Mitä tapahtuisi jos lapsesi söisi sinun käyttämäsi lääkkeesi?
Vapina, tärinä, koordinaationmenetys, kohtaukset ja ehkä kooma.
Kommentit (15)
Todennäköisesti ei olisi särkyjä, Burana pieninä määrinä ei ole vaaraksi.
Käyttämäsi lääkkeesi? Jos olen käyttänyt ne, niin kuinka lapseni voisi ne syödä. Vai tarkoititko käyttämiäni lääkkeitä?
Mun lapsi, 16v, söi eilen yhden minun allergialääkkeistäni, koska hänen omansa olivat päässeet loppumaan. En tullut kysyneeksi, auttoiko.
käytän losartaania. minulla ei ole lapsia, mutta jos olisi, niin ei kai siinä mitään kummempaa tapahtuisi vaikka ottaisi.
Vierailija kirjoitti:
Käyttämäsi lääkkeesi? Jos olen käyttänyt ne, niin kuinka lapseni voisi ne syödä. Vai tarkoititko käyttämiäni lääkkeitä?
Niin, todella vaikea kysymys.
Kauhea, mikä ajatus!
Opioidien yliannostuksesta seuraa hengityslama.
Itselleni Tramal-paketti on maailman arkipäiväisin asia. Mutta lapsi on opetettu pienestä pitäen siihen, että mihinkään lääkkeisiin ei edes koske. Ja oon todellakin perustellut huolella. Kertonut, että lääke voi olla hengenvaarallinen väärälle ihmiselle.
On muuten kunnioittanut tätä sääntöä.
Jos puhutaan kaikista mun lääkkeistä niin sinisenä makais
Vierailija kirjoitti:
käytän losartaania. minulla ei ole lapsia, mutta jos olisi, niin ei kai siinä mitään kummempaa tapahtuisi vaikka ottaisi.
Minä myös. Lapsella varmaan verenpaine vähän laskisi ja korkeintaan pyörtyisi ellei jostain syystä useampaa pilleriä nappaisi.
200mg Ibuprofeiinia saa ottaa vapaasti menkkakipuihin jne. Yskänlääkettä, flunnssaparacetamoljuomajauhepusseja ja strepsilsejä löytyy myös. Parasetamolissa olen iskostanut tiukasti mieleen päivittäiset rajat maksavaurion takia, flunssajuomat voivat olla petollisisa. Kaapissa on myös valikoima tujuja kodeiinilääkkeitä perintönä viimekesän selkävammastani, ne jos söisi niin olisi taatusti pihalla ja ummetuksessa. Teini 16v kyseessä.
Vierailija kirjoitti:
Kauhea, mikä ajatus!
Opioidien yliannostuksesta seuraa hengityslama.
Itselleni Tramal-paketti on maailman arkipäiväisin asia. Mutta lapsi on opetettu pienestä pitäen siihen, että mihinkään lääkkeisiin ei edes koske. Ja oon todellakin perustellut huolella. Kertonut, että lääke voi olla hengenvaarallinen väärälle ihmiselle.On muuten kunnioittanut tätä sääntöä.
Tramaleista ei voi saada hengityslamaa, koska niiden opioidi toiminnalla on kattoannos, eli jos vetäisi tosi paljon tramaleita opioidi vaikutus katoaisi 1000 mg kohdalla ennen hengityslamaa, mutta tramalilla on serotonergisiä vaikutuksia, joten yliannostuksen saanut saisi ylilämpöä, kourustuksia ja kaikkea mitä noi kaksi aiheuttaa.
Ei mulla käsittääkseni näin teinityttönä lapsia ole, mutta varmaan aika uneliaaksi muuttuisi melatoniinin takia. Oisin myös aika huolissani, koska mä kannan repussa aina mukana särkylääkkeitä kaiken varalta.
Todennäköisesti sitä ei ainakaan närästäisi :D
Ja kohta joku teinimamma kokeilee käytännössä tuota :(
Kiitos panoksestasi keskusteluun!