Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten voi AINA tulla yllätyksenä maksaminen

Vierailija
29.04.2017 |

Kun suurin osa meistä on aiemminkin ostanut kaupasta jotain. Niin miksi odotellaan, että kassahenkilö sanoo hinnan, pakkaa pussiin yms. Ja SITTEN vasta aletaan kaivaa laukun pohjalta lompakkoa, mistä se oma pikku bankkort löytyy. Aina uusi asia joillekin. Vai toivotaankin loppuun asti, jos tää tällä kertaa olis ilmainen?

Kommentit (51)

41/51 |
29.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran oli joku hinnoitellut (kalliimpia erikoismaitoja) maidot (olivat huom. päivämäärä!) 20 cnt/prk ja täysi hintahan näyttöön pamahti.

Eivät meinanneet uskoa, kun sanoin, että ihan varmasti on näin, ja kylttikin oli. Kaksi meni toteamaan, että tosi on, ja kuulin kun yksi sanoi, että "mit vit"...

Pieni olisi tappio ollut, mutta että ollaan noin pihalla???

Urpo, ei se välttämättä ole sitä, että olisi noin pihalla. Todennäköisesti tuossakin kyse siitä, että joku kaupan henkilökunnasta on tehnyt oman tarjouskampanjan päiväystuotteesta ja on tullut joku tekniikkahärö ja se ei toimikaan tai ihan vain sitten unohtunut painaa tallenna-nappia, jolloin tarjous ei ole aktivoitunutkaan. Ja jos tämä telee henkilö A aamuvuorossa, niin eihän iltavuoroon tullut henkilö B siitä välttämättä ole millään tavalla tietoinen - eikä tarvitsekaan, koska oletus on, että tarjous on mennyt koneelle niin kuin pitääkin ja oikea hinta tulee tuotteen piippaamalla. Toki kaikki ei mene aina kuten strömsössä, mutta ei kai kukaan jaksa alkaa valehtelemaan, että ne missään muussakaan asiassa menisivät aina 😂

Vierailija
42/51 |
29.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Apteekissa taas ihmiset toimii toisinpäin. Alan käsitellä reseptiä, ja se v*tun kortti tungetaan jo lukulaitteeseen ja vilkuillaan sen kiiltävää näyttöä eri näkökulmista, odottaen, että summa tulisi sinne. Haloo, en edes ole hinnoitellut kaikkia lääkkeitäsi ostokertaan vielä! Miten sinä odotat sen hinnan sinne ilmestyvän? En ole sanonut sanaakaan hinnasta, miksi siis yrität jo maksaa?! Mistä me edes tiedämme montako pakkausta otat mitäkin?! Ja sä luulet mun mystisesti jo siinä vaiheessa veloittavan sinulta?!!

Toisaalta tätä toopeilua on niin hauska seurata (ihmetellään, kun summaa ei ala näkyä, nostetaan korttia ylös ja laitetaan takaisin lukijaan, kumarrutaan laitteen ylle tuhisten), että en ihan piruuttanikaan sano mitään.

Jos ei ole sen verran muistikuvia edellisiltä apteekkikäynneiltä, että missä vaiheessa se maksu oikein suoritetaankaan (lopussa), niin ei vaan voi mitään. Joillekin herttaisemman oloisille saatan silti sanoa, että "vielä ei ole se maksu siellä". Silti osa jää lähtökuoppiin selkeästi odottelemaan, että pääsee sitten maksamaan. Vaikka mä vielä kirjoitan....poimin lääkkeet....laputan ja tarkistan ne....niin ei, mä asiakas odotan aina valmiina, että sä sanot sen summan!

Sen sijaan kun tiskiin tullaan, niin kelakorttia ei ole kaivettu esiin valmiiksi, vaan minulle ojennetaan laput siitä, mitä saisi olla, vaikken pääse mihinkään ilman kortin tietoa siitä, kuka sä olet.

Mitä ihmettä? Ymmärsinkö nyt oikein, että teidän apteekissa ostokset maksetaan farmaseutille? Enpä ole koskaan sellaiseen apteekkiin osunut! Kaikissa tähän asti käyttämissäni farmaseutti pakkaa lääkkeeni pussiin ja kiinnittää siihen hintatiedot sisältävän lapun. Sen kanssa sitten mennään kassalle jossa maksaminen hoidetaan. Ei farmaseutin tiskillä Kela-kortin lisäksi mitään muita kortteja tarvita.

Et ole sitten kovin monessa apteeksissa käynyt. Monessa on vuorossa vain 1-2 hlö 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
29.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Apteekissa taas ihmiset toimii toisinpäin. Alan käsitellä reseptiä, ja se v*tun kortti tungetaan jo lukulaitteeseen ja vilkuillaan sen kiiltävää näyttöä eri näkökulmista, odottaen, että summa tulisi sinne. Haloo, en edes ole hinnoitellut kaikkia lääkkeitäsi ostokertaan vielä! Miten sinä odotat sen hinnan sinne ilmestyvän? En ole sanonut sanaakaan hinnasta, miksi siis yrität jo maksaa?! Mistä me edes tiedämme montako pakkausta otat mitäkin?! Ja sä luulet mun mystisesti jo siinä vaiheessa veloittavan sinulta?!!

Toisaalta tätä toopeilua on niin hauska seurata (ihmetellään, kun summaa ei ala näkyä, nostetaan korttia ylös ja laitetaan takaisin lukijaan, kumarrutaan laitteen ylle tuhisten), että en ihan piruuttanikaan sano mitään.

Jos ei ole sen verran muistikuvia edellisiltä apteekkikäynneiltä, että missä vaiheessa se maksu oikein suoritetaankaan (lopussa), niin ei vaan voi mitään. Joillekin herttaisemman oloisille saatan silti sanoa, että "vielä ei ole se maksu siellä". Silti osa jää lähtökuoppiin selkeästi odottelemaan, että pääsee sitten maksamaan. Vaikka mä vielä kirjoitan....poimin lääkkeet....laputan ja tarkistan ne....niin ei, mä asiakas odotan aina valmiina, että sä sanot sen summan!

Sen sijaan kun tiskiin tullaan, niin kelakorttia ei ole kaivettu esiin valmiiksi, vaan minulle ojennetaan laput siitä, mitä saisi olla, vaikken pääse mihinkään ilman kortin tietoa siitä, kuka sä olet.

Mitä ihmettä? Ymmärsinkö nyt oikein, että teidän apteekissa ostokset maksetaan farmaseutille? Enpä ole koskaan sellaiseen apteekkiin osunut! Kaikissa tähän asti käyttämissäni farmaseutti pakkaa lääkkeeni pussiin ja kiinnittää siihen hintatiedot sisältävän lapun. Sen kanssa sitten mennään kassalle jossa maksaminen hoidetaan. Ei farmaseutin tiskillä Kela-kortin lisäksi mitään muita kortteja tarvita.

Niinhän sinä LUULET: Mietin juuri, että olen tämän vuoden aikan käynyt kymmenessä eri apteekissa ja vain kahdessa oli mainitsemasi systeemi, muissa kaikissa maksettiin farmaseutille lääkkeet.

T, mummeli

Vierailija
44/51 |
29.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

#39 jatkaa: Olen kyllä käynyt hyvinkin monessa apteekissa, mutta tosiaan ne ovat kaikki isoja apteekkeja (asun pääkaupunkiseudulla), joten niissä on aina kassat erikseen, farmaseutit eivät rahasta. Anteeksi tietämättömyyteni, Perähikiällä varmasti asiat ovat toisin.

Vierailija
45/51 |
29.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki on helppo pitää lompakko valmiiksi kädessä, jos ostokset koostuvat sixpackista ja pakastepizzasta. Minä käyn vain kerran viikossa kaupassa ja ostan kerralla  5-8 kassillista + wc-paperit ym. Pakkaamaan menen heti kun kärry on tyhjä (siinä vaiheessa pakattavaa on jo laarin täydeltä). Lompakon kaivan siinä vaiheessa kun kassa sanoo hinnan ja siihen voi mennä jopa15 sekuntia. Sen verran teillä jonottajilla täytyy olla ylimääräistä aikaa. Pakkaan ripeästi mutta suuresta tavaramäärästä johtuen saattaa olla, ettei laarini vapaudu riittävän nopeasti seuraavalle.

Vierailija
46/51 |
29.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

#39 jatkaa: Olen kyllä käynyt hyvinkin monessa apteekissa, mutta tosiaan ne ovat kaikki isoja apteekkeja (asun pääkaupunkiseudulla), joten niissä on aina kassat erikseen, farmaseutit eivät rahasta. Anteeksi tietämättömyyteni, Perähikiällä varmasti asiat ovat toisin.

Kannattaa varmaan joskus poistua sieltä (ooooooh-niin-upealta!) pääkaupunkiseudulta, saattaa maailmankuva avartua. Ihan jo Turussakin on apteekkeja, jollaisista sinä voit vain haaveilla!

Vierailija
47/51 |
29.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse maksan käteisellä, lähes aina. Lasken myös kaikista pienemmistä ostoksista automaattisesti summan päässä ennen omaa vuoroa ja otan tasarahan valmiiksi. Aina.

Enkä edes trollaa, kun näin sanon, vaan oikeasti toimin näin. Ilkeähän ei saisi olla, mutta kyllä suomalaisten päässälaskutaito on nykyisin jotain ... aika hämmentävää.

Vierailija
48/51 |
29.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa varmaan joskus poistua sieltä (ooooooh-niin-upealta!) pääkaupunkiseudulta, saattaa maailmankuva avartua. Ihan jo Turussakin on apteekkeja, jollaisista sinä voit vain haaveilla!

39 jatkaa: olen asunut Turussa yli 20 v, joten ei tarvitse tyytyä haaveiluun!

Vierailija
49/51 |
29.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen farmaseutti ja joka päivä myös yllättää se, että vaikka asiakas olisi odottanut vuoroaan 10-20 minuuttia niin sitä kela-korttia ei ole voinut kaivaa valmiiksi. Sanotaan vaan että "mulla ois reseptit siinä koneella"...

Mistä helvetistä tällaiset pitäisi arvata? Jos apteekissa joutuu käymään kerran viidessä vuodessa tai käy ensimmäistä kertaa. Ja asenne tiskin takana on just tuollainen kuin sulla tai aiemmin kirjoittaneella, naureskellaan ja vittuillaan asiakkaille. Onneksi sairastan harvoin niin ei tarvi käydä useammin.  

Vierailija
50/51 |
29.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen farmaseutti ja joka päivä myös yllättää se, että vaikka asiakas olisi odottanut vuoroaan 10-20 minuuttia niin sitä kela-korttia ei ole voinut kaivaa valmiiksi. Sanotaan vaan että "mulla ois reseptit siinä koneella"...

Mistä helvetistä tällaiset pitäisi arvata? Jos apteekissa joutuu käymään kerran viidessä vuodessa tai käy ensimmäistä kertaa. Ja asenne tiskin takana on just tuollainen kuin sulla tai aiemmin kirjoittaneella, naureskellaan ja vittuillaan asiakkaille. Onneksi sairastan harvoin niin ei tarvi käydä useammin.  

Juuri tästä syystä en käy apteekissa enää ollenkaan, vaan tilaan reseptilääkkeetkin netin kautta. Apteekissa asiakas on aina väärässä, ja arvon farmaseutit kyllä käytöksellään osoittavat sen selvästi!

Vierailija
51/51 |
29.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätä täällä palstalla on ihmetelty vuosikausia.

Mieheni on yksi näistä yllättyjistä. Hän on todella niin putkiaivo, että tekee vain yhden asian kerrallaan. Ensin odotellaan ostosten piippaus, sitten vasta siirrytään seuraavaan vaiheeseen, eli kortin etsintään.

Sama yhden asian kerrallaan teko näkyy monissa tilanteissa. Esim. seisomme hississä asunnolle. Seisomisen aikana ei voi etsiä avaimia käteen vaan odotellaan rauhassa hissimatka ja vasta ovelle päästyä aletaan etsiä avaimia. Ruoanlaitossa tämä on todella aikaavievää kun ruoanlaiton eri vaiheita ei voi tehdä yhtä aikaa. Eka tehdään kastike valmiiksi, sitten laitetaan riisi kiehumaan.

Mies on tosi matemaattisesti lahjakas ja tarkka. Siinä tuosta tyylistä on hyötyä.

Tuttua. Eksä vei tän ihan äärimmilleen, mutta onkin diagnosoitu vaikeaoireinen AS. Huippulahjakas kyllä, mutta tooodella putkiaivoinen.

Eikä olleet nää tässä kuvatut syyt eroon johtavia.

Asiakaspalveluhlöiden käsinkosketeltava mielen järkkyminen oli kyllä ikimuistoista.