Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tapahtuisi jos lapsesi söisi sinun käyttämäsi lääkkeesi?

Vierailija
28.04.2017 |

Vapina, tärinä, koordinaationmenetys, kohtaukset ja ehkä kooma.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
28.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mulla ees oo täällä mitään lääkkeitä. Tai lapsiakaan, tosin.

Kiitos panoksestasi keskusteluun!

Vierailija
2/15 |
28.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti ei olisi särkyjä, Burana pieninä määrinä ei ole vaaraksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
28.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttämäsi lääkkeesi? Jos olen käyttänyt ne, niin kuinka lapseni voisi ne syödä. Vai tarkoititko käyttämiäni lääkkeitä?

Vierailija
4/15 |
28.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapsi, 16v, söi eilen yhden minun allergialääkkeistäni, koska hänen omansa olivat päässeet loppumaan. En tullut kysyneeksi, auttoiko.

Vierailija
5/15 |
28.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

käytän losartaania. minulla ei ole lapsia, mutta jos olisi, niin ei kai siinä mitään kummempaa tapahtuisi vaikka ottaisi.

Vierailija
6/15 |
28.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttämäsi lääkkeesi? Jos olen käyttänyt ne, niin kuinka lapseni voisi ne syödä. Vai tarkoititko käyttämiäni lääkkeitä?

Niin, todella vaikea kysymys.

Vierailija
7/15 |
28.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauhea, mikä ajatus!

Opioidien yliannostuksesta seuraa hengityslama.

Itselleni Tramal-paketti on maailman arkipäiväisin asia. Mutta lapsi on opetettu pienestä pitäen siihen, että mihinkään lääkkeisiin ei edes koske. Ja oon todellakin perustellut huolella. Kertonut, että lääke voi olla hengenvaarallinen väärälle ihmiselle.

On muuten kunnioittanut tätä sääntöä.

Vierailija
8/15 |
28.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos puhutaan kaikista mun lääkkeistä niin sinisenä makais

Vierailija
9/15 |
28.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Astmapiippu on vaikea syödä.

Vierailija
10/15 |
28.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

käytän losartaania. minulla ei ole lapsia, mutta jos olisi, niin ei kai siinä mitään kummempaa tapahtuisi vaikka ottaisi.

Minä myös. Lapsella varmaan verenpaine vähän laskisi ja korkeintaan pyörtyisi ellei jostain syystä useampaa pilleriä nappaisi.

Vierailija
11/15 |
28.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

200mg Ibuprofeiinia saa ottaa vapaasti menkkakipuihin jne. Yskänlääkettä, flunnssaparacetamoljuomajauhepusseja ja strepsilsejä löytyy myös. Parasetamolissa olen iskostanut tiukasti mieleen päivittäiset rajat maksavaurion takia, flunssajuomat voivat olla petollisisa. Kaapissa on myös valikoima tujuja kodeiinilääkkeitä perintönä viimekesän selkävammastani, ne jos söisi niin olisi taatusti pihalla ja ummetuksessa. Teini 16v kyseessä. 

Vierailija
12/15 |
29.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kauhea, mikä ajatus!

Opioidien yliannostuksesta seuraa hengityslama.

Itselleni Tramal-paketti on maailman arkipäiväisin asia. Mutta lapsi on opetettu pienestä pitäen siihen, että mihinkään lääkkeisiin ei edes koske. Ja oon todellakin perustellut huolella. Kertonut, että lääke voi olla hengenvaarallinen väärälle ihmiselle.

On muuten kunnioittanut tätä sääntöä.

Tramaleista ei voi saada hengityslamaa, koska niiden opioidi toiminnalla on kattoannos, eli jos vetäisi tosi paljon tramaleita opioidi vaikutus katoaisi 1000 mg kohdalla ennen hengityslamaa, mutta tramalilla on serotonergisiä vaikutuksia, joten yliannostuksen saanut saisi ylilämpöä, kourustuksia ja kaikkea mitä noi kaksi aiheuttaa.

Vierailija
13/15 |
29.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla käsittääkseni näin teinityttönä lapsia ole, mutta varmaan aika uneliaaksi muuttuisi melatoniinin takia. Oisin myös aika huolissani, koska mä kannan repussa aina mukana särkylääkkeitä kaiken varalta.

Vierailija
14/15 |
29.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti sitä ei ainakaan närästäisi :D

Vierailija
15/15 |
29.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kohta joku teinimamma kokeilee käytännössä tuota :(

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi neljä