijän oma ajatus ja tieto asiasta. Älykkäitä blogeja osaa useat toimijat mielestäni kirjoittaa, esim. Osmo Soininvaara, Jukka Hankamäki, Ulla Appelsin, Marko Hamillon, Musta Orkidea ja lukemattomat muut kirjoittajat (varsinkin tiedetoimittajat). 

Ap.n kysymykseen millaista blogia älykäs lukisi? Siis riippuen älykkään mielentilasta/vireystasosta he lukevat mitä vaan blogeja. Kuten jo muutama mainitsi. Älykkäät ovat usein, havaintojeni mukaan, varsin uteliaita. He lukevat esim. verkkolehtiä useista eri lähteistä ja muodostavat tästä kokonaiskuvia. Myös oman alan (harraste, työ) ovat heille tärkeitä.

Aivot narikkaan blogit ovat lomamatkailua jos oma työ on rankkaa "älyn" vääntämistä. Kyllähän vauva-palstallakin on joskus älykkäitä keskusteluja - mutta keskusteluaiheet varsin älyvapaita. Saahan niistäkin varmaan älykkäitä keskusteluita jos joku haluaa alkaa vääntämään.

Vierailija
7/8 |
29.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsityöharrastuksiini liittyviä selailen toisinaan, mutta lähinnä vain inspiraatiota etsiessäni. En siis varsinaisesti seuraa niitä.

Toisinaan etsin ruoka- tai leivontareseptejä, ja niitä tuntuu löytyvän hyvien ohjeiden kanssa usein myös blogeista.

Olen hakemassa opiskelemaan, joten saman alan pääsykokeisiin lukevien tai alalla jo opiskelevien blogeja on myös tullut lueskeltua viimeaikoina.

Toisinaan käyn kyyläilemässä milloin mitäkin blogia, jota täällä on haukuttu/kauhisteltu, että olikos nyt oikeasti niin hirveää :D

Vierailija
8/8 |
29.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen älykäs ja luen kanssa just noita hömppäblogeja, ja olen koukussa av:hen ja Pipsa-keskusteluihin. En mä ainakaan jaksa olla älykäs 24/7 ;)